کد خبر: 24733
A
واکنش شدید دبیرکل فدراسیون فوتبال به حرف‌های جدید کی‌روش؛

کمیته اخلاق، تکلیف کی‌روش را مشخص کند/ از حقوق ملت نمی‌گذرم

دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کی‌روش حد و حدود خود را نمی‌داند گفت: همین الان باید کمیته اخلاق و هیات رییسه تکلیف او را مشخص کنند.

کمیته اخلاق، تکلیف کی‌روش را مشخص کند/ از حقوق ملت نمی‌گذرم

 پس از چندین ماه فضای آرامی که در تیم ملی و فدراسیون فوتبال حاکم شده بود، کارلوس کی‌روش روز گذشته بیانیه‌ی تندی را در صفحه رسمی خود خطاب به علی‌رضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال منتشر کرد و خواهان رفتن او از این فدراسیون شد و او را "جادوگر" خطاب کرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز درباره اظهارات کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو یی واکنش نشان داد.

اسدی درباره اینکه به نظر می‌رسد در ادامه این ماجرا او یا کارلوس کی‌روش از فدراسیون فوتبال جدا شوند گفت: هیچ اهمیتی ندارد و می‌توانم از فدراسیون فوتبال جدا شوم. من منافع ملی را به هر چیزی ارجح می‌دانم.

او ادامه داد: از روز اولی که کی‌روش به ایران آمده دستمزد او را پرداخت کرده‌ایم و او منتی به ما ندارد. این رفتار درست نیست. او کالایی را به ما ارائه می‌دهد و ما می‌خریم. او آورده‌ها را مصادره می‌کند. او چنین جایگاهی ندارد که همه چیز را به نام خودش بنویسد. باشگاه‌ها، فدراسیون و مربیان باشگاهی در این موفقیت سهیم هستند اما او وقت و بی‌وقت ارکان و ساختار یک کشور را زیر سوال می‌برد و نسبت به آن بی‌حرمتی می‌کند. دبیرکل فدراسیون فوتبال، مسئول و نماینده مردم است اما او به دبیرکل، مسئول بازاریابی، نایب رییس فدراسیون و همه توهین می‌کند. او به هیچ‌کس احترام نمی‌گذارد. این رفتار به هیچ وجه صحیح نیست.

اسدی با بیان اینکه کی‌روش در ازای دانش فنی خود منتی بر تیم ملی ندارد افزود: ما دانش فنی او را می‌خریم. هیچ منتی بر ما ندارد. در این مقطع که همه به نفع  تیم ملی کار می‌کنند او به کارفرمای خود توهین می‌کند. در هیچ کدام از کشورهای جهان چنین رفتاری را شاهد نیستیم. نمی‌دانم او چطور می‌تواند به رییس فدراسیون فوتبال تعیین تکلیف کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به سکوت برخی از اعضای فدراسیون نسبت به اظهارات کی‌روش گفت: مدیران و روسای فدراسیون از روی نجابت به کی‌روش چیزی نمی‌گویند و او از این رفتار آنها سوء‌استفاده می‌کند اما من جواب او را می‌دهم و از منافع ملی دفاع می‌کنم. او با این کار خود به مردم توهین می‌کند. اگر من نتوانستم کارهای خودم را انجام دهم پس او هیچ کاری انجام نداده است. ما خدمات او را می‌خریم. فوتبال هم مانند سایر رشته‌ها مربی خارجی دارد و ما به قراردادمان پایبندیم. اگر ما گواردیولا را به ایران می‌آوردیم، او هم چنین رفتاری را با ما انجام نمی‌داد.

او افزود: هر مربی دیگری به مسئولان و کارفرمای خود احترام می‌گذارد. کشورها و باشگاه‌های دیگر هم مربیان خارجی دارند ولی آیا در آنجا هم توهینی وجود دارد. کی‌روش از حدود خود عدول کرده است. شاید خیلی‌ها از روی نجابت به او چیزی نمی‌گویند ولی من جواب می‌دهم. فضا آرام شده بود چون همه به منافع ملی فکر می‌کردند چون همه می‌خواستند به جام جهانی صعود کنیم. الان از این پل عبور کرده‌ایم جام جهانی برای ما مهم است نه یک نفر. الان که به جام جهانی صعود کرده‌ایم چرا باید چنین صحبت‌هایی را انجام دهد؟ من هم پاسخ او را می‌دهم.

اسدی در واکنش به اینکه کی‌روش به توافق خود با تاج مبنی بر کنار گذاشتن مخالفان اشاره کرده گفت: کی‌روش چرا باید توافق خود را با مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال را در چنین جایی بگوید؟ رییس فدراسیون دوست داشته حرفی را به او بگوید اما دلیل نمی‌شود او همه چیز را بگوید. الان کمیته اخلاق باید او را احضار کند. هیات رییسه باید برای او تعیین تکلیف کند. خود من می‌توانم به وظایف او رسیدگی کنم. او چنین وظیفه‌ای ندارد که به کارفرمای خود توهین کند. ما همه سکوت کردیم چون می‌خواستیم تیم به جام جهانی صعود کند اما الان دلیل ندارد که او بخواهد توهین کند و به وضعیتش رسیدگی نکنیم. همه چیز اینجا برعکس شده است. ما آماده هر نوع هزینه‌ای هستیم. اگر او نباشد فرد دیگری را می‌آوریم. من از حقوق ملت نمی‌گذرم. شاید کسانی باشند که جواب او را ندهند اما من جوابش را می‌دهم. وقتی حقوق می‌گیرد دلیل ندارد منت بگذارد. اگر برای ما مجانی کار می‌کرد دستش را هم می‌بوسیدیم.

اسدی در ادامه گفت: اخلاق حرفه‌ای چه می‌شود؟ آیا رفتار کی‌روش اخلاق حرفه‌ای است؟ او همه چیز را زیر پا گذاشته است. در همه موارد نظر می‌دهد. قرارهای اخلاقی را زیر پا می‌گذارد. رییس فدراسیون نجیب است و شاید نمی‌خواهد به او پاسخ دهد. اگر رییس فدراسیون هم چنین حرفی را درباره من بگوید من از حقوق خودم و فدراسیون دفاع می‌کنم. شما جراحی را تصور کنید که بعد از ۱۰ ساعت مریض خود را درمان می‌کند اما در آخر همه چیز را برای او زهر مار می‌کند. کی‌روش دانش فنی دارد اما با این کارها همه چیز را خراب می‌کند و همه چیز زهر مار می‌شود. وقتی پول می‌گیرد چرا منت می‌گذارد؟ فدراسیون فوتبال باید به کارهای او رسیدگی کند. این کارهای او به هیچ وجه توجیه ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر