کد خبر: 175666
A

ایلان ماسک مینی دیش استارلینگ عرضه می کند

ایلان ماسک گفت که مینی دیش استارلینک درون کوله‌پشتی جا خواهد شد. هر سلول سرویس استارلینک سلولی 7 مگابیت‌برثانیه پهنای باند ارائه خواهد کرد.

ایلان ماسک مینی دیش استارلینگ عرضه می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اواخر امسال استارلینک مینی دیش جدید خود را روانه بازار خواهد کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌اکس، گفت که این دیش به‌اندازه کافی کوچک خواهد بود که بتواند درون کوله‌پشتی جا شود. ماسک درباره سرویس استارلینک سلولی آینده نیز صحبت کرد که هر سلول آن 7 مگابیت‌برثانیه پهنای باند ارائه خواهد کرد.

پی‌سی‌مگ گزارش می‌دهد که مدیرعامل اسپیس‌اکس می‌گوید نسخه قابل‌حمل استارلینک در ماه‌های آتی عرضه خواهد شد. روز جمعه، اسپیس‌اکس از‌طریق X سخنرانی ماسک را منتشر کرد که به‌روزرسانی‌هایی درباره کسب‌و‌کارهای شرکت، از‌جمله پیشرفت در توسعه استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره‌ای آن، ارائه می‌دهد.

ماه سپتامبر، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) برنامه اسپیس‌اکس برای عملکرد مینی دیش استارلینک را تأیید کرد که به‌اندازه لپ‌تاپ مک‌بوک است. بااین‌حال، تا این لحظه شرکت درباره این محصول ساکت بود.

هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و مشخصات یا تصویری از مینی دیش استارلینک منتشر نشده است، اما ماسک گفت که این مدل برای کسانی که به استفاده از ستارلینک قابل‌حمل تمایل دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

ماسک در سخنرانی خود، درباره دیش استاندارد نسل بعدی استارلینک نیز صحبت کرد که شرکت در نوامبر کاربران را دعوت به سفارش آن کرد. قیمت خود سخت‌افزار دیش استاندارد 599 دلار است؛ همان قیمتی که برای دیش نسل دوم فعلی تعیین شده است. با‌این‌حال، ماسک اشاره کرد که تولید دیش استاندارد جدید برای اسپیس‌اکس هزینه کمتری دارد. او گفت: «سخت‌افزار نسل بعدی خود را ارسال کرده‌ایم. این نسخه چهارم ترمینال کاربر است. بنابراین، به ما امکان می‌دهد قیمت استارلینک را کاهش دهیم.»

قبلاً هزینه تولید هر دیش استارلینک ۳,۰۰۰ دلار بود؛ اما شرکت به‌طور پیوسته در حال کاهش هزینه‌های تولید است. این شامل افتتاح کارخانه جدید استارلینک در تگزاس است که ماسک در سخنرانی خود اشاره کرده است.

یکی از اهداف اصلی شرکت، عرضه نسخه سلولی استارلینک است که بتواند داده را به تلفن‌ها در سطح زمین منتقل کند و به مصرف‌کنندگان امکان دهد تا حتی در مناطق بسیار دورافتاده ارتباط دیجیتالی برقرار کنند. در روز پنجشنبه، اسپیس‌اکس نشان داد که این فناوری کار می‌کند و با موفقیت پیام‌های متنی را از مجموعه‌ای از ماهواره‌های مستقیم به سلول (Direct to Cell) استارلینک تا تلفن‌های تغییر‌نیافته در زمین انتقال داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر