کد خبر: 22449
A
دو قهرمان المپیک به اردو برمی‌گردند؟

تیم ملی وزنه برداری ایران در انتظار رفع نیازهای اولیه

اکنون که پرونده انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری به پایان رسیده انتظار می رود دیگر فدراسیون تمام تمرکز خود را برای حل مشکلات تیم ملی بگذارد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری که برای مدت ها حواس  مسئولان فدراسیون را به خود جلب کرده بود هم  به پایان رسید ودیگر انتظار می رود مسئولان فدراسیون ایران تمام تمرکز خود را بر روی تیم ملی و پایان دادن به مشکلات و حواشی آن بگذارند.

تیم ملی وزنه برداری ایران بعد از المپیک با مشکلات مختلفی روبرو بوده  و اکنون نیز این مسائل به اوج خود رسیده است بنابراین بدون حل این مشکلات نمی‌توان امیدی به رقابتهای آینده داشت و تیم آماده ای را به مسابقات جهانی که بدون شک وزنه برداران زیادی از الان مدعی کسب مدال در آن رقابتها هستند، روانه کرد.

پایان دادن به تعلل در  مشخص کردن وضعیت قهرمانان المپیک

نخستین گام مشخص شدن وضعیت چهره هایی است ک بیرون از اردو قرار دارند. فدراسیون وزنه برداری بعد از المپیک و قبل از دعوت المپیکی ها به اردوی تیم ملی باید تکلیف اختلاف نظر کیانوش رستمی و سجاد انوشیروانی را مشخص می کرد اما این کار انجام را نداد تا بعد از گذشت نزدیک به 9 ماه قضیه این دونفر بسیار پیچیده تر از قبل شود. از آن طرف نه تنها مشکل کیانوش حل نشده، بلکه سهراب مرادی هم در اعتراض به شرایط  دیگر به اردوی تیم ملی نیامد.

رستمی و مرادی دو مهره اصلی تیم ملی برای مسابقات جهانی هستند و از این رو فدراسیون در اولین قدم باید تعللی که در حل مسئله این دو قهرمان المپیک داشته را جبران  و تکلیف آنها را پیش از آغاز اردوی تیم ملی هر چه سریع تر مشخص کند.

برآورده کردن نیاز های اولیه اردوی تیم ملی

کمبود امکانات، کیفیت پایین تغذیه و مکمل ها عمده ترین مشکل اردوهای تیم ملی در این مدت بوده که به هر شکلی بوده کادرفنی و ملی پوشان با آن سر کردند  و دو رویداد قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی را پست سر گذاشتند.

اما مسئله مسابقات جهانی متفاوت از این دو رویداد است و باید بهترین شرایط فراهم باشد تا تیم ملی هم بدون دغدغه برای رقابت جهانی آماده شود. فدراسیون از ماه ها قبل عنوان کرده مشکل مالی دارد و این مشکل باید با چاره اندیشی و گذاشتن جلسه با مسئولان وزارت ورزش  و کمیته ملی المپیک و همچنین تلاش برای گرفتن اسپانسر حل شود در غیر این صورت شاید باید منتظر باشیم وزنه برداران دیگری همانند سهراب مرادی قید اردوی تیم ملی را بزنند.

علی مرادی که به هر دلیلی موفق به گرفتن کرسی جهانی نشد، اکنون دیگر باید تمام فکر خود را به تیم ملی  و مسائل داخل ایران متمرکز کند تا  تیم ملی از مسابقات قهرمانی جهان شکست خورده بیرون نیاید.

بسیاری از تیم ها و چهره های مطرح وزنه برداری جهان در حال آماده کردن خود برای مسابقات جهانی 2017 هستند و بدون شک رقابت سختی هم در انتظار وزنه برداران ایران است. انتظار می رود وزنه برداران ایران هم همین شرایط را داشته باشند، نه اینکه هنوز درگیر داشتن مکمل  با کیفیت، وجود آبمیوه سر تمرین و پرداخت به موقع حقوقهایشان باشند.

اهالی وزنه برداری به خوبی آگاهی دارند که در مسابقات جهانی تعداد نفراتی که بتوانند برای ایران مدال بگیرد زیاد نیستند بنابراین باید هر چه سریع تر به سر  سامان دادن اوضاع تیم ملی از هر لحاظ اقدام شود در غیر این صورت مشخص نیست وضعیت تیم ملی و حتی برگزاری اردوها به چه صورت خواهد شد. اگر وضعیت اردوها  و مشکلات تیم ملی سر و سامان نگیرد ،سرانجام حضورمان در مسابقات جهانی 2017 چیزی جز کسب نتیجه ای بدتر از مسابقات جهانی 2015 نخواهد بود.

 انتهای پیام

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر