کد خبر: 161500
A

انتقادات تند در نخستین نشست مطبوعاتی گل محمدی در فصل جدید/ فوتبال ایران را تعطیل کنید!+فیلم

یحیی گل‌محمدی با اظهاراتی تند و مفصل در اولین نشست مطبوعاتی این فصل شرکت کرد.

انتقادات تند در نخستین نشست مطبوعاتی گل محمدی در فصل جدید/ فوتبال ایران را تعطیل کنید!+فیلم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در اولین نشست خبری فصل حضور یافت و در حالی که باشگاه پرسپولیس، میزبان این کنفرانس مطبوعاتی در باشگاه بود، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:​

به نام خدا، با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز. من هم به نوبه خودم روز خبرنگاران را به همه خبرنگاران حوزه‌های مختلف خصوصا ورزشی تبریک عرض می‌کنم و برای همه شما آرزوی سلامتی و پیروزی دارم. اولین کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی ماست و اولین کنفرانسی است که بالاخره برای شروع لیگ است. خیلی خوشحالم که در خدمت شما هستم و خداراشکر می‌کنم در حضور شما به عنوان سرمربی پرسپولیس اینجا حضور دارم و این افتخار را دارم که برای چهارمین سال پیاپی به عنوان مربی این تیم در خدمت شما باشم. لطف خداست و حمایت خوب هواداران و پشتیبانی خوبی که از ما داشتند و امیدوارم مثل فصل گذشته هواداران را خوشحال کنیم.

او درباره بازی با آلومینیوم گفت:

اولین بازی لیگمان است و همیشه فکر کنم در مراحل مختلف لیگ، شروع مسابقات برای قهرمان شدن فکر کنم یک الزام است و با جمع آوری امتیازات، روندمان بهتر می‌شود. مقابل آلومینیوم کار سختی داریم و مجتبی یک مربی کاری و پرتلاش است و تیم‌هایش همیشه منظم و با دیسیپلین هستند. امیدوارم علی رغم تمام مشکلاتی که بود، بتوانیم روند خوبی را شروع کنیم. تا حدودی آماده لیگ هستیم، ما شروع خوبی نداشتیم و خیلی دیر شروع کردیم و از آن طرف هم اردو و بازی‌هایمان کنسل شد اما تلاش کردیم با برنامه‌ریزی خوب و منظم، بتوانیم کمبودها را جبران کنیم. خداراشکر توانستیم نسبتا بازی‌های تدارکاتی خوبی را داشته باشیم و این انگیزه را در بچه‌ها می‌بینم.

بازی بدون تماشاگر؟

شوک خیلی بدی بود. من الان فکر کنم 20 دقیقه پیش شنیدم این ماجرا را. ما خودمان را آماده کرده بودیم که بعد از 2 قهرمانی و یکجورایی 3 قهرمانی، کنار هواداران دیداری داشته باشیم و بتوانیم از وجودشان استفاده کنیم. خیلی شوک منفی و بدی خوردیم و باورم نمی‌شود این هماهنگی در شروع مسابقات را. نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم، بدون تماشاچی اصلا معنی ندارد، پرطرفدارترین تیم آسیا در اولین بازی لیگ بدون تماشاگر بازی کند. اگر واقعا زیرساخت نداریم، من پیشنهادم این است که یک سال لیگ را تعطیل کنیم و زیرساخت‌ها را درست کنیم و شروع کنیم دوباره.

اینکه از اولین بازی لیگ این داستان‌ها پیش بیاید واقعا زشت است. نمی‌دانم دلیلش چیست اما با این نوع برنامه ریزی و نگاهی که در فوتبال هست، فقط روز به روز پسرفت می‌کنیم. دیگر کشورها را می‌بینیم که چه امکانات و چه برنامه‌ریزی و چه بازیکنانی دارند اما اینجا به جای پیشرفت متاسفانه پسرفت می‌کنیم. واقعا متاسفم و واقعا ناراحت شدم از این خبری که شنیدم و فقط حس بی انگیزگی در همه آنهایی که کنار هم بودیم، ایجاد شد. نمی‌دانم چه بگویم و فقط بلدیم بگوییم انشاالله ماشاالله!

ناکامی باشگاه در عدم جذب مهاجم خارجی؟

آمدن بازیکن خارجی هنوز منتفی نیست و دنبال این هستیم که یکی دو بازیکن به تیم اضافه کنیم، باتوجه به نیاز تیم. اگر زیاد در مورد این مسائل هم صحبت نکردم، به خاطر این بود که در تمرینات بدنسازی و فشار بازی‌های تدارکاتی بودیم، نمی‌شد جلوی بچه‌ها همش بگوییم بازیکن خارجی، بازیکن خارجی. ما این تیم که با چنگ و دندان نگه داشتیم را هم از دست می‌دادیم. اما توقع این است که تقویت شویم و در ایران قهرمان شویم و این توقع کاملا بجایی است.

این یک بخشی است که برای رسیدن به شرایط خوب باید برنامه‌ریزی کنیم و از نظر شرایط مالی هم این را به وجود بیاوریم. درآمدزایی ما فقط این پیراهن است که چند تبلیغ روی پشت و جلو و آستین داشته باشیم و این کل درآمدزایی ماست. درآمد سایر کشورها را می‌دانید که حق پخش و سایر مسائل است اما اینجا متاسفانه دست و بال باشگاه بسته است. منابع دیگر هم نداریم، یک باشگاهی هست که از کارخانه درآمدزایی دارد اما ما باشگاه دولتی هستیم که چشممان به این است که چه کسی می‌آید تبلیغ جلو و پشت پیراهن ما را بگیرد. با این حال ما تلاش می‌کنیم نقاط ضعفمان را بیشتر کنیم ولی واقعا این کار منابع مالی نیاز دارد و باید بودجه مشخص داشته باشیم.

من دوست ندارم بحث مالی کنم که بگویند دوباره شروع کنند اما ما از پیارسال 5 درصد و از پارسال 15 درصد طلب داریم و امسال هم یک هزار تومانی پرداخت نشده. حالا بالاخره جور می‌شود و می‌گیریم و مشکلی نیست و آقای درویش و هیئت مدیره در حال تلاش هستند اما درآمد ما به هزینه‌مان نمی‌خورد. اگر یادتان باشد، پارسال هم مجوز حرفه‌ای را چطور گرفتیم؟ بازیکنان از پول خودشان گذشتند و تحمل و صبوری کردند تا مجوز صادر شد. شاید اگر این کار انجام نمی‌شد ما هم مثل یک تیم دیگر حذف می‌شدیم. سطح توقع مردم کاملا بجاست و هواداران همیشه مسیر را به ما نشان می‌دهند اما واقعا با چیزی که ما داریم و بودجه ما، واقعا نمی‌شود. زیاد خوب نیست در این مورد توضیح بدهم.

شایعه عدم استفاده از بازیکنان به دلیل پنجره بسته؟

من این را الان از شما شنیدم. مگر پنجره ما بسته است؟ ما بدهی داخلی نداشتیم...

**مدیررسانه پرسپولیس: موضوع در حال حل است.

دیشب آقای قنبرزاده گفتند که پنجره پرسپولیس بسته است.

یحیی ادامه داد: چیزی به من اعلام نکردند و نگفتند می‌توانی استفاده کنی یا نه. انشاالله درست می‌شود.

شایعه بازگشت عیسی آل‌کثیر؟

با تعجب: صحبت‌هایی می‌کنید که من از شما می‌شنوم. این اصلا امکان ندارد که ما مازاد دیگران را جذب کنیم. بحث عیسی نیست اما اینطور نیست که ما بازیکنی بگیریم که دیگر تیم‌ها او را نمی‌خواهند.

مهاجم خارجی؟

ببینید، مهاجم خارجی باید بتواند به ما کمک کند. باید مهاجمی باشد که در آسیا به ما کمک کند و حداقل قیمتش یک میلیون دلار است. شرایط باشگاه را هم می‌گذارم کنار این داستانها و واقعا شرایط جذب امکان‌پذیر نیست. در این مدت من 30-40 بازیکن را بررسی کردم و اینطور نیست که مهاجمی جذب شود که یک پولی بگیرد و حرف و حدیث ایجاد شود. هرکسی هم تا می‌بیند اینطور است، هی مصاحبه می‌کند و کسی نمی‌داند مشکلات ما چیست.

روی یک گزینه به جمع بندی رسیدید؟

با قاطعیت: نه!

در مورد شهاب زاهدی صحبت کنید.

شهاب بازیکن تیم ملی ماست و به اردو دعوت شده بود و بازیکن همینجا بود و از همینجا لژیونر شد. جای پیشرفت زیادی دارد و بالاخره در این چند سال گذشته و اتفاقات اوکراین و جنگی که وجود داشت، مجبور شد باشگاه عوض کند و یک روند ثبات خوبی در فوتبال نداشت. فکر کنم بازی به بازی و روز به روز می‌تواند بهتر شود و جای پیشرفت دارد. موقعیت شناسی خوبی دارد و ضربه پای خوبی دارد و باید بیشتر بدود و مطمئنم بیشتر کمک می‌کند.

آقای درویش گفت به باشگاه مهاجم معرفی نکردید.

وسط حرف خبرنگار: نه پست مهاجم نبود، من یک گزینه یکی دو هفته پیش در موردش صحبت کردم، منتظرم ببینم وضعیتش چجوری است و اگر اوکی بود، می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. اما من مهاجم معرفی نکردم. فقط یک گلر زیر 23 سال معرفی کردم و شاید در چند روز آینده کارش نهایی شود و بیاید.

جدایی گوهری و دروازه‌بان خارجی؟

احمد [گوهری] دوست داشت که بازی کند و از آن طرف هم باتوجه به اینکه یک گلر بزرگسال بود، جدایی او یک جا برایمان باز کرد. هر بازیکنی که می‌آید و می‌رود به کیفیت و وضعیتش نگاه می‌کنیم و نسبت به وضعیتش تصمیم‌گیری می‌شود.

حذف بازیکن زیر 25 ساله؟

با تاکید: یک ضربه مهلک بود. نه فقط به تیم ما و به تیمهای دیگر هم اینطور بود. تصمیمات ما باید به نفع فوتبال باشد. فوتبالیستها بخشی از فوتبال نیستند؟ آنها هم زندگی دارند و بخشی از این فوتبال هستند. آنها می‌توانستند بین تیمهای پایینتر قرار بگیرند و این قوانینی که گذاشته شد، هدفش را من نفهمیدم و متوجه نشدم. آیا بحث هزینه بود؟ آیا بحث این بود که بازیکن جوان بالا بیاید؟ اما این اتفاق نیفتاده. این اتفاق نیفتاده و از آن طرف خیلی از بازیکنان بیرون ماندند و من این را یکی دو ماه پیش هم پیش بینی کردم.

با کنایه: خودشان قوانین را نوشتند و بعد رفتند به عنوان مدیر در مسند یک باشگاه قرار گرفتند، دیدند عه کار سخت شد! بعد آمدند قوانین را تغییر دادند.

منظورتان تراکتور است؟

تکذیب یحیی: کلی می‌گویم. اگر قوانین هدفش خیر است باید نماینده بازیکنان و مربیان و مدیران هم باشد که کار خوب جمع شود. این شکلی که سریع آمدند قانون گذاشتند، کدام مدیرعامل بود که امضا کند؟ همه می‌گویند نماینده ما آمد امضا کرد و رفت. حالا ما حرفی بزنیم باید برویم کمیته اخلاق و انضباطی جواب بدهیم. اما من برای خودم که حرف نمی‌زنم و برای پیشرفت فوتبال و بازیکنان جوان است. حالا ممکن است این اتفاق یک خوبی‌هایی داشته باشد اما من بدی‎هایش را بیشتر دیدم.

اما بحث این است که درآمد باشگاه ما تامین نمی‌شود.

با عصبانیت: پرسپولیس، استقلال و سپاهان باشگاه‌هایی هستند که باید برای فدراسیون خط و مشی تعیین کند، نه فدراسیون برای آنها. چون باشگاه‌ها نبض فوتبال هر کشوری هستند و ریشه و تنه فوتبال هستند. آنها باید این مشی را تعیین کنند.

سربازی میلاد سرلک و تیم ملی؟

اگر خوب باشد به تیم ملی دعوت خواهد شد و اگر بد باشد دعوت نمی‌شود و می‌رود سربازی و پادگان. نظر من روی سرلک این است که انقدر قوی باشد که دعوت شود تیم ملی. اصلا بحث دیگری نیست.

در مورد کریم باقری صحبت می‌کنید؟

با کمی سکوت: ببینید بحث کریم را امیدوارم مسئولان امر کمک کنند و این بحث باید زود برطرف شود. او از مفاخر و بزرگان فوتبال ایران است. من هم به او احتیاج دارم و جای او کسی را نگرفتم چون امیدوارم برگردد. من همچنان کسی دیگر را اضافه نمی‌کنم و منتظر کریم می‌مانم. امیدوارم با حسن نظر مسئولان انشالله برگردد.

تلاشی شده از سمت آقای درویش؟

اطلاعی ندارم اما خودم تا جایی که می‌توانم پیگیری می‌کنم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر