کد خبر: 23502
A
مصطفی کارخانه در گفتگو با دیده بان ایران؛

تیم ملی والیبال ایران، از شانس بالایی برای صعود برخوردار است/ غیبت غلامی و معنوی نژاد تاثیری در روند موفقیت تیم ملی ندارد

سرمربی سابق تیم ملی والیبال اظهار کرد: هنوز شناخت عمیقی بین سر مربی تیم ملی و ملی پوشان وجود ندارد اما با گذشت زمان عملکرد آنها مطمئناً بهبود خواهد یافت.

تیم ملی والیبال ایران، از شانس بالایی برای صعود برخوردار است/ غیبت غلامی و معنوی نژاد  تاثیری در روند موفقیت تیم ملی ندارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ با توجه به آغاز مرحله سوم لیگ جهانی والیبال، تیم ملی والیبال کشورمان، در هفته دوم این رقابت ها توانست با غلبه بر تیم های بزرگی همچون آرژانتین و بلژیک، موفق به کسب 5 امتیاز شود که باعث شد تا نسبت به صعود تیم ملی امیدوار شویم.

در همین راستا مصطفی کارخانه، سرمربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی والیبال به خبرنگار دیده بان ایران گفت: «در آغاز لیگ جهانی و شروع بازی ها، تیم ملی ایران فشار سنگینی را به دوش کشید و به دلیل شناخت ناکافی ایگور کولاکویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، از ملی پوشان بازی خوبی ارائه نشد ولی به تدریج این شناخت بیشتر شد و کولاکویچ توانست با تسلط و شناخت کافی، به موفقیت ها و پیروزی هایی در بین ابر قدرت های جهان دست یابد.»

وی ادامه داد: تیم ملی والیبال ایران در سطح یک جهان بازی می کند و این مسئله نوید آینده درخشانی برای تیم والیبال ایران را به دنبال خواهد داشت. این لیگ باعث شناخت تا استعدادهای جوانی مانند میلاد عبادی پور، جواد معنوی نژاد و مهدی مرندی که تجربه کم تری نسبت به سایر بازیکنان دارند، را بهتر بشناسیم، همچنین درخشش بازیکنان و همت ها و مساعدت های به سزای فدراسیون والیبال ایران و کادر فنی تیم ملی را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت. 

سرمربی تیم بانک سرمایه، در رابطه با بازی امشب ملی پوشان مقابل تیم ملی آمریکا بیان داشت: ملی پوشان ایران، پیشتر هم در مقابل تیم ملی آمریکا بازی قابل قبولی را انجام داده اند، ضمن اینکه وجه اشتراک این دو تیم در اینجاست که تیم ملی آمریکا هم مانند ایران، آغاز نسبتاً جالبی نداشت اما رفته رفته و با گذشت زمان کاملا باتجربه و حرفه ای بازی کرده و در چند بازی آخر خود توانست نتایج قابل قبولی را کسب نماید.

 

کارخانه همچنین در خصوص برخی انتقادهای وارد شده به «ایگور کولاکویچ » و عملکرد او در این دوره از مسابقات لیگ جهانی  اظهار داشت: هنوز برای تصمیم گیری و قضاوت زود است اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که تیم ملی ایران در مقابل ابرقدرت ها و تیم های سطح یک جهان بازی می کند و موفقیت های چشمگیری هم تاکنون به دنبال داشته است. 

وی تاکید کرد: هنوز شناخت عمیقی بین سر مربی تیم ملی و ملی پوشان وجود ندارد اماپیش بینی می شود با گذشت زمان عملکرد آنها مطمئناً بهبود خواهد یافت.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به مصدومیت و نبود عادل غلامی و جواد معنوی نژاد درروند بازی امشب به خبرنگار دیده بان ایران گفت: مسلما برای هر مربی مصدومیت یک بازیکن سخت و پیچیده است اما جای نگرانی وجود ندارد. در نبود عادل غلامی، علی شریفی حضور دارد و در نبود معنوی نژاد، مجتبی میرزاجانپور. 

سرمربی تیم بانک سرمایه در خصوص نقاط ضعف تیم ملی والیبال ایران هم تاکید کرد: هیچ تیمی بدون ضعف و مشکل نیست حتی تیم ملی فرانسه که مستقیما راه پیدا کرده است. والیبال ورزشی با سرعت بالاست پس احتمال اشتباه در آن کاملا طبیعی است.

وی تصریح کرد: والیبال ایران با وجود اینکه  تنها 4 سال است  که به لیگ جهانی راه یافته، اما با این وجود از تیم های بسیاری قوی مانند؛ روسیه ، آرژانتین و آمریکا که به نوعی بزرگان والیبال جهان محسوب می شوند نیز در سطح بالاتر و بهتری قرار دارد.

کارخانه در پایان در خصوص احتمال شانس صعود تیم ملی والیبال ایران عنوان کرد: ایران، از شانس بالایی برای حضور در رده های بالاتر لیگ جهانی را برخوردارست به شرطی که ملی پوشان کشورمان از تمامی ظرفیت ها و استعدادهایشان استفاده کرده و در این راه با تمرکز کافی و توکل بالا به راه خود ادامه دهند.

گفتنی است تیم والیبال ایران امشب ساعت 19:55 به مصاف تیم قدرتمند آمریکا خواهد رفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر