کد خبر: 129547
A

تحلیل روزنامه نزدیک به سپاه از گروه ایران در جام جهانی؛ آمریکا و انگلیس با نگاه تمسخرآمیز به ما نگاه می کنند/ باید توانمندی های شاهزادگان پارسی را به رخ دنیا بکشیم

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه نوشت: آماده‌سازی برای بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا که چند سالی است عبور از مرحله گروهی آن به دل ایران مانده و امروز که این رقابت‌ها در نزدیکی مرز‌های این کشور برگزار خواهد شد، فرصت خوبی است تا با فراهم کردن شرایط لازم، توانمندی‌های شاهزادگان پارسی به رخ دنیا کشیده شود و شاهد عبور از مرحله گروهی باشیم.

تحلیل روزنامه نزدیک به سپاه از گروه ایران در جام جهانی؛ آمریکا و انگلیس با نگاه تمسخرآمیز به ما نگاه می کنند/ باید توانمندی های شاهزادگان پارسی را به رخ دنیا بکشیم

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه نزدیک به سپاه در شماره امروز خود با اشاره به قرعه کشی جام جهانی فوتبال قطر نوشت:

همگروهی ایران با انگیس و امریکا که گروه B را به سیاسی‌ترین گروه حاضر در جام جهانی قطر تبدیل کرده، دلیل خوبی است برای داغ شدن بازار رجزخوانی‌ها! حریفان امریکایی و انگلیسی از ایران به عنوان ضعیف‌ترین تیم حاضر در جام جهانی نام می‌برند و از کار ساده شان برای رسیدن به برتری مقابل تیم ملی کشورمان می‌گویند، البته ایران هم با یادآوری سابقه شکست دادن امریکا از تکرار دوباره آن می‌گوید و امیدوار به برتری مقابل انگلیس هم هست.
این روزنامه نوشت: ایران سابقه برتری مقابل امریکا را دارد. بردی شیرین که یادآوری آن هنوز هم لذت‌بخش است، اما حالا هر دو تیم طی این سال‌ها تغییرات بسیار داشته‌اند، چه مثبت و چه منفی. در خصوص رویارویی با انگلستان هم باید اذعان داشت به‌رغم اینکه بسیاری همین امروز بر این باورند که ایران هیچ چیزی برای عبور از سد انگلیس کم ندارد، اما آنچه باعث موفقیت یوز‌های ایران مقابل تیم پنجم جهان می‌شود، نه خیال‌پردازی و خودبزرگ‌بینی که تمرین، برنامه‌ریزی و برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های قدرتمند است برای محک خوردن ملی‌پوشان و رسیدن آن‌ها به مرز آمادگی برای مصاف با تیم‌هایی که با نگاهی سیاسی- ورزشی مقابل ایران صف‌آرایی خواهند کرد. به‌طور قطع انگلستان و امریکا از همین حالا خود را برای مصاف با ایران آماده می‌کنند، چراکه با وجود سر دادن شعار و نگاه تمسخرآمیز به ایران خوب می‌دانند که دست‌کم گرفتن تیم اول آسیا حاصلی جز شکست برای آن‌ها نخواهد داشت، شکستی که امریکا قبلاً آن را تجربه کرده است.
پس امروز وقت حرف زدن و تعریف و تمجید از تیم ملی و نفرات آن نیست. بی‌هیچ شک و تردیدی تک‌تک ملی‌پوشان نفرات قابل اتکایی هستند که حضورشان برای هر تیمی می‌تواند نعمتی عظیم باشد. با وجود این ایجاد هماهنگی بین نفراتی که سال‌هاست در اروپا و حتی تیم‌های داخلی تجربه‌اندوزی کرده‌اند، اصل مهمی است که در کنار برگزاری بازی‌های دوستانه مفید و اردو‌های برنامه‌ریزی شده، می‌تواند ایران را به حریفی قدر در جام جهانی قطر تبدیل کند. تیمی که نه در حرف که در عمل ثابت کند، نه فقط ضعیف‌ترین تیم راه‌یافته به قطر نیست، بلکه می‌تواند هر تیم و حریفی را به چالش بکشد، می‌خواهد امریکا باشد یا انگلیسی که با حضور در رنک پنجم جهان هوا برش داشته که از پیش خود را برنده بازی با ایران می‌داند. تیمی که غیرت مثال‌زدنی یوز‌های آن پیشتر عراق و بحرین را از رجزخوانی پشیمان کرده و حالا برای تکرار این داستان برای انگلیس و امریکا نیازمند یک برنامه‌ریزی حساب شده برای آماده‌سازی مناسب است. آماده‌سازی برای بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا که چند سالی است عبور از مرحله گروهی آن به دل ایران مانده و امروز که این رقابت‌ها در نزدیکی مرز‌های این کشور برگزار خواهد شد، فرصت خوبی است تا با فراهم کردن شرایط لازم، توانمندی‌های شاهزادگان پارسی به رخ دنیا کشیده شود و شاهد عبور از مرحله گروهی باشیم. البته به شرط آنکه از همین امروز در تدارک، تهیه و فراهم کردن شرایط لازم، اردو‌های تدارکاتی و بازی‌های دوستانه قابل قبول باشیم برای آماده‌سازی هرچه بهتر تیمی که قرار است در قطر حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر