کد خبر: 36970
A

هشدار فیفا در خصوص احتمال اخراج اسپانیا از جام جهانی

تارنمای خبری «دیلی میل» نوشت: فدراسیون جهانی فوتبال 'فیفا' در نامه ای به فدراسیون فوتبال اسپانیا هشدار داده است که اگر دولت اسپانیا از مداخله در انتخابات آتی برای گزینش ریاست فدراسیون دست برندارد، ممکن است این کشور سهمیه خود را برای بازی در جام جهانی تابستان آینده، از دست بدهد.

هشدار فیفا در خصوص احتمال اخراج اسپانیا از جام جهانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این تارنمای انگلیسی نوشت: فوتبال اسپانیا از زمانی که آنخل ماریا ویار در ماه جولای به دلیل اتهامات فساد ناچار به استعفا شد، در دستان خوآن لوئیس لارئال ریاست موقت فدراسیون بوده است و هنوز انتخاباتی برای تعیین جانشین دائم وی برگزار نشده است.با این وجود شورای ملی ورزش اسپانیا در خصوص رای نهایی برای جانشین دائمی ویار، تماس هایی با فدراسیون این کشور داشته است.
به نقل از ال پائس یکی از نشریات اسپانیایی، فیفا هرگونه مداخله دولت اسپانیا در این انتخابات را در قالب مداخله سیاسی قلمداد خواهد کرد.
این نهاد مختار است تا عضویت تیم ملی هر کشوری را که تحت تاثیر فشار سیاسی قرار بگیرد، معلق کند.
براساس قوانین، 'هر عضو فیفا باید امورش را به طور مستقل مدیریت کرده و اطمینان حاصل کند که نفر سومی در آن ها مداخله نمی کند.'
تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2018 روسیه در گروه B با پرتغال، مراکش و ایران هم گروه است. این تیم در رقابت های انتخابی، از ده بازی خود نه برد کسب کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر