کد خبر: 174781
A

تاج: کسی که می‌گوید جریمه‌های ما برای تأمین مالی بوده یا جاهل است یا مغرض

رئیس فدراسیون فوتبال بر این نکته تأکید کرد که رویکرد این فدراسیون بردن بازی‌های تیم‌های ملی به خارج از تهران است.

تاج: کسی که می‌گوید جریمه‌های ما برای تأمین مالی بوده یا جاهل است یا مغرض

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی تاج بعد از برتری 2 بر یک تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بورکینافاسو اظهار داشت: ابتدا لازم می‌دانم حادثه کرمان را محکوم کنم. می‌دانم که همه شما هم متأثر هستید. یک تشکر هم باید از کسانی داشته باشم که در این زمان کوتاه مسببان این ترور وحشتناک را دستگیر کنند. در مورد بازی هم باید بگویم پشتیبانی از تیم ملی وظیفه فدراسیون فوتبال است. ما در 10 ماه گذشته 10 بازی دوستانه برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: خدا را شکر یک بازی خوب بود و بورکینافاسو تیم دست و پا بسته‌ای نبود و لژیونرهای خوبی داشت. وظیفه فدراسیون پشتیبانی است. کادر فنی هم به خوبی کارش را انجام می‌دهد و شرایط تیم ملی هم خوب است و ارزیابی من مثبت. در مورد مسائل فنی نمی‌توانم نظر بدهم و بگویم می‌بریم، ولی با صحبت‌هایی که با کادر فنی و بازیکنان داشتیم امیدواریم این تیم نتایجی بگیرد که زیبنده مردم ایران باشد. ما سال‌هاست که در حسرت قهرمانی یا صعود به فینال جام ملت‌های آسیا هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد شباهت آب و هوای کیش با قطر توضیح داد: همه چیز اینجا مشابه قطر است. ما مثل اینکه در قطر بازی می‌کنیم؛ دقیقاً یکی است. میزبان رطوبت و دما یکی است. تمرینات خوبی هم انجام می‌شود و از همین جا نیز تیم ملی به کشور قطر می‌رود. یک بدرقه‌ای هم فدراسیون تدارک دیده است. امروز هم خیلی شور و هیجان بین مردم کیش دیدیم و ما هم توانستیم هم از آقایان و بانوان پذیرایی کنیم و این اتفاق به بهترین شکل بود.

تاج در پاسخ به این پرسش که با توجه به میزبانی خوب کیش آیا این برنامه وجود دارد که بازی‌های تیم ملی به سایر استان‌ها برود، گفت: فکر می‌کنم 10 سالی بود که تیم ملی را به شهرهای دیگر نبرده بودیم. در زمان کی‌روش من یادم نمی‌آید این اتفاق افتاده باشد. تیم ملی فقط یک بار به مشهد رفته بود که آن اتفاق تلخ افتاد و ما هنوز هم جوابگوی فیفا هستیم. خیلی همه نگران بودند که آن اتفاقات تلخ بیفتد. خدا را شکر خیلی هم مراقبت شد. همه هم آمدند و حتی من نیز جلوی در نشسته بودم. خدا را شکر اتفاقی نیفتاد. این کار رویکرد ماست و آن را شروع کردیم. ضمن اینکه در فوتبال ساحلی هم سه بازی در بوشهر انجام دادیم و در فوتسال نیز دو بازی در لار داشتیم. تیم ساحلی ما هم الان در کیش اردو زده است. رویکرد فدراسیون این است که بازی‌ها (بازی‌های تیم ملی) را از تهران به شهرستان‌ها ببرد. این کار را ما الان شروع کردیم.

وی در مورد اینکه «آیا همدلی خوبی بین ارگان‌های مختلف برای حمایت از تیم ملی شکل گرفته است؟»، تصریح کرد: من خودم خیلی علاقه‌مند هستم. وزارت ورزش به ما کمکش را کرده است، ولی ما توقع‌مان از دولت و وزارت ورزش بیشتر است. به هر حال این تیم ملی کشور است و پول‌های ما تحریم است. اگر پول‌مان را می‌دادند ما نیازی نداشتیم، ولی چون پول‌مان بلوکه است مشکل داریم تا نیازمندی‌های بازیکنان را تأمین کنیم. امیدواریم این اتفاق به‌زودی بیفتد. برای اعزام خبرنگاران هم مشکل داریم. ما الان 50،‌ 60 خبرنگاران می‌بریم. به هر حال یک نفر باید از فدراسیون بپرسد که این پول را از کجا می‌آورید. به زعم من هر نفر 200 میلیون تومان هزینه دارد. ما سعی کردیم هیئت‌ها را محدود ببریم یا کلاً نبریم. لیدرها مثلاً آنجا کمک ما هستند. امروز هم در ورزشگاه اتفاق خوبی را رقم زدند. نگاه ما این است که ببینیم دولت چه کمک ویژه‌ای انجام می‌دهد تا این مأموریت را به نحوی شایسته انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره پرداخت حق پخش نیز اظهار داشت: خدا را شکر این اتفاق افتاد. این خیلی خوب است و بعدها می‌گویند حق پخش، VAR و ورود بانوان در این دوره انجام شد. اینها کارهای خوبی است که بعدها می‌شود از آن استفاده کرد. کم است، ولی به هر حال صدا و سیما این کار را انجام می‌دهد. آقای فروغی یک زحمت کشیده و به همه بخش‌ها دستور داده بود باید از تیم ملی حمایت شود. این کار بسیار خوبی است. ما هم الان رفتارمان با صداوسیما خوب است و به هر حال پول گرفتیم و خوشحالیم.

تاج در ادامه راجع به ورود VAR و نصب آن در ورزشگاه‌ها به خبرنگاران گفت: بله، VAR روز گذشته وارد شد و البته این از محل مطالبات ما (از فیفا) بود. نصب را هم باید با هماهنگی وزارت ورزش انجام دهیم، چون ما ورزشگاه مالک کم داریم. مالک ورزشگاه آزادی که ما نیستیم و شرکت توسعه و تجهیز است. باید با آنها صحبت کنیم، چون یکی از اصلی‌ترین جاها همان است. یکی از اصلی‌ترین اتفاقات با این دستگاه‌ها آموزش داوران است.

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود حضور VAR باز هم داوران مشکل دارند و به نظر می‌رسد مشکل اصلی چیز دیگری است، گفت: VAR خیلی کمک می‌کند و می‌شود متوجه شد اشتباهات داوری چقدر مؤثر است. من خودم از وضعیت داوری راضی نیستم، یعنی از نوع قضاوت‌ها. تمام تلاش من هم این است که وضعیت بهتری پیدا کنیم. شما شک نکنید اگر VAR در ورزشگاه باشد خیلی کمک می‌کند، چون همه مردم صحنه‌ها را می‌بینند. اگر این دستگاه را بیاوریم می‌توانیم ممیزی داوران را خیلی کمتر کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به جریمه‌هالی مالی سنگین صورت گرفته و اینکه کسانی مانند رضا درویش معتقد بودند فدراسیون به دنبال تأمین منابع مالی است، تصریح کرد: اینها حرف‌های بی‌جایی است. مگر AFC که 200 هزار دلار یک باشگاه ما را جریمه کرد، هم دنبال پول بود؟ او (AFC) دنبال تنبیه بود تا این اشتباهات تکرار نشود. ما جرائم را نبخشیدیم، یک بند از رأی را کمیته استیناف نظرش چیز دیگری بود. اگر مدیر باشگاه یا هر کسی این حرف را بزند یا جاهل است یا مغرض. اگر جاهل باشد که هیچ، ولی اگر مغرض باشد دیگر ما نمی‌توانیم کاری کنیم. آنها باید بدانند در مرحله اول رأی بدوی است و بعد به تجدیدنظر می‌رود. تجدیدنظر نه تأیید نظر؛ یعنی استیناف می‌تواند رأی را بشکند. همین باشگاه‌هایی که اعتراض می‌کنند مدیران‌شان پنج سال محروم بودند. پس اینها باید به خودشان رجوع کنند، ولی استیناف این رأی را شکست. آنجا استیناف خوب بود، ولی اینجا بد است؟ این کار بد است.

تاج ادامه داد: ما باید صادقانه حرف بزنیم. اینکه می‌گویند چرا بازیکن ما اجازه بازی نداشته است هم حساب و کتاب دارد. بازیکن باید قراردادش اصلاح شود. همه چیز سر جای خودش است. البته باید بگویم در سقف بودجه یک اشکالات جدی وجود دارد که باید برطرف شود. به‌زودی کمیته تدوین مقررات افرادش افزایش پیدا می‌کنند و پنج نفر منصوب می‌شوند تا این خلاءها را برطرف کنند. این سال اول بود و شما دیدید فیرپلی مالی AFC امسال ابلاغ شد. اگر دقت کنید هیچ باشگاهی با این شرایط در فیرپلی مالی موفق نخواهد شد. فدراسیون این اطلاع را داشت که فیرپلی مالی به‌زودی اجرایی خواهد شد. از یک سال قبل هم این کار را شروع کردیم و مطمئنم یک روز می‌گویید که این تیم چقدر باهوش عمل کرد و یک سال قبل این کار را انجام داد. یعنی اینکه ما یک فرصت داریم تا قراردادها را اصلاح کنیم، وگرنه یک تیم ما هم آماده رفتن به جام باشگاه‌های آسیا نبود. ما ناسزاها و اظهارنظر برخی از این دوستان که مطلع نیستند را شنیدیم. حتماً مطلع نیستند، چون اگر بودند بهتر صحبت می‌کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر