کد خبر: 182999
A

امارات رتبه نخست کشورهای عربی در شاخص جهانی دانش

امارات متحد عربی، قطر و عربستان سعودی در فهرست جهانی دانش در سال ۲۰۲۳ رتبه‌های اول تا سوم جهان عرب را به خود اختصاص داده‌اند.

امارات رتبه نخست کشورهای عربی در شاخص جهانی دانش

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ میدل ایست نیوز نوشت: امارات متحده عربی در فهرست جهانی دانش سال ۲۰۲۳ که هر ساله توسط بنیاد دانش محمد بن راشد آل مکتوم منتشر می شود، رتبه اول را در جهان عرب به خود اختصاص داده است، ضمن آنکه سوئیس همچنان با کسب 69.1 امتیاز در این فهرست جایگاه اول خود را در بین کشورهای جهان حفظ کرده است.

به گزارش سی ان ان،  این در حالی است که در بین کشورهای منطقه، امارات متحده عربی در رتبه بیست و ششم فهرست جهانی و اول جهان عرب قرار گرفته است و پس از آن قطر در جایگاه سی و نهم جهان، دوم جهان عرب و عربستان سعودی در رتبه چهلم جهان  و سوم در جهان عرب قرار گرفته اند.

شاخص جهانی دانش 2023 که سالانه منتشر می شود و در سال 2017 راه اندازی شده است، 133 کشور در سراسر جهان را پوشش می دهد و نتایج آن نگاهی به عملکرد هر کشور از نظر زیرساخت دانش، راهنمایی و هدایت  و اطلاع رسانی به سیاست گذاران، محققان، جامعه مدنی و بخش خصوصی برای همکاری در جنبه‌های مختلف سیاست‌ها برای تقویت جوامع دانش محور و پر کردن شکاف‌های دانش، بر اساس برنامه توسعه سازمان ملل متحد است.

این شاخص عملکرد شناختی کشورهای جهان را در ۷حوزه آموزش پیش دانشگاهی، آموزش فنی و حرفه ای، آموزش عالی، تحقیق، توسعه و نوآوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد و محیط های توانمند مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر