کد خبر: 164227
A

گروهی از فعالان حقوق زنان خواستار محرومیت ایران از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند

گروهی از فعالان حقوق بشری و چهره‌های ورزشی یک سال مانده تا آغاز المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس خواستار محرومیت ایران از بازی‌های المپیک پاریس یا دست‌کم منع حضور این کشور در آن دسته از رشته‌های ورزشی شده‌اند که ورزشکاران زن اجازه شرکت در آنها را ندارند.

گروهی از فعالان حقوق زنان خواستار محرومیت ایران از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: گروهی از فعالان حقوق بشری و چهره‌های ورزشی یک سال مانده تا آغاز المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس خواستار محرومیت ایران از بازی‌های المپیک پاریس یا دست‌کم منع حضور این کشور در آن دسته از رشته‌های ورزشی شده‌اند که ورزشکاران زن اجازه شرکت در آنها را ندارند.

انگیزه افراد یاد شده که نام شیرین عبادی (برنده جایزه صلح نوبل) و مهیار منشی‌پور (قهرمان سابق بوکس ایران) در میان آنها دیده می‌شود، تحریم ایران از بازی‌‌های المپیک به دلیل برخورد تبعیض‌آمیز  با زنان ورزشکار عنوان شده است.

این درخواست روز چهارشنبه گذشته از زبان فردریک تیریز، وکیل و از مسئولان سابق ورزش فرانسه در جریان یک کنفرانس خبری مطرح شد.

امضا کنندگان این نامه  مدعی هستند که دولت ایران به دلیل ایجاد محدودیت‌های مبتنی بر تبعیض جنسیتی برای زنان در ورزش‌هایی چون کشتی، بوکس، شنا، والیبال ساحلی یا ژیمناستیک، نباید اجازه داشته باشد که ورزشکاری در این رشته‌ها به المپیک تابستانی پاریس اعزام کند.

در این نامه، از کمیته بین‌المللی المپیک خواسته شده است که ایران به دلیل نقض اصل برابری و عدم تبعیض در ورزش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس محروم شود.

این نامه پایان ژوئیه گذشته به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شده و فردریک تیریز، وکیل فرانسوی اخیرا جزئیات آن را در جریان یک کنفرانس خبری با رسانه‌های در میان گذاشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر