کد خبر: 19672
A

سه تیم و یک سهمیه باقی‌مانده/ جنگ صعود و سقوط در ایستگاه پایانی/ سپیدرود پیشتاز است

هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال در حال برگزاری است و در حساس‌ترین این دیدارها سپیدرود رشت دو بر یک از نساجی مازندران پیش است.

سه تیم و یک سهمیه باقی‌مانده/ جنگ صعود و سقوط در ایستگاه پایانی/ سپیدرود پیشتاز است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشورمان امروز و با انجام 9 دیدار هم‌زمان به پایان می‌رسد و تیم‌هایی که در تلاش برای ماندن و یا صعود به لیگ برتر هستند سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند.

پارس جنوبی 0 - 0 بادران تهران؛ بی‌انگیزه‌های بالا نشین

دیدار پارس جنوبی با بادران تهران با وجود اینکه میان دو تیم بالانشین جدول برگزار می‌شود اهمیت چندانی برای هیچکدام ندارد. پارس جم که صعودش به لیگ برتر و قهرمانی در رقابت‌های لیگ یک را مسجل کرده است در یک دیدار تشریفاتی به مصاف بادرانی خواهد رفت که بالاترین رتبه را بین تیم‌های بدون شانس صعود دارد. به همین دلیل دیداری که می‌توانست حساس‌ترین بازی هفته پایانی لیگ یک باشد تشریفاتی شده است.

ccccc

خونه‌به‌خونه 0 - 1 خیبر خرم‌آباد؛ ادامه حسرت مازندرانی‌ها از سهمیه لیگ‌برتری

خونه‌به‌خونه بابل که در فصل جاری و در کنار نساجی امید زیادی به مردم مازندران برای کسب یک سهمیه لیگ برتری پس از سال‌ها داده بود با وجود هزینه زیاد و جذب مهره‌های نامی نتوانست موفق شود و از صعود بازماند. دیدار هفته سی‌ و چهارم این تیم مقابل خیبر می‌تواند تحت تاثیر احتمال سقوط خیبر قرار بگیرد که اختلافش با فجرسپاسی تنها یک امتیاز است.

*اول این دیدار را حسین بهاروند دقیقه 5 وارد دروازه خونه به خونه کرد.

o_ki fo o_kki

آلومینیوم اراک 0 - 0 فجرسپاسی شیراز؛ آخرین تلاش‌های شاگردان شاغلام

دیدار هفته پایانی فجرسپاسی مقابل آلومینیوم اگرچه برای میزبان بی‌اهمیت است ولی می‌تواند سرنوشت سقوط یا بقای فجر را تعیین کند.

فجری‌ها با یک امتیاز از خیبر خرم‌آباد عقب هستند ولی تفاضل بهتری نسبت به این تیم دارند و تساوی در صورت باخت خیبر حکم به بقای آنها می‌دهد ولی در صورت پیروزی خیبر باید مقابل آلومینیوم پیروز شوند و نیم نگاهی به بازی راه‌آهن - ایران‌جوان داشته باشند.

باید شاگردان غلام پیروانی از آخرین فرصتشان برای تغییر جایگاه در جدول استفاده می‌کنند یا باید شاهد سقوط یک نماینده دیگر شیراز به لیگ دو باشیم؟

t[v

فولاد یزد 0 - 0 گل‌گهر سیرجان؛ مراسم صعود و سقوط در یزد و کرمان

فولاد یزد هم پیش از پایان لیگ یک سقوطش قطعی شده و باید این تیم را هم کنار استقلال اهواز در میان تیم‌های فصل آینده لیگ دو ببینیم. فولاد پتانسیل این را دارد تا در این دیدار  قربانی تلاش گل‌گهر برای صعود باشد. سیرجانی‌ها علاوه بر نیازشان به 3 امتیاز این دیدار باید منتظر باشند نساجی از سپیدرود امتیاز بگیرد و مانع از صعود این تیم شود.

_gt

نفت مسجد‌ سلیمان 0 - 0 ملوان؛ شانس اندک مایلی‌کهن و شاگردانش

ملوان هم جزو تیم‌هایی است که روی کاغذ شانس صعود دارد ولی به دلیل جایگاهش در جدول پس از سپیدرود و گل‌گهر شانس سوم و آخر لیگ‌برتری شدن محسوب می شود.

ملوان باید منتظر امتیاز دادن هر دو تیم باشد تا در صورت پیروزی برابر نفت بتواند به لیگ برتر بازگردد.

lg_hk

اکسین البرز 0 - 0 مس کرمان؛ نبرد بی‌هدف ذوب‌آهنی‌ها

یک دیدار تشریفاتی دیگر در هفته پایانی لیگ یک که با توجه به جایگاه دو تیم در جدول از اهمیت چندانی برخوردار نیست. اکسین با هدایت گل‌محمدی و مس با رهبری ابراهیم‌زاده که سرمربیان سابق لیگ برتری و باشگاه ذوب‌آهن محسوب می‌شوند تنها برای بالا بردن رتبه خود در جدول تلاش می‌کنند و 3 امتیاز بازی خاصیت دیگری برایشان ندارد.

ls

مس رفسنجان 0 - 0 استقلال اهواز؛ همچنان در حسرت برد/ لغو شد!

استقلال اهواز که هفته‌هاست سقوطش به لیگ یک قطعی شده است آمار جالبی از خودش تا اینجای فصل برجای گذاشته است که عدم تجربه پیروزی در فصل جاری یکی از آنهاست. استقلال خوزستان در 33 بازی خود حتی یک پیروزی هم کسب نکرده است و باید دید می‌تواند از بی‌انگیزگی مس استفاده کند یا فصل را بدون پیروزی به پایان می‌رساند.

برگزاری این دیدار لغو شد و به زمان دیگری موکول شد.

hi_hc

راه‌آهن 0 - 0 ایران‌جوان بوشهر؛ همسایه‌های فراری از سقوط

حضور دو تیم در رتبه‌های سیزدهم و چهاردهم که هنوز خطر اندکی برای سقوط احساس می‌کنند هم می‌تواند جذاب باشد. در صورت پیروزی فجر و خیبر خرم‌آباد مقابل حریفانشان بازنده این دیدار سقوط خواهد کرد و  در همان صورت و در صورت به تساوی کشیدن این بازی به احتمال زیاد هر دو تیم ماندنی هستند مگر اینکه فجرسپاسی با اختلاف گل پیروز شود.

راه‌آهن با 36 امتیاز یک پله بالاتر از ایران جوان 35 امتیازی است.

hdvh

 

سپیدرود رشت 2 ــ 1 نساجی مازندران؛ 90 دقیقه تا پایان حسرت 23 ساله

سپیدورد رشت در حساس‌ترین دیدار هفت پایانی لیگ در خانه میزبان نماینده مازندران است. با پیروزی شاگردان نظر محمدی در این دیدار حسرت بیست و سه ساله آنها به پایان می‌رسد و آنها می‌توانند به لیگ برتر صعود کرده تا در سطح اول فوتبال ایران دوباره به میدان بروند. از آخرین حضور نماینده شهر رشت در لیگ برتر ایران 23 سال می‌گذرد در آن زمان حسن روشن، پیشکسوت استقلال، سرمربیس سپیدرود بود.

* محمد نزهتی برای اولین بار در این دیدار برای سپیدرود گلزنی کرد.

* میثم تهیدست در دقیقه 12 برای دومین بار دروازه نساجی را در این دیدار حساس گشود.

* محمد عباس زاده برای نساجی مازندران اولین گل را در دقیقه 20 به ثمر رساند.

s`dnv_n

 

ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر