کد خبر: 10915
A

فریاد‌خواهی علی دایی

علی دایی به سیاست دو گانه کمیته انضباطی اعتراض کرده است.

فریاد‌خواهی علی دایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اعتراض او به این است چرا فصل گذشته مهدی رحمتی که در لیگ برتر مرتکب تلخف شد محرومیت وی در لیگ برتر اعمال شد و در بازی پایانی جام حذفی مقابل ذوب آهن به میدان رفت اما حال که وی به خاطر تخلف در جام حذفی محروم شده باید این محرومیت را در بازی های لیگ برتر سپری کند!

 

*آیا محرومیت های لیگ برتر فقط باید در لیگ برتر و محرومیت های جام حذفی فقط باید در جام حذفی اعمال شود؟ 

ماده 80 آئین نامه انضباطی به این سوال پاسخ صریحی داده است. محرومیت های انضباطی همه بازی های رسمی را شامل می شود. این طور نیست اگر بازیکنی در لیگ برتر به داور توهین کرد و محروم شد فردا بتواند در جام حذفی بازی کند! یا بالعکس. تنها محرومیت های فنی است که در همان رده از مسابقات اعمال می شود. بنابراین باید گفت فریاد خواهی علی دایی به خاطر ماده 80 آ ئین نامه انضباطی است. آیا آئین نامه انضباطی قبول می کند شجاع خلیل زاده ای که اقدام به زدن بازیکن نفت تهران کرد و به همین خاطر سه جلسه محروم شد محرومیت خود را در بازی های فصل آتی جام حذفی سپری کند؟ بی شک نه. 

 

 

 

اینکه چرا کمیته انضباطی فصل گذشته به مهدی رحمتی اجازه داد در دیدار پایانی جام حذفی در برابر ذوب آهن به میدان برود در حالیکه حکم محرومیت وی به خاطر تخلف انضباطی بوده سوال علی دایی است و البته خیلی از اهالی فوتبال. به نظر می رسد در این پرونده رئیس کمیته انضباطی از اختیارات خویش استفاده کرد و رای به این داد محرومیت مهدی رحمتی باید در همان رده از بازی ها اعمال شود. البته چنین اختیاراتی به نظر می رسد در آئین نامه انضباطی برای رئیس کمیته در نظر گرفته شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر