کد خبر: 11374
A

وعده‌های سلطانی‌فر چه زمانی عملی می‌شود؟

وزیر ورزش و جوانان در حالی بر اهمیت سه رشته مدال‌‌آور و پایه تأکید کرده که این سه فدراسیون در حال حاضر روزهای پرحاشیه‌ای را پشت سر می‌گذارد.

وعده‌های سلطانی‌فر چه زمانی عملی می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسعود سلطانی‌فر از 11 آبان یعنی از روزی که از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت، تأکید کرد که باید در رشته‌های پایه و مدال‌‌آور سرمایه‌گذاری کرد. او 19 آبان در مراسم معارفه‌اش به نکاتی اشاره کرد که بازخوانی آنها خالی از لطف نیست. وی گفته بود: «من مدیر میدانی هستم و به صورت ریز نظارت دارم و این نظارت باعث بهره‌وری می‌شود.»

سلطانی‌فر روز 3 آذر در در اولین نشست خود با روسای فدراسیون‌های ورزشی خطاب به آنها عنوان کرده بود: «به شما روسای محترم فدراسیون‌ها هم توصیه می‌کنم که هر اندازه می‌توانید از جوسازی و فضاسازی فاصله بگیرید تا بتوانید برنامه‌های‌تان را پیش ببرید.»

وی روز 20 آذر نشستی با رئیس و اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک داشت و گفت: «سیاست ما دوری از حاشیه و جنجال به‌منظور توسعه هرچه بیشتر در تمامی عرصه‌ها است. دیگر زمان آن رسیده است که در رشته‌های پایه و پرمدال نیز مدال بگیریم. زمان اقدام اساسی در این حوزه و دادن یک شوک اساسی به فدراسیون‌های پایه و پرمدال رسیده است و به‌نظر من پتانسیل در این رشته‌ها با انجام کار اساسی وجود دارد که اگر از همین امروز شروع کنیم حتی اگر در المپیک 2020 هم نشود، در 2024 حتماً نتیجه آن را خواهیم دید.»

این جملات، مهمترین نکاتی بود که سلطانی‌فر در دو ماه گذشته در خصوص رشته‌های پرمدال و اهمیت آنها، فرار از حاشیه و جوسازی و همچنین نظارت بر روی مسائل حتی کوچک در جمع رؤسای فدراسیون و سایر مسئولان ورزش کشور مطرح کرد؛ نکاتی که پس از گذشت این مدت، عملی نشده است.

شاهد این ادعا شرایطی است که سه فدراسیون پرمدال و پایه یعنی دوومیدانی، تیراندازی و ژیمناستیک دارند. فدراسیون تیراندازی در شرایطی به‌سر می‌برد که هر روز یک خبر جدید درباره ماندن یا نماندن مهدی هاشمی روی صندلی ریاست آن به گوش می‌رسد. ابتدای هفته گذشته دیوان عدالت اداری نامه‌ای به وزیر ورزش ارسال و اعلام کرد که انتخابات فدراسیون تیراندازی ظرف یک هفته باید برگزار شود و در صورتی که این حکم اجرایی نشود، حکم انفصال از خدمت در انتظار کسانی خواهد بود که از اجرای قانون خودداری کرده‌اند. سپس مهدی هاشمی با اعاده دادرسی این حکم را به تعویق انداخت. با وجود آنکه بحث در خصوص رفتن یا ماندن هاشمی در تیراندازی مدت‌هاست که مطرح شده، اما سلطانی‌فر هنوز نتوانسته تکلیف این فدراسیون مدال‌آور را روشن کند.

فدراسیون دیگری که این روز‌ها حاشیه‌هایش به اوج رسیده، ژیمناستیک است. 6 ماه قبل بود که سید محمدشروین اسبقیان به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد و قرار بود انتخابات ریاست نیز روز 12 مهر برگزار شود، اما پس از نامه کمیته ملی المپیک و فدراسیون جهانی به دلیل مسائلی که در خصوص اساسنامه وجود داشت، این انتخابات لغو شد.

برگزار نشدن این انتخابات، تنور حاشیه‌ها را در این ورزش پایه داغ‌ کرد؛ به‌طوری‌که در یک هفته اخیر شاهد 9 استعفا بوده‌ایم. از سوی دیگر نیز این ادعا  مطرح شده که اسبقیان از نامزد خاصی در انتخابات حمایت می‌کند که این موضوع حاشیه‌ها را بیشتر کرده است.

شرایط فدراسیون ژیمناستیک که برعکس کشورهای صاحب‌نام دنیا، در ایران مدال‌آور نیست، حالا برخلاف آن چیزی است که وزیر ورزش و جوانان عنوان کرده بود؛ یعنی حاشیه‌دار و جنجالی.

فدراسیون سوم حاشیه‌دار این روز‌ها، دوومیدانی است؛ فدراسیونی که تصمیماتش با انتقادهایی از طرف شماری از ملی‌پوشان همراه بوده و در واقع وضعیت آرامی را سپری نمی‌کند. سلطانی‌فر روز شنبه در جلسه‌ای که با مجید کیهانی داشت، با تاکید بر اینکه فدراسیون باید برنامه عملیاتی بیاورد، گفت که از این رشته در بازی‌هاى آسیایى جاکارتا توقع مدال‌آورى در سطح خوبى دارد.

اینها شرایطی هستند که سه فدراسیون پایه و پرمدال دارند و با مسائل مختلفی دست به گریبان هستند تا به ساحل آرامش برسند. سلطانی‌فر در مدت دو ماه حضورش در وزارت ورزش با این چالش‌ها مواجه شده و دقیقا عکس آن چیزی اتقاق افتاده که وزیر ورزش به آن تأکید کرده است. آیا امیدی به بهبود شرایط است و آیا وزیر ورزش می‌تواند این مسائل را جمع و به وعده‌هایش عمل کند؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر