کد خبر: 23770
A
ایگ جهانی ۲۰۱۷؛

روسیه ست نخست را از ایران گرفت

تیم ملی ایران در دومین بازی خود از هفته سوم لیگ جهانی والیبال، برابر روسیه به میدان رفت.

روسیه ست نخست را از ایران گرفت

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تیم ملی والیبال ایران در سومین روز از هفته سوم لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال که به میزبانی شهر ووچ در کشور لهستان و در سالن اطلس آرنا برگزار می‌شد، رو در روی تیم ملی روسیه قرار گرفت.
روسیه در لیگ جهانی امسال با اینکه در هفته های ابتدایی به دلیل تغییرات عمده ای که در ترکیبش انجام داده بود نتوانست نتایج خوبی کسب کند در ادامه و هر چه به پایان دور مقدماتی نزدیک‌تر شدیم شرایط تیمی خوبی را به دست آورد. شاگردان شلیلپنیکوف می‌توانند با پیروزی بر ایران و شکست بلژیک و فرانسه اقتدار خود را نشان دهد و با لهستان خود را در مرحله نهایی ببینند.
روسیه تا پیش از آغاز روز سوم با چهار برد و چهار باخت و کسب یازده امتیاز در مکان هفتم قرار دارد.
تیم ملی والیبال ایران نیز با حضور ایگور کولاکوویچ سرمربی جدید خود، پس از باخت در دیدار قبلی خود برابر لهستان دیگر هیچ شانسی برای صعود به مرحله نهایی ندارد. بازیکنان ایران تا پایان روز دوم با سه برد و پنج باخت و کسب هفت امتیاز در جایگاه دهم سطح یک لیگ جهانی قرار دارند و برای ارتقا جایگاهشان در جدول تلاش می کنند.
تیم ملی ایران در دیدارهای قبلی خود به ترتیب برابر آمریکا و لهستان سه بر صفر بازی را واگذار کرد.
عادل غلامی به دلیل کشیدگی کشاله پا و محمدجواد معنوی‌نژاد به دلیل پارگی عضله دو قلوی ساق پای چپ، قادر به همراهی تیم‌ملی ایران در هفته سوم رقابت‌ها نیستند.
سعید معروف، فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، امیر غفور، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجان‌پور، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، علی شفیعی، محمدطاهر وادی، مسعود غلامی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری تیم ملی والیبال ایران را در هفته سوم لیگ جهانی همراهی می‌کنند.
سرگئی آنتیپکین، ایلیا ولاسوف، دیمیتری کوالوف، رومان مارتینیوک، دیمیتری وولکوف، دنیس بریکوف، ایگور فئوکتیسوف، وادیم لیخوشرستوف، دیمیتری شچربینین، ماکسیم ژیگالوف، ایگور کلیوکا، ایلیاس کورکائف و آرتم زلنکوف بازیکنان تیم‌ملی روسیه تحت‌ هدایت سرگئی شلیاپنیکوف در هفته سوم لیگ جهانی هستند.
ست اول ۲۴-۲۶ روسیه
ایران با چهره ای متفاوت وارد زمین شد و فرهاد سال افزون، رضا قرا، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور، مسعود غلامی، سامان فائزی و مصطفی حیدری بازی را آغاز کردند.
بازی بسیار نزدیک دنبال می‌شد و ترکیب تغییر کرده ایران با روس‌ها در امتیاز ۴ مساوی بودند.
با اشتباه مهاجمان ایران در استفاده نکردن از توپ‌های برگشتی روسیه به امتیاز ۷ رسید.
دو تیم در نتیجه ۸ بر ۶ به سود روسیه به تایم استراحت رفتند.
قرا که در نبود امیر غفور بازی خوبی را تا به این جا به نمایش گذاشته بود توانست از پشت خط امتیاز بگیرد و حساب کار در عدد ۸ به تساوی رسید.
مدافعان وسط جوان ایران در این بازی با انگیزه بالایی که از خود نشان می دادند مهاجمان روسیه را در تبدیل توپ به امتیازات با مشکل مواجه کردند و با دفاع روی تور فائزی ایران ۱۱ بر ۹ از حریف پیشی گرفت.
اما باز هم اشتباهات فردی باعث شد روس ها که سخت به دنبال پیروزی در این بازی هستند در امتیاز ۱۳ بازی را به تساوی بکشانند.
تیم ایران پرنوسان بازی می‌کرد اما جوانان با انگیزه ایران زودتر از روسیه به امتیاز ۱۶ رسیدند.
روس‌ها کار را به تساوی کشاندند اما با دفاع‌های دیدنی مدافعان وسط ایران، نتیجه ۱۹‌ بر ۱۷ شد و سرمربی روسیه درخواست تایم استراحت کرد.
درخشش جوانان ایران ادامه داشت و با حفظ اختلاف نتیجه ۲۱ بر ۱۹ شد و باز هم شلیاپنیکوف درخواست تایم استراحت کرد.
ایران زودتر از حریف به امتیاز ۲۴ رسید و در حالی که روسیه در امتیاز ۲۱ بود دو امتیاز متوالی گرفت و نتیجه ۲۴ بر ۲۳ شد.
کولاکوویچ هم که خطر را حس کرده بود زنگ تایم استراحت را به صدا درآورد.
پس از وقفه ایجاد شده باز هم این روس ها بودند که در امتیاز ۲۴ بازی را به تساوی کشاندند. همین‌باعث شد تا کولاکوویچ در فاصله یک دقیقه دومین تایم استراحت ایران را نیز درخواست کند.
در ادامه با امتیاز سرویس کوالوف روسیه در عین ناباوری نتیجه را ۲۴ بر ۲۶ واگدار کرد.
با این نتیجه روسیه یک بر صفر از ایران پیش افتاد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر