کد خبر: 169465
A

چند روش برای پیدا کردن گوشی موبایل دزدیده شده

شاید برای شما یا یکی از آشنایانتان پیش آمده که گوشی خود را در جایی گم کرده و یا تلفن همراهتان به سرقت رفته باشد؛ با توجه به هزینه‌هایی که امروزه برای خرید گوشی‌های هوشمند صرف می‌شود، لازم است راهکاری وجود داشته باشد که بتوان برای یافتن گوشی اقداماتی را انجام داد.

چند روش برای پیدا کردن گوشی موبایل دزدیده شده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با افزایش چند برابری قیمت گوشی‌ها در بازار، خریدن دوباره گوشی آن هم در شرایطی که گم شده یا به سرقت رفته باشد، هزینه‌های بالایی برای کاربران دارد؛ بنابراین وجود برخی امکانات از سوی اپراتورها و گوشی‌ها می‌تواند در ردیابی گوشی گم شده یا سرقتی کمک کند.

در حالی‌ که گوشی‌های دست‌دوم در بازار رایج است، با اجرای رجیستری و لزوم ثبت شماره در تلفن همراه، در صورتی که فردی بخواهد گوشی خود را بفروشد یا به دیگری منتقل کند، باید حتما فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد؛ بنابراین اگرچه بحث سرقت و ردیابی گوشی‌های سرقتی از اهداف اصلی طرح رجیستری نبوده است، اما این پروژه می‌تواند به ردیابی گوشی‌های به سرقت‌رفته کمک کند.

روش ردیابی گوشی در اپراتور اول تلفن همراه

مشترکان اپراتور اول برای ردیابی گوشی مفقودشده یا به سرقت‌رفته خود می‌توانند شماره سریال گوشی مندرج روی جعبه گوشی را از طریق خطوط دائمی همراه اول، ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال کنند.

سرویس ردیابی گوشی تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جست‌وجوی گوشی مفقودشده می‌پردازد و در پایان در صورت موفقیت در ردیابی گوشی، نتیجه را از طریق پیامک به اطلاع مشترک می‌رساند تا مشترک سایر مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری کند. درصورت عدم موفقیت در ردیابی، مشترک می‌تواند برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام و سرویس را مجددا فعال کند.

برای فعال‌سازی سرویس ردیابی گوشی، می‌توان از کد دستوری *۱۰*۲۱۴۱*سریال گوشی#، برای غیرفعال‌سازی این سرویس از کد *۱۰*۲۱۴۲# و برای دریافت راهنما از کد *۱۰*۲۱۴۳# استفاده کرد. فعال‌سازی این طرح برای مشترکان اپراتور اول تلفن همراه رایگان است.

روش ردیابی گوشی در اپراتور دوم تلفن همراه

مشترکان اپراتور دوم نیز هنگام مواجه شدن با مشکل گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی، باید ابتدا سیم‌کارت خود را مسدود کنند. برای این کار لازم است با شماره ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ (از خط اپراتور دوم تلفن همراه) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ (از سایر خطوط) تماس بگیرند و برای درخواست مسدود کردن سیم‌کارت اقدام کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر