کد خبر: 161052
A

رییس فدراسیون کشتی:‌ ورزشکار حرفه‌ای نباید درس بخواند

دبیر در حاشیه بازدید کمیته ملی المپیک از اردوی تیم‌های ملی کشتی گفت: ورزشکاری که حرفه‌ای ورزش می‌کند، به نظرم نباید درس بخواند چون درس تمرکزش را به هم می‌ریزد. این که بچه‌ها تمرین کنند و خودشان بخواهند فرمانداری یا استانداری بروند درست نیست و من هم اجازه چنین کاری را به آن‌ها نمی‌دهم.

رییس فدراسیون کشتی:‌ ورزشکار حرفه‌ای نباید درس بخواند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علیرضا دبیر در حاشیه بازدید کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کشتی اظهار کرد: ورزشکاری که حرفه‌ای ورزش می‌کند، به نظرم نباید درس بخواند چون درس تمرکزش را به هم می‌ریزد. من در دوران قهرمانی ورزش می‌کردم، درس می‌خواندم، کار اقتصادی انجام می‌دادم و کشتی هم می‌گرفتم! واقعا نمی‌شود همه کارها را با هم انجام داد. تمرکز به هم می‌خورد. این که بچه‌ها تمرین کنند و خودشان بخواهند فرمانداری یا استانداری بروند درست نیست و من هم اجازه چنین کاری را به آن‌ها نمی‌دهم.

دوست ندارم کشتی‌گیرها اشتباه من را تکرار کنند

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: وزارت کار، وزارت ورزش و... همه باید از این بچه‌ها حمایت کنند. ما برای یک نظام هستیم. اگر جوایز خوب باشد بچه‌ها دنبال بیزنس (فعالیت اقتصادی) نمی‌روند. کشتی‌گیران ما هر کاری که داشته باشند من اجازه نمی‌دهم از اردو بیرون بروند و دوست ندارم اشتباه خودم را انجام دهند، قرار است سقف بودجه ما را افزایش دهند که امیدوارم این طور باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که این شائبه وجود دارد که تیم دوم این رشته به بازی‌های آسیایی اعزام شود؟ افزود: تیم دوم و سوم ما با تیم اول هیچ فرقی نمی‌کند. خدا را شکر کشتی رو به روز در حال پیشرفت است، با توافقی که با محمود خسروی وفا و مناف هاشمی انجام دادیم، یکی، دو نفر از تیم اول وزن کم می‌کنند و کسی که ۶ تا ۷ کیلو وزن کم می‌کند در ۶ روز نمی‌تواند به سر وزن خود برسد. فکر می کنم یک یا دو تغییر داسته باشیم که البته لیست افراد را به دوستان دادیم تا تیم قوی و قدرتمندی را در کشتی آزاد و فرنگی به بازی‌ها اعزام کنیم. بازی‌های آسیایی اهمیت زیادی برای کشور دارد اما از نظر کشتی‌گیران خیلی اولویت نیست و از قدیم این طور بوده که نگاه ما ابتدا به المپیک است، سپس مسابقات جهانی. بازی‌های آسیایی برای کشور است، ما کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش نداریم. ما زیر مجموعه ابن دو نهاد هستیم و هر طور که می‌توانیم باید کمک کنیم.

دبیر درباره تبعیض بین جوایز فوتبالیست ها و سایر ورزشکاران اظهار کرد: فوتبالیست ها حقشان است. آن‌ها هم زحمت می‌کشند. بچه های ما هستند، تکواندو، وزنه برداری و... هم زحمت می‌کشند. من نمی‌گویم پاداش داده نشود بلکه معتقدم باید حق هر کسی داده شود، کامران قاسم‌پور، حسن یزدانی، گرایی و... هم حقشان است. به هر صورت فوتبالیست‌ها هم زحمت می‌کشند و پاداش نوش جانشان باشد؛ باید رشته‌های دیگر را نیز ببینند. من آن زمان به دوستان هیات دولت گفتم. حتی رئیس جمهور در جلسه گفته بود که باید رشته های دیگر نیز دیده شوند. این که به فوتبالیست‌ها این جوایز داده شد، حقشان بود و باز هم باید به آن‌ها بدهند اما تمام رشته‌ها باید با هم دیده شوند. عدالت یعنی این که یک نفر ماهانه ۴۵ هزار تومان دیگری ۵ میلیون و فرد دیگر ماهی ۱۰ میلیون تومان بگیرند. نه این که به همه ماهی ۴۵ هزار تومان بدهیم. به نظرم اتفاق خوبی است که در تمام رشته‌ها دیده شود و در حد حرف هم نباشد. دو بار این موضوع را اخبار ساعت ۲۰:۳۰ بگویید، موضوع را پیگیری می‌کنند.

او همچنین در ابتدای حضور در این جمع خطاب به حسن یزدانی به شوخی گفت که «تازه بیدار شده‌ای؟» که این مساله خنده حاضران و یزدانی را به دنبال داشت.

منبع:‌ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر