کد خبر: 183141
A

شوک فدراسیون فوتبال آلمان به هواداران؛ لغو قرارداد با آدیداس و آغاز همکاری با نایکی

فدراسیون فوتبال آلمان (DFB) اعلام کرد از سال ۲۰۲۷ رابطه بیش از ۷۰ ساله این کشور با برند آلمانی آدیداس پایان می‌یابد و برند آمریکایی نایکی جای آن را خواهد گرفت. در بیانیه این فدراسیون که بر روی شبکه ایکس منتشر شده، آمده که از سال ۲۰۲۷ لباس و تجهیزات مورد نیاز تمام تیم‌های ملی آلمان را نایکی تأمین خواهد کرد.

شوک فدراسیون فوتبال آلمان به هواداران؛ لغو قرارداد با آدیداس و آغاز همکاری با نایکی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فدراسیون فوتبال آلمان (DFB) اعلام کرد از سال ۲۰۲۷ رابطه بیش از ۷۰ ساله این کشور با برند آلمانی آدیداس پایان می‌یابد و برند آمریکایی نایکی جای آن را خواهد گرفت.

در بیانیه این فدراسیون که بر روی شبکه ایکس منتشر شده، آمده که از سال ۲۰۲۷ لباس و تجهیزات مورد نیاز تمام تیم‌های ملی آلمان را نایکی تأمین خواهد کرد.

تیم‌های ملی آلمان برای هر چهار عنوان قهرمانی جام‌جهانی مردان، سه عنوان اروپایی مردان، و دو قهرمانی جام‌جهانی زنان و هشت عنوان اروپایی زنان، لباس آدیداس به تن داشتند.

رابطه آلمان با آدیداس به حدود بیش از ۷۰ سال قبل بازمی‌گردد و همواره پایان‌ناپذیر به نظر می‌رسید.

با وجود قرارداد با نایکی، بازیکنان آلمان در یورو ۲۰۲۴ و جام جهانی ۲۰۲۶ همچنان پیراهن‌های آدیداس را به تن خواهند داشت.

شرکت آدیداس نیز در بیانیه کوتاهی اعلام کرده که از خبر بستن قرارداد با بزرگترین رقیب‌شان متعجب شده و افزوده این موضوع به آنها هم اطلاع داده شده است.

فدراسیون فوتبال آلمان نوشته که «برای ما هم سخت است که شراکتی که در تمام لحظات خاص با ما همراه بود پس از بیش از ۷۰ سال به پایان می‌رسد.»

با این حال این فدراسیون تأکید کرده که اولویت نخست این سازمان، فوتبال و توسعه آن در آلمان است، و مسئولیت بیش از ۲۴ هزار باشگاه و ۲.۲ میلیون بازیکن فعال را بر عهده دارد، و از آنجا که باید در باشگاه‌ها و پایگاه آماتور خود سرمایه‌گذاری کند، باید به مسائل اقتصادی توجه جدی داشته باشد.

فدراسیون فوتبال آلمان نوشته: «نایکی بهترین پیشنهاد مالی را ارائه کرد.»

انتشار این خبر با موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی آلمانی‌زبان مواجه شده و بسیاری نوشته‌اند که از نظر آنها آدیداس بخشی از هویت آلمانی در ورزش است و لباس ورزشکاران آلمانی بدون آن برایشان قابل تصور نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر