کد خبر: 37669
A
کمیته بین‌المللی المپیک قصد دارد ورزش اول، ورزشکار و سرمربی ایران را نقره‌داغ کند!

کشتی ایران تعلیق خواهد شد ؟

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی: موضوع فراتر از کشتی رفته و از دست ما خارج است. رسول خادم با وجود پیروزی قاطع در انتخابات فدراسیون، شدیدا نگران پرونده شکست عمدی علیرضا کریمی در اتحادیه جهانی کشتی است. به گفته نایب‌رئیس فدراسیون کشتی، تعلیق کشتی ایران، محرومیت علیرضا کریمی و علیرضا رضایی به جریان افتاده و با این وضع به‌زودی باید منتظر شنیدن خبرهای ناخوشایندی باشیم

کشتی ایران تعلیق خواهد شد ؟

 دیده بان ایران: ورزش اول ایران روزهای سختی را سپری می‌کند. رسول خادم با وجود پیروزی قاطع در انتخابات فدراسیون، شدیدا نگران پرونده شکست عمدی علیرضا کریمی در اتحادیه جهانی کشتی است. به گفته نایب‌رئیس فدراسیون کشتی، تعلیق کشتی ایران، محرومیت علیرضا کریمی و علیرضا رضایی به جریان افتاده و با این وضع به‌زودی باید منتظر شنیدن خبرهای ناخوشایندی باشیم. به‌نظر می‌رسد نیاز است وزارت ورزش و حتی نهادهای بالاتر از تمام توان خود برای حل این مسأله استفاده کنند، وگرنه شوک بزرگی به ورزش ایران وارد خواهد شد.

جمع‌آوری مستندات علیه کشتی ایران

آن‌طور که مسئولان فدراسیون کشتی ایران اعلام کرده‌اند، با توجه به ورود کمیته بین‌المللی المپیک به ماجرای شکست تعمدی علیرضا کریمی در رقابت‌های جهانی زیر ٢٣‌سال کشتی آزاد مقابل نماینده روس برای عدم‌ رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی، کار برای پیروزی در این پرونده سخت شده است. خبر می‌رسد مسئولان IOC برای محکوم کردن کشتی ایران، به اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده، استناد کردند. آنها نمونه‌های مشابهی را در ١٣‌سال گذشته استخراج و به‌صورت مستند علیه کشتی ایران استفاده کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد آن‌قدر این مدارک شفاف و قابل ‌استناد است که کار برای مسئولان فدراسیون کشورمان بسیار سخت شده است. البته علیرضا کریمی بعد از شکست مقابل نماینده روس وقتی با بدشانسی در گروه بازنده‌ها به نماینده رژیم صهیونیستی برخورد کرد، با مدارک پزشکی از رفتن روی تشک سر باز زد، اما بودن نمونه‌های مشابه در گذشته همه مستندات را علیه کشتی ایران نشان می‌دهد.

لالوویچ راضی شد، IOC‌ نه

همان‌طور که انتظار داشتیم، رسول خادم به‌عنوان عضو هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، توانسته از نفوذ خود تا حدودی استفاده کند. در ابتدا وقتی مسئولان اتحادیه جهانی قصد بررسی این مسأله را داشتند، مذاکره خادم و نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی باعث شده تا این اتحادیه قید بررسی این پرونده را بزند. با این‌حال بعد از چند روز به دلیل بازتاب این اتفاق در رسانه‌های خارجی و گزارش‌هایی که به دست IOC رسیده، کمیته بین‌المللی المپیک اتحادیه جهانی را موظف به بررسی پرونده و تصمیم‌گیری قاطع کرده است. حالا با وجود نفوذ خادم در تصمیم‌گیری‌های اتحادیه جهانی کشتی، این نهاد موظف است پرونده را بررسی و نتیجه را به IOC اعلام کند.

احتمال تعلیق فدراسیون

 محرومیت ورزشکار و مربی!

حمید بنی‌تمیم، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی درباره آخرین وضع پرونده علیرضا کریمی در اتحادیه جهانی می‌گوید: «با وجود فشارهای سیاسی و اجرایی موجود، در دور اول مذاکرات موضوع ارجاع پرونده کشتی ایران به کمیته اخلاق و امور انضباطی درواقع امتیاز تعاملات دیپلماتیک ایران بود که از این طریق، اتحادیه فرصتی به ایران داد که برای ارایه راه‌حلی در این‌باره استفاده کند. درنهایت در مذاکرات دور دوم، به دشواری زمان محدود دیگری نیز برای پیداکردن راه‌حلی قابل ‌قبول برای ارایه به کمیته بین‌المللی المپیک و سایر سازمان‌های بین‌المللی ذیربط حاصل شد. با این‌حال، به دلیل حساسیت بالای این موضوع برای کمیته بین‌المللی المپیک، تعلیق کشتی ایران و محرومیت کشتی‌گیر و مربی وی، در اتحادیه جهانی کشتی به جریان افتاده است و تصمیم نهایی در این زمینه به‌زودی اعلام خواهد شد.»

ورزش اول کشور نیازمند کمک مسئولان

به‌نظر می‌رسد در پرونده‌ای که علیه کشتی ایران در کمیته اخلاق اتحادیه جهانی کشتی تشکیل شده، براساس ادعای نایب‌رئیس فدراسیون، کار از دست مسئولان فدراسیون کشتی خارج شده است، بنابراین در شرایط فعلی یا باید منتظر بمانیم و شاهد روزهای سخت ورزش اول کشور و محرومیت علیرضا کریمی و علیرضا رضایی باشیم یا باید مسئولان وزارت ورزش و حتی نهادهای بالاتر با اقدامات فوری برای جلوگیری از این اتفاق وارد عمل شوند. کشتی که همواره در طول تاریخ خودش را به‌عنوان پرمدال‌ترین رشته کاروان ایران در بازی‌های المپیک و آسیایی معرفی کرده،‌ حالا نیازمند یاری مسئولان است. اتفاقا وزارت ورزش هم در هفته‌های اخیر قول همکاری و پشتیبانی داده بود و اکنون نوبت آن رسیده تا هر اقدامی را که لازم است با استفاده از روابط دیپلماتیک خود انجام دهد. بدون‌شک تعلیق کشتی ایران تبعات زیادی برای ورزش کشور خواهد داشت و می‌تواند موج ناامیدی را در میان جامعه گوش‌شکسته‌ها ایجاد کند. باید امیدوار بود تا کار از کار نگذشته، اقدامی صورت بگیرد چون در صورت صدور رأی، دیگر بعید است تغییری در آن رخ دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر