کد خبر: 42537
A

معرفی برترین‌های نوروز به انتخاب مردم/ «پایتخت» برترین سریال و مدیری برترین مجری

آیین پایانی نخستین جشنواره مردمی صداوسیما در نوروز ۹۷ در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار و «پایتخت» برترین سریال نوروزی از نگاه مردم معرفی شد؛ مهران مدیری هم برای اجرای دورهمی برترین مجری مرد شناخته شد.

معرفی برترین‌های نوروز به انتخاب مردم/ «پایتخت» برترین سریال و مدیری برترین مجری

به گزارش دیده بان ایران، این مراسم که با اجرای رضا رشیدپور همراه بود، با یک ساعت تاخیر برگزار و همزمان از شبکه سه پخش شد.

رشیدپور در حین تقدیر از عوامل «پایتخت» ابراز امیدواری کرد که سری‌های جدید این سریال هم ساخته شوند.

مرتضی میرباقری، رضا پورحسین، محمدرضا جعفری‌جلوه، علی اصغر پورمحمدی، مجید زین‌العابدین، محمد احسانی، علیرضا خمسه، سیروس مقدم، ریما رامین‌فر، محسن تنابنده، نسرین نصرتی، الهام غفوری، احمد مهرانفر و جمعی دیگر از عوامل پایتخت، حمید مجتهدی، احترام برومند، مریم نشیبی، سرور پاک‌نشان، عذرا وکیلی، جلیل فرجاد، جواد پیشگر، سلیم غفوری، محمد بحرانی، پژمان بازغی، محمد سلوکی، بهرام شاه‌محمدلو، لاله اسکندری، متین ستوده، افسانه بایگان، حدیث تهرانی، حمید منوچهری، بیوک میرزایی، داریوش اسدزاده، نیما نکیسا و ... در این مراسم حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، مرتضی میرباقری، معاون سیما در ابتدای این مراسم در سخنانی اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی سال ۹۷ رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران بدون شک پرببینده و پرشنونده‌ترین برنامه‌های تاریخ رادیو و تلویزیون نوروزی صداوسیماست. تمام نظرسنجی‌های ما حاکی از این است که نوروز ۹۷ یکی از پررونق‌ترین نوروزهای برنامه‌سازی در حوزه صدا و هم سیما به لحاظ تنوع و تعدد است.

وی ادامه داد: آخرین نظرسنجی رسمی ما که دو هفته بعد از برنامه‌های نوروزی صورت گرفت، ۸۶ و هفت دهم درصد مخاطب را برای برنامه‌های ما ثبت کرده است؛ به ویژه اینکه دو برنامه بیشترین مخاطب را داشته است و حدود ۹۰ درصد رضایت مخاطب را جلب کرده‌اند.

میرباقری گفت: برنامه تلویزیونی «پایتخت» بیش از ۹۲ درصد و دورهمی بیش از ۹۵ درصد رضایت مخاطب را داشته است. انصافا کسانی که از نزدیک دستی بر آتش دارند و می‌دانند جلب مخاطب آن هم در یک طراز اینچنینی جز موارد نادری است که به قوه الهی اتفاق افتاد.

وی افزود: از نیازهای بشر امروز در عصر ماشین، تحولات صنعتی، تکنولوژیک و تحولات ارتباطی در حال انجام است.   استرس‌هایی را بخصوص در زندگی شهری و کلانشهر داریم. قطعا نیاز به شادابی، نشاط و جلب رضایت مخاطب  پیش نیاز اساسی هر نوع ابتکار و خلاقیت و همت در کارهاست. بخصوص برای کشور ما که جوان است؛ البته در سال ۹۶ علاوه بر مسائل عمومی با یک سری از حوادث هوایی دریایی و زمینی از جمله زلزله مواجه شدیم و ما نیاز داشتیم که برنامه‌های متنوعی در نوروز و بهار داشته باشیم.

وی درباره نظرسنجی صداوسیما در زمینه اظهار کرد: در سازمان صدا وسیما مرسوم است برای اینکه بداند مخاطب چه نقطه نظری نسبت به کارهایش دارد نظرسنجی و افکار سنجی علمی را داشته باشد و نتایج این نظرسنجی‌ها به گونه‌ای است دوستانی که به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند در این برنامه از آنها تقدیر خواهیم کرد. خوشبختاته امسال از ظرفیت تعاملی هم استفاده موثر کردیم و حدود نوزده و نیم میلیون آرای مردمی در رابطه با برنامه های رادیو و تلویزیون انجام گرفت و ما تقدیر ویژه ای هم از کسانی که از این روش اظهار نظر داشتند خواهیم کرد؛ البته در نظرسنجی که داشته‌ایم که از برخی شبکه‌هایی که تلاش بیشتری کرده‌اند تقدیر ویژه داشته باشیم اما نخواستیم این جلسه را به تقدیر از مدیران تبدیل کنیم. اما از مدیرانی که نیروهای فکری که تمهیدات لازم را برای هنرمندان تشکر می کنیم.

میرباقری در پایان گفت: امیدوار هستیم که اصحاب رسانه در ایران در خدمت هنرمندان باشد تا آثار فاخر تولید شود و مردم از آنها برخوردار باشند.

در این مراسم همچنین مهران غفوریان ـ بازیگر ـ پس از معاون سیما به اجرای یک استندآپ کمدی و شوخی با تلویزیون پرداخت.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به خاطره‌ای از رییس صداوسیما، اینگونه یادآور شد: یک بار با آقای علی‌عسکری سوار یک هواپیما شده بودیم که تکان‌های شدیدی داشت من به ایشان گفتم آقای علی‌عشکری من خوشحالم که شما هستید و مطمئنم سالم می نشینیم ایشان گفتند شما در وهله اول خدا را دارید و من وقتی هواپیما به زمین نشست متوجه شدم که هم ایشون درست می‌گفتند و هم من.  

دکتر علی‌عسکری ـ رییس سازمان صداوسیما ـ در آیین پایانی نخستین جشنواره مردمی صداوسیما حضور داشت و از برگزیدگان برنامه‌های نوروزی صداوسیما تجلیل کرد. او گفت: وجود شهیدانی که برای آرامش و امنیت ما جان خود را فدا کردند، باعث شد که ما در حال حاضر در آسایش زندگی کنیم و بتوانیم برنامه‌های نوروزی را در اینجا جشن بگیریم. ما در سریال پایتخت دیدیم که نمونه‌ای از داعش ایجاد شده بود و زندگی انسان‌ها را به هم ریخته بود. در واقع شهدا رفتند و آسایش به زندگی ما تقدیم کردند. همچنین کسانی مانند سردار قاسم سلیمانی از افتخارات ما هستند که در دوردست‌ها مبارزه کردند و اجازه ندادند که دشمنان به سرزمین ما نفوذ کنند.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: سازمان صداوسیما توانست با مدیران رسانه، تهیه‌کنندگان و کارگردانان نشاط را برای مردم ما ارمغان بیاورد و حال مردم ما خوب شود. رسانه ملی جایگاهی است که با کمک هنرمندان زمینه رشد و ارتقا مردم و نشاط اجتماعی را فراهم می‌کند و مردم را در راستای اهداف پیش می‌برد. من زحمات تمام آنها را تکریم می‌کنم.

علی‌عسکری با اشاره به وضعیت صداوسیما در این سال‌ها اظهار کرد: صداوسیما توانست به ۸۳ و ۸۶ درصد بیننده‌ای که آقای میرباقری گفتند، برسد. همه دارایی ما مردم هستند. ما برای آنها کار می‌کنیم. شرایط سختی در حال حاضر وجود دارد؛ به دلیل این که رقبا و دشمنان زیادی داریم اما پدیده‌هایی در رسانه ما گل کرده‌اند؛ مانند هنرمندان در پایتخت، دورهمی و جُنگ‌ها و مستندهای دیگر شکوفا شدند.

او ادامه داد: پایتخت ۷۰ درصد دیده می‌شود. این در حالی است که حدود ۲۹۰ شبکه ماهواره‌ای برنامه پخش می‌کنند و خود را می‌کشند که صحنه را از صداوسیما بگیرند اما صداوسیما توانست این نفوذ را پیدا کند. هنرمندان ما قوی و قهرمانانه به میدان آمدند که حاصل هوشمندی و زیباشناسی آنها بود.

رئیس صداوسیما اضافه کرد: محصولی که این‌گونه مطرح می‌شود، حاصل زیبایی‌هایی است که هنرمند به کار می‌گیرد. در محصول رسانه‌ای هم هنر، هم علم و دانش و هم نوع تعهدی که به انسان رشد و نشاط و جهت‌دهی‌ می‌دهد، مهم است. هنر، علم و دانش و تعهد محصول فراخوری را ایجاد می‌کند که دیده می‌شود.

او با اشاره به پیشرفت برنامه‌های صداوسیما بیان کرد: امیدواریم که همه دوستان ما امسال بهتر از گذشته کار کنند تا بتوانیم برنامه‌ها را رشد دهیم و در پیروزی چهلمین سال انقلاب اسلامی جلوه‌های بهتر داشته باشیم و گام‌هایی برای رشد و پیشرفت کشور برداریم؛ به خصوص مقام معظم رهبری امسال را حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند که هویت کشور است و هویت و عظمت کشور تولیدکننده با کشوری که تولیدکننده نیست، متفاوت خواهد بود.

علی‌عسکری در پایان گفت: از تمامی همکاران و خانواده صداوسیما تشکر می‌کنم و امیدوارم که سال ۹۷ گام‌های بهتری را داشته باشیم و محصول بهتری را ارائه دهیم که در راستای عظمت، اقتدار و پیشرفت ملت ایران باشد.

در آیین پایانی نخستین جشنواره مردمی صداوسیما در نوروز ۹۷، از برگزیدگان ۱۰ بخش تلویزیونی و یک بخش رادیویی که در مجموع با بیش از ۱۹ میلیون رأی از سوی مردم انتخاب شده‌اند، تقدیر شد.

 

 

بر اساس این گزارش ایسنا، در ایام نوروز امسال برای نخستین بار جشنواره‌ای در سازمان صداوسیما برگزار شد تا مردم از طریق ستاره ۱۶۲ مربع و پیام‌رسان سروش بهترین‌ها را در برنامه‌های صداوسیما در یازده بخش انتخاب کنند.

بهترین سریال تلویزیونی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین مجری مرد، بهترین مجری زن، بهترین برنامه ترکیبی، بهترین مسابقه تلویزیونی، بهترین برنامه گفتگو محور، بهترین مستند، بهترین تیتراژ و بهترین برنامه رادیویی در این جشنواره با رأی مستقیم مردم انتخاب شدند و در مجموع بیش از نوزده میلیون رأی از این یازده بخش به دست آمده است.

بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز پژوهش و افکارسنجی سازمان صداوسیما برنامه های نوروز ۹۷ بیش از ۸۳ درصد مخاطب داشته است و سریال پایتخت با ۷۵ درصد مخاطب و ۹۲ درصد رضایت در صدر برنامه های پرمخاطب قرار دارد.

در بخش مجریان تلویزیون مهران مدیری به عنوان بهترین مجری تلویزیون از سوی آرای مردمی برگزیده شد. مهران مدیری که درخارج از کشور به  سر می برد، در پیغامی از مخاطبان به خاطر انتخابشان تشکر کرد و گفت: من مدیون شما مردم هستم و همیشه به من لطف داشتید.

سروش جمشیدی هم به عنوان بهترین بازیگر مرد در نوروز ۹۷ برگزیده شد.

در بخش برنامه‌های ترکیبی، برنامه دورهمی به عنوان بهترین برنامه ترکیبی شناخته شد. سید مصطفی احمدی، تهیه‌کننده برنامه دورهمی تقدیر شد.

در بخش برنامه‌های تحویل سال برنامه بهارنارنج با اجرای احسان علیخانی به عنوان منتخب برگزیده شد. احسان علیخانی  به دلیل کسالت در این مراسم حضور نداشت و پیمان قانع و مسعود رجبیان، از عوامل بهارنارنج تقدیر شدند.

کودک شو به تهیه‌کنندگی ابوذر پورمحمدی و رضا نصیری و اجرای پژمان بازغی به عنوان برنامه منتخب آرای مردمی بخش مسابقه برگزیده شدند. از عوامل مسابقه دستپخت، مردان آهنین، زمانی برای خندیدن، هوش برتر و ضدگلوله نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش بهترین برنامه‌های گفت‌وگو محور برنامه شب فیروزه‌ای به تهیه‌کنندگی محمد قنبری برگزیده شد. رضا رشیدپور در این بخش به برنامه‌های به یادمادنی شب شیشه‌ای و مثلث شیشه‌ای که توسط این تهیه‌کننده ساخته شد، اشاره کرد.

همچنین از عوامل برنامه نوروز فوتبالی، ویتامین خ و دوستت دارم پدر تقدیر به عمل آمد.

الهه پرسون، مجری برنامه چهل تیکه به عنوان بهترین مجری زن برگزیده شد. در همین حال، از برنامه وقتشه و برنامه کلاه‌قرمزی به عنوان برنامه‌های پرمخاطب تقدیر به عمل آمد.

معاون صدا هم در سخنانی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مردمی صداوسیما گفت: آمار مخاطبان امروز برای رادیو یک افتخار است.

شاه‌آبادی گفت: از همه مردم تشکر می‌کنم که از رادیو حمایت می‌کنند. این جشنواره فرصتی شد تا یک میدان رقابت نویی را در عرصه رادیو شاهد باشیم. از تدبیر ریاست رسانه ملی و مدیر کل مرکز روابط عمومی تشکر کنم.

وی ادامه داد: عنصر رقابت یکی از بزرگ‌ترین عوامل برای پیشرفت در هر رخدادی است. اگر عنصر رقابت وجود داشته باشد، می‌توانیم به آینده این حوزه امید داشته باشیم. رادیویی‌ها حق بزرگی در عرصه فرهنگ و رسانه دارند. حضور من در اینجا به نمایندگی از کسانی است که تلاش کردند تمام توانایی با استفاده از  ظرفیت صدا و ظرفیت برنامه‌سازی ارائه بدهند و از بسیاری از جهات محروم هستند و باید تمام قدرت خود را با استفاده از ظرفیت رادیویی به مخاطب انتقال دهند. اگر شاهد پیشرفت رادیو باشیم باید این فضاهای رقابتی فراهم شود. ما در نوروز امسال توانستیم به بسیازی از موضوعات و رخدادهای مهم بپردازیم.

وی افزود: بیش از ۸۰۰ عنوان برنامه رادیویی روی آنتن است. رسانه ملی در درون خود رادیویی دارد که شبکه‌ها بین ۱۸ تا ۲۱ ساعت برنامه تولیدی دارند. این حجم تولید در رادیو بالاست. کمتر فرصت شده عرصه رقابت فراهم شود. نخستین بار است که در این جشنواره شرکت می‌کنیم. این فرصت را آغازی می‌دانیم که یک میدان رقابت بین همکاران ما فراهم شود. شاید برخی از برنامه‌ها جای دیده شدن  بیشتر دارند. به نمایندگی از همه کسانی که در رادیو هستند و با کمترین امکانات بهترین فرصت‌ها را  برای مخاطبان رادیو فراهم می‌کنند، تشکر می‌کنم.

معاون صدا خاطرنشان کرد: رادیو در این بازه زمانی توانست در بسیاری از عرصه‌ها حرکت‌های نوینی انجام دهد. برای مثال رادیو سلامت توانست با ایجاد کمپین سلامت در فرصت نوروز برای مخاطبان پیام سلامتی داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: نوروز امسال مردم رادیو را شنیدند و در این میدان رقابت ما تک حوزه‌ای بوده‌ایم و در یک بخش ارائه برنامه رقابتی داشتیم. هفت برنامه از هفت شبکه رادیویی در این رقابت شرکت کردند و مردم رأی دادند و از این که این برنامه‌ها را شنیدید، این یک گام جدید بود و در سال ۹۷  این گام جدید را به فال نیک می‌گیریم. سال ۹۷ برای رادیو سال معرفی برنامه‌ها خواهد بود؛ به جای معرفی شبکه‌ها، چرا که فرصت های بسیاری در رادیو وجود دارد.

شاه‌آبادی سپس یادآور شد: هنرمندان رسانه فاخر در این جمع حضور دارند. بازیگران و برنامه‌های نمایشی توانستند با مخاطبان ارتباط نزدیک برقرار کنند. رسیدن آمار مخاطبین به حدود ۳۵ درصد شنوندگان برای ما یک افتخار است. خوشحالیم توانستیم با مردم ارتباط برقرار کنیم و در رقابت برنامه‌های نوروزی حضور پیدا کردیم.

به گزارش ایسنا، برگزیدگان آثار رایویی به شرح زیر است.

در بخش برنامه‌های رادیویی از فریبرز گلبن برای برنامه عید من در رادیو جوان تجلیل شد.

عیدانه و لبخند به تهیه‌کنندگی ساجد قدوسیان در رادیو ایران برگزیده شد.

برنامه گل و بلبل به تهیه‌کنندگی میثم عبدی به عنوان  برنامه‌ساز برتر برگزیده شد.

محمدعلی بهمنی در این مراسم حضور داشت. از وی در این مراسم  با اهدای تندیسی تقدیر شد. وی همچنین برخی از سروده‌های خود را برای حاضران خواند.

پایان این مراسم با اجرای قطعاتی از علیرضا افتخاری همراه بود.

این گزارش بروزرسانی شده است.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر