کد خبر: 129560
A

ایلان ماسک با خرید ۹.۲ درصد از سهام توئیتر بزرگترین سهامدار این شبکه اجتماعی شد

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل تسلا که ثروتمندترین مرد جهان است، با پرداخت حدود ۳ میلیارد دلار، ۹.۲ درصد از سهام شبکه اجتماعی توییتر را خرید و به بزرگ‌ترین سهامدار توییتر تبدیل شد

ایلان ماسک با خرید ۹.۲ درصد از سهام توئیتر بزرگترین سهامدار این شبکه اجتماعی شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل تسلا که ثروتمندترین مرد جهان است، با پرداخت حدود ۳ میلیارد دلار، ۹.۲ درصد از سهام شبکه اجتماعی توییتر را خرید و به بزرگ‌ترین سهامدار توییتر تبدیل شد.

ایلان ماسک اکنون مالک ۷۳.۵ میلیون سهم از کل سهام شبکه اجتماعی توییتر است و ارزش سهام توییتر پس از اعلام شدن این معامله، بیش از ۲۵ درصد افزایش یافت.

جک دورسی، بنیانگذار توییتر که نوامبر سال گذشته میلادی از مقام ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل توئیتر کناره گیری کرد، ۲.۳۵ درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد.

ایلان ماسک در سال‌های اخیر در توییتر بسیار فعال بوده است و برخی تصمیم‌های او در توییتر بازتاب گسترده‌ای در شرکت تسلا داشته است.

اواسط آبان سال گذشته، پس از آنکه دموکرات‌های کنگره آمریکا طرح «مالیات میلیاردرها» را برای تصویب در کنگره پیشنهاد کردند، آقای ماسک در توییتی نوشت اگر کاربران توییتر تایید کنند حاضر است سهام خود در شرکت تسلا را بفروشد و صرف پرداخت مالیات کند. در این نظرسنجی بیش از ۳ و نیم میلیون نفر شرکت کردند و اکثریت آنها رای به پرداخت مالیات دادند.

پس از این ماجرا ایلان ماسک اعلام کرد که ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد کرد ولی این ماجرا منجر به کاهش ارزش سهام تسلا سقوط کرد و ۶۰ میلیارد دلار از ارزش سهام این شرکت را از بین برد.

ایلان ماسک از میلیاردرهای فعال در این شبکه اجتماعی است؛ او در توییتر بیش از ۸۰ میلیون مشترک دارد و هر از گاه با پیام‌های کوتاه و جنجالی که در توییتر منتشر می‌کند، تاثیرات قابل توجهی بر فعالیت بازارهای مالی می‌گذارد.

هنوز دلیل انجام این سرمایه گذاری بزرگ روشن نیست؛ با این وجود آقای ماسک ۱۱ روز پس از خرید این سهام، در یک نظرسنجی توییتری از طرفدارانش خواست نظرشان را درباره وضعیت «آزادی بیان» در توییتر بیان کنند. در پاسخ به این نظرسنجی، بیش از ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که به نظر آنها توییتر به این اصل بینادین دموکراسی پایبند نیست.

ایلان ماسک پیش از این بارها از تمایلش برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی با «آزادی بیان کامل» سخن گفته بود و اکنون به نظر برخی تحلیلگران، احتمالا او قصد ایجاد تغییراتی در سیاست‌های اداره این شبکه اجتماعی یا دست‌کم در سیاستهای کنترلی آن را دارد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر