کد خبر: 168745
A

تاج: هر کاری بکنم یک ایرادی می‌گیرند/ نکونام و گل‌محمدی تکرار نکنند!

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا مانند ماجرای نکونام - خطیر برای درگیری درویش - گل‌محمدی واسطه نشد گفت: ما هر کاری بکنیم یک ایرادی می‌گیرند. واقعیت این است که من بی‌ارتباط با عزیزان نیستم ولی یکی رسانه‌ای می‌شود و دیگری نمی‌شود.

تاج: هر کاری بکنم یک ایرادی می‌گیرند/ نکونام و گل‌محمدی تکرار نکنند!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه همایش مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها اظهار کرد: ورود بانوان یک بحثی بود، بحث VAR که در حال ورود است، بحث دیگری بود. یک مدت صدور مجوز حرفه‌ای را از ما گرفته بودند اما از پارسال این بحث را به خودمان دادند. بسیاری از الزامات کنفدراسیون C (دلخواه) بود که امسال B (در صورت نبود، مشمول جریمه می‌شود) شده و سال دیگر A (اجباری) می‌شود.

او افزود: هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه باید صورت‌های مالی را امضا کنند و اعلام کنند که هیچگونه بدهی‌ای ندارند. این‌ها الزامات اصلی است. باشگاه‌ها باید موارد دیگری را هم که الزامی است رعایت کنند تا مجوز حرفه‌ای بگیرند. فردا مسئولان مالی باشگاه‌ها در جلسه حضور پیدا می‌کنند و جلسه‌ای هم با آن‌ها خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره یکی از باشگاه‌ها که در این همایش حضور پیدا نکرد، گفت: یک باشگاه لیگ‌برتری وجود دارد که اصلا پیگیری فرم‌های مجوز حرفه‌ای نبوده است. با این وضع ممکن است که حتی مجوز ملی هم نگیرند. ما تذکر می‌دهیم که مسئولان آن تیم حضور پیدا کنند. اگر نیایند، تصمیمات سختی درباره آن‌ها گرفته می‌شود.

تاج در واکنش به این که آن باشگاه، صنعت نفت آبادان است، تصریح کرد: من اسمی از نفت آبادان نیاورده‌ام اما آن‌ها در حال فراهم کردن شرایط میکسدزون هستند. باشگاه‌ها باید ورزشگاهی را معرفی کنند که شرایط برگزاری بازی را داشته باشد. فدراسیون فوتبال مسئول ورزشگاه‌ها نیست. باشگاه‌ها دو ورزشگاه را به فدراسیون و سازمان لیگ اعلام می‌کنند که اگر شرایط برگزاری بازی را داشته باشد، در آن بازی برگزار می‌شود.

او در ادامه درباره رای جنجالی AFC درباره دیدار سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا و انفعال او در صادر نشدن این رای بیان کرد: این‌ها از بی‌اطلاعی افراد است. علتش این است که اگر کشور نایب رئیس و رئیس AFC پرونده داشته باشد، نمی‌تواند در جلسه آن پرونده حضور پیدا کند. ضمنا این که این‌ مسائل در اختیار هیات رئیسه نیست و کمیته انضباطی و کمیته اخلاق مجزا است. البته ما یک نفر در کمیته انضباطی داریم اما به دلیل تعارض منافع کاری از دستش برنمی‌آمد. رای براساس گزارش ناظر و شرایط بازی صادر شده است. سپاهان هم قرار است اعتراض کند. ما یک روز و نصفی در قطر بودیم که در مراسم برترین‌ها در چهار آیتم کاندیدا بودیم. هم فدراسیون فوتبال کاندیدای بهترین فدراسیون آسیا بود، هم حزباوی، طارمی و نمایندگان فوتسالمان کاندیدا بودند.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: روسای فدراسیون‌ها در آن مراسم حضور داشتند و بعد از آن هم به تهران آمدیم. یک سری حرف‌ها از طرف رسانه‌ها زده می‌شود که ما ملزم به پاسخگویی آن نیستیم. واقعیت این است که همین که ما در چهار آیتم کاندیدای برترین‌ها بودیم، برای ما خوب است.

می‌خواهیم تکلیف دو باشگاه مشخص شود

تاج درباره منتفی شدن واگذاری مالکیت استقلال به وزارت اقتصاد بیان کرد: ما نامه‌ای به وزیر ورزش نوشتیم که پارسال نوشته شد و امسال هم پیگیری می‌کنیم تا تکلیف این دو باشگاه مشخص شود. البته این موارد برعهده کمیته بدوی و صدور مجوز حرفه‌ای است. امیدوارم امسال باشگاه‌های بیشتری مجوز حرفه‌ای بگیرند.

او در ادامه در واکنش به برگزاری دو دیدار در یک روز در ورزشگاه آزادی و بازگشت به دهه ۶۰ اظهار کرد: این‌ها در رای آمده است. اختیاری به باشگاه سپاهان، فدراسیون و سازمان لیگ داده نشده است چرا که تنها ورزشگاه دارای VAR آزادی است. انتقال VAR در یکی، دو روز از ورزشگاه نقش جهان امکان‌پذیر نیست. ضمن این که AFC باید ورزشگاه جدید را تایید کند. برای بازی تماشاگرانی برای نساجی می‌آیند که احتمالا زیاد نخواهند بود، احتمالا سپاهان هم تعداد زیادی نخواهند آمد. بالاخره این اجبار است و کار دیگری نمی‌توان کرد.

من هم از منتقدان داوری هستم

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت داوری لیگ برتر بیان کرد: خود من یکی از منتقدان داوری هستم چون تاثیرگذاری اشتباهات زیادی شده است. سازمان لیگ هم اعتراضی به بحث داوری دارد. یکی از شرایط بهبود اوضاع VAR است اما سال‌های پیش که نبود، به این شکل نبود.

تاج درباره درخواست باشگاه‌ها برای لغو هفته دهم لیگ برتر گفت: ما جلسه‌ای بین سازمان لیگ و سرپرست تیم‌ملی گذاشتیم. من خودم مایل به لغو بازی‌ها نیستم. اگر شرایط خاصی باشد، کاری نمی‌توان کرد. اولویت ما تیم‌ملی است. ما مقدماتی جام جهانی را در پیش داریم.

امیدوارم دیگر نکونام و گل‌محمدی این حرف‌ها را تکرار نکنند

او درباره درگیری لفظی نکونام و گل‌محمدی گفت: هر دو تاثیرگذار هستند. ما از این دو عزیز انتظار داریم. هر چیزی را نمی‌توان با کمیته اخلاق و انضباطی حل کرد و مدیران باشگاه‌ها باید مدیریت کنند. هم آقای نکونام و هم آقای گل‌محمدی بازیکنان ملی بوده‌اند و زحمت کشیده‌اند و همین الان هم تاثیرگذار هستند. من خودم تذکراتی به برخی از دوستان دادم که صحبتی با این دو عزیز شود. امیدوارم دیگر تکرار نشود.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این که چرا مانند ماجرای اختلاف خطیر و نکونام به اختلاف درویش و گل‌محمدی ورود نکرد، بیان کرد: ما هر کاری بکنیم یک ایرادی می‌گیرند. واقعیت این است که من بی‌ارتباط با عزیزان نیستم ولی یکی رسانه‌ای می‌شود و دیگری نمی‌شود.

تاج در ادامه درباره حمایت ملی‌پوشان از مردم مظلوم غزه بیان کرد: ما موضعان مشخص است. ما نمی‌توانیم، شما هم نمی‌توانید، ورزش کشور هم نمی‌تواند به کودک کشی بی‌تفاوت باشد. حرکات بسیار وحشیانه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی رخ داده است.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر