کد خبر: 13088
A

خیز وزنه‌برداری ایران برای صید کرسی‌های جهانی مرغوب

علی مرادی از همین حالا و پیش از شروع انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، خیزی بلند و گامی محکم برای صید کرسی‌های ارزشمند و مرغوب جهانی برداشته است.

خیز وزنه‌برداری ایران برای صید کرسی‌های جهانی مرغوب

 روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ سفر به مجارستان ( مقر اصلی فدراسیون جهانی وزنه برداری) و نیزرفتن به کشورهای کوبا و جمهوری دومینیکن واقع در امریکای مرکزی (2  کشوری که از جمله قطب های مهم وزنه بردای دردنیای پولادسرد محسوب می شوند) بی تردید تنها با هدف بازدید از امکانات، توانمندی و پتانسیل این کشورهای صاحبنام در وزنه برداری برای عقد قرارداد همکاری مشترک بین المللی با وزنه برداری ایران نبود. خصوصاً حضور رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان در مقر اصلی فدراسیون جهانی ودیدارمجدد دبیرکل سابق کنفدراسیون وزنه برداری قاره آسیا و افریقا(علی مرادی) با تاماش آیان پیرمرد کهنه کار و شماره یک وزنه برداری جهان. 

((حمایت بین المللی برای کسب کرسی های جهانی))
دیدارهای رییس فدراسیون وزنه برداری با مقامات عالی رتبه وزنه برداری جهان، سوای نکات فنی بسیارمثبت و مراودات موثر بین المللی که در آینده ای نزدیک برای وزنه برداری ایران رخ خواهد داد ، قطعا برای وزنه برداری کشورمان که با استفاده از دیپلماسی قوی خود درتلاش است تا بار دیگر حقوق ضایع شده بین المللی این رشته ورزشی را مجددا با تدابیری کارآمد در دنیای مدیریتی و قانونگذاری بین المللی به وزنه برداری ایران بازگرداند، درآتیه ای نزدیک کرسی های مرغوبی را برایمان تضمین می کند که موجب فخر جامعه ورزش کشورشده و حامی وزنه برداران، داوران ، مربیان و خانواده مظلوم این رشته المپیکی در کلیه میادین معتبر همچون رقابتهای (آسیایی، جهانی و بازی های المپیک) خواهد بود. بی ترید حالا که جامعه بین المللی وزنه برداری به داشتن یک چنین پتانسیل مستعدی در وزنه برداری ایران اعتماد و اعتراف کرده اند، آیا مسئولان و دست اندرکاران ورزش کشور قصد ندارند تا سرمایه بین المللی خود را تا نیل به هدف تمام قد حمایت و همراهی کنند؟!

((ریاست یا دبیرکلی وزنه برداری جهان دوراز دسترس نیست))
علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان که برای همکارهای مشترک به کشور جمهوری دومینیکن سفر کرده بود، ضمن دیدار با (دانیلو دیاس، وزیر ورزش جمهوری دومینیکن)، (لوئیس مخیا اویدو، ریاست کمیته ملی المپیک جمهوری دومینیکن) و (ویلیام اوزانا، ریاست کنفدراسیون وزنه برداری پان امریکن)، با آن ها گفت و گوی مفصل و فنی را برای همکاری بیشتر در  عرصه مدیریتی وزنه برداری جهان و نیز ایجاد تحولی اساسی در بافت فرسوده کنونی این مجموعه بین المللی داشت. در جلسه رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان با مسئولان ورزش کشورجمهوری دومینیکن، وضعیت نامطلوب و از دست رفتن اعتبار ورزش وزنه برداری در سطح جهان مورد بررسی قرار گرفت.

برهمین اساس با پیشنهاد میزبانان خارجی رییس فدراسیون وزنه برداری ایران ونیز اعلام آمادگی علی مرادی دبیرکل پیشین کنفدراسیون وزنه برداری قاره آسیا و افریقا ؛ وی هم اکنون بعنوان یک مدیرتوانمند و برندی بین المللی برای کاندیداتوری دریکی از پست های ریاست و یا دبیرکلی فدراسیون جهانی مهیا و آماده است تا با قرار گرفتن در پیکره و بدنه اصلی مدیریتی فدراسیون جهانی به منظور کمک به ترمیم بافت فرسوده آن نهاد معتبرورزشی در عرصه بین المللی ؛ برنامه ای کارآمد ، عملیاتی و قابل دفاع را در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری به نمایندگی از وزنه برداری ایران ارایه دهد.

مطمئنا، با توجه به سوابق غنی، قوی و قابل توجه رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان در طول ادوار مختلفی که وی در پست های مهم و موثر بین المللی وزنه برداری بعنوان نایب رییس و دبیرکل در قاره آسیا ،دبیرکلی کمیسیون اینترکنتینانتال فدراسیون جهانی وزنه برداری (کمیسیون بین قاره ای فدراسیون جهانی) و نیز عضویت درسایر کمیته های موثر فدراسیون جهانی داشته است، می توان بسیار امیدوار بود که اگر علی مرادی سوای حمایت های همیشگی بین المللی که از وی به عمل می آید،از سوی مجامع قانونی ورزشی (وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک) و نیز سیاسی کشور پشتیبانی و حمایت شود، شک نداشته باشیم که حتما یکی از این کرسی های مرغوب و کلیدی جهانی در انتخابات آتی فدراسیون جهانی (خرداد 2017 در تایلند) بعد از سال ها حسرت به وزنه برداری و ورزش ایران می رسد.

((تفکراتی نو برای ایجاد تحول در سیستم پیر جهانی))
علی مرادی درطول دوره مدیریتی اش در قاره آسیا نشان داد و ثابت کرد که در برنامه ریزی های (کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت) مدیریتی خود بسیاربا ذوق و خوش فکر است. بالا بردن سطح کیفی وزنه برداری در قاره آسیا تا جایی که در المپیک ها هم اکنون شاهد هستیم بیش از 80 درصد مدال های مرغوب این رقابت معتبر مختص به وزنه برداری قاره آسیا است. همچنین راه اندازی تورنمنتی به نام جام باشگاهی قاره آسیا و جام بین قاره ای که دردوره مدیریتی وی این تورنمنت معتبر بین المللی با جدیت برگزار می شد و به یکی از مسابقات معتبر بین المللی در تقویم فدراسیون جهانی تبدیل شده بود. ویا اهداء تجهیزات گران قیمت وزنه برداری به کشورهای محروم در قاره آسیا که همین امر موجب رشد و توسعه چشمگیر این رشته در سطح قاره (کهن) شد.

بی شک این میسر نبود جز به تفکرات نو و خلاقیت های ارزشمند مدیری دلسوز و توانمند از جنس وزنه برداری ایران. حالا همین پتانسیل ارزشمند می تواند درقامت نماینده ای شایسته برای ورزش ایران صاحب کرسی های مدیریتی کلان وزنه برداری جهان شود. آن هم نه با دست خالی بلکه با کوله باری از تجربه داخلی و مدیریت بین المللی که قطعا در این راه می تواند سرمایه گرانبهایی برای وی و جامعه ورزش کشور باشد. برهمین اساس بد نیست تا بخشی از برنامه های تحولی و بنیادی رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان را که قصد دارد با حمایت مطلوب بین المللی و پشتوانه گرم داخلی با تمام توان برای کسب یکی از کرسی های ریاست یا دبیرکلی فدراسیون جهانی وزنه برداری ونیل به این هدف بزرگ اما قابل تعبیرحرکت کند را مرورکنیم.

بخشی از برنامه های رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان برای تصدی پست های ریاست یا دبیرکلی جهانی به شرح ذیل است:
١- توسعه وزنه برداری با توجه به خرد جمعی وتقسیم مسئولیت های اجرائی و حمایت از توانمندی های نیروی انسانی توانمند و متخصص پنج قاره.
٢- شفاف سازی مالی و کنترل دوپینگ درسطح جهان که در نهایت منجر به بازگشت شخصیت و اعتبار این ورزش المپیکی درسطح بین المللی شود.
٣ -نظارت و توزیع امکانات دربین قاره ها و کشورهای مختلف خصوصاً کشورهای مستعد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر