کد خبر: 37917
A
گفت و گو با امید جبلی رئیس کمیته داوران فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره حاشیه های مسابقات پرورش اندام ارومیه ؛

جبلی: همیشه نوآوری با مقاومت سنتی ها روبرو می شود/ شیوه اجرای مسابقات براساس آخرین متد جهانی است/ به قطار در حال حرکت سنگ می زنند

رئیس کمیته داوران فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: تجربه نشان داده که نوآوری و پیشرفت، همواره با مقاومت سنتی ها روبرو می شود، اما من به این مسائل توجهی ندارم

جبلی: همیشه نوآوری با مقاومت سنتی ها روبرو می شود/ شیوه اجرای مسابقات براساس آخرین متد جهانی است/ به قطار در حال حرکت سنگ می زنند
به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، مسابقات پرورش اندام کشوری در ارومیه برگزار شد. برگزاری این مسابقات با حاشیه هایی همراه بود برخی از شرکت کنندگان نسبت به شیوه برگزاری مسابقات معترض بودند به همین دلیل با   " امید جبلی " رئیس کمیته داوران فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشورمان گفت و گو کردیم
 
امید جبلی درباره  مسابقات برون مرزی اخیر که با حضور موفقیت آمیز وی در عرصه داوری روبرو بود،  به خبرنگار ما گفت : در رقابت های قهرمانی اروپا در سن مارینو اسپانیا بنده از سوی فدراسیون جهانی، سرداور بودم. ضمن این که در مسابقات برخی اوزان، معاونت کمیته داوران را نیز برعهده داشتم که دستاورد مهمی برای بنده به شمار می رود.
 
وی افزود: پس از آن در مسابقات ماربلا اسپانیا، رقابت های هنک کنگ و اخیرا نیز در پیکارهای جهانی اسپانیا نیز همین شرایط را داشتم و خوشحالم که به عنوان یک ایرانی چنین جایگاه رفیعی در عرصه داوری دنیا دارم.
نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی پرورش اندام ادامه داد: در مسابقات اخیر در میلان ایتالیا برای نخستین بار، رقابت های " پرو " برگزار شد که بنده برای اولین مرتبه، سرداور بخش آماتور و حرفه ای این پیکارها بودم. اتفاق مهم این مسابقات، حضور من در افتتاحیه رقابت ها بود که نشان دهنده اعتماد " پاول " رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی به بنده است.
جبلی در ادامه، در خصوص اجرای اصلاحات در قوانین داوری در ایران تصریح کرد: در آستانه مسابقات اخیر کشوری در ارومیه، رئیس و دبیر فدراسیون از من خواستند تغییراتی در پنل داوری داشته باشم که البته حرفشان کاملا بجا بود. چرا که داوران پنل، اکثرا تهرانی بودند، در حالی که برخی از استان ها این قابلیت را دارند که نماینده ای در این پنل داشته باشند.
وی یادآور شد: براین اساس، تصمیم گرفتیم از داوران سایر شهرها نیز در این پنل استفاده کنیم. چرا که ما در حال حاضر ۶۲ داور بین المللی در سطح کشور داریم. از این رو، در مسابقات ارومیه از پنل قبلی تنها از دو داور استفاده کردیم و بقیه داوران از شهرستان ها انتخاب شدند.
رئیس کمیته داوران فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشورمان افزود: در مسابقات کشوری ارومیه، همچنین براساس آخرین متد جهانی عمل کردیم که صد در صد موفقیت آمیز بود. اما متاسفانه برخی با این نوع شیوه اجرای مسابقات مخالفت می کنند.
جبلی با بیان این که باید شیوه اجرای مسابقات متحول و نوین می شد، گفت: اگر این ۴، ۵ نفر در متد جدید اجرای رقابت ها ذی نفع نیستند، پس چرا در برابر آن مقاومت می کنند؟ مگر نباید همه در مقابل دستورات فدراسیون جهانی مطیع باشند؟
 
نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی پرورش اندام خاطرنشان کرد: اگر دوستان اصرار دارند که ما چند داور باید همیشه با هم باشیم، این نشان دهنده فساد است و من به عنوان رئیس کمیته داوران ایران و نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی، این موضوع را برنمی تابم و آن را مدیریت خواهم کرد.
جبلی در پایان اظهار داشت: از همان روزهای نخست که مدیریت داوری کشور را عهده دار شدم، می دانستم در مقابل نوآوری ها و پیشرفت های نوین، با مخالفت و مقاومت عده ای روبرو خواهم شد که این مساله برایم اهمیتی ندارد. چرا که به خوبی می دانم به قطاری که در حال حرکت است، سنگ می زنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر