کد خبر: 173000
A

لباس پرنسس دایانا، در یک حراج یک میلیون و ۱۴۸ هزار دلار خریداری شد و رکورد شکست

یک لباس شب پرنسس دایانا،‌ شاهزاده ولز که در سال ۱۹۸۵ آن را پوشیده بود، در یک حراجی در آمریکا ۱۱ برابر قیمت تخمین زده شده،‌ خریداری شد. این لباس با بالاتنه مخمل و دامن مدل بالرین‌ها در حراج جولین در هالیوود به قیمت یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۸۰ دلار به فروش رفت، یعنی معادل ۹۰۴ هزار و ۲۶۲ پوند.

لباس پرنسس دایانا، در یک حراج یک میلیون و ۱۴۸ هزار دلار خریداری شد و رکورد شکست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک لباس شب پرنسس دایانا،‌ شاهزاده ولز که در سال ۱۹۸۵ آن را پوشیده بود، در یک حراجی در آمریکا ۱۱ برابر قیمت تخمین زده شده،‌ خریداری شد.

این لباس با بالاتنه مخمل و دامن مدل بالرین‌ها در حراج جولین در هالیوود به قیمت یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۸۰ دلار به فروش رفت، یعنی معادل ۹۰۴ هزار و ۲۶۲ پوند.

این پیراهن رکورد گران‌ترین لباس فروخته شده دایانا را در حراجی‌ها،‌ شکست.

لباس با تصویری از دایانا در حالیکه آن را به تن داشت عرضه شد و تخمین زده می‌شد که حدود ۱۰۰ هزار دلار (۷۸ هزار و ۷۷۶ پوند) به فروش برسد.

این لباس با بالاتنه بلند و اپل‌های بزرگ، یک دامن توری آبی رنگ و همراه با کمربند دارای یک پاپیون بزرگ است.

شاهزاده دایانا، اولین بار این لباس را در ضیافت شام شهردار فلورانس بر تن کرد، هنگامی که در سال ۱۹۸۵ در یک تور سلطنتی با همسرش چارلز به ایتالیا سفر کرده بود.

یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۶ او این لباس را برای بار دوم به تن کرد هنگامی که در کنسرت ارکستر سمفونیک شهر ونکوور کانادا حضور داشت.

پارچه لباس توسط تاجر سرشناس پارچه جهان یعنی جاکوب شلپفرتهیه شده است و ستاره‌های فلزی دوخته شده روی آن با دقت توسط تیم طراحی و خیاطی لباس جاکوئیز آزاگوری،‌ طراح لباس سرشناس روی لباس دوخته شده بود.

دامن مدل بالرین این لباس سمبل حمایت او از باله ملی انگلستان و عشق او به رقص بود.

تا پیش از این گران ترین لباس پرنسس دایانا پیراهن مخمل طراحی ویکتور ادل اشتاین بود که در سال ۱۹۹۱ پوشیده بود و ژانویه گذشته در یک حراج به قیمت ۶۰۴ هزار و ۸۰۰ دلار (معادل ۴۷۶ هزار و ۴۳۷ پوند) به فروش رفت.
 
این به این معناست که پیراهن طرح آزاگوری تقریبا دو برابر قیمت پیراهن قبلی پرنسس دایانا به فروش رفته است.
 
جاکوئیز آزاگوری،‌ طراح مد و لباس بریتانیایی- مراکشی در طول زمانی که پرنسس دایانا عضو خانواده سلطنتی بریتانیا بود، چندین لباس برای او طراحی کرده بود.
 
در حراج اسطوره‌های هالیوود که در کالیفرنیا برگزار شد یک بلوز دایانا هم به فروش گذاشته شد. او این بلوز را در سال ۱۹۸۱ برای عکس نامزدی خود پوشیده بود.

1555035_536

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر