کد خبر: 41756
A

اسپانسر تبلیغات محیطی لیگ به خاطر پخش غیر استاندارد لیگ برتر ادعای خسارت میلیاردی کرد

اسپانسر تبلیغات محیطی لیگ برتر ادعای خسارت میلیاردی کرده است.

اسپانسر تبلیغات محیطی لیگ به خاطر پخش غیر استاندارد لیگ برتر ادعای خسارت میلیاردی کرد
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ میزان نوشت: سیاست صدا و سیما در تصویربرداری مسابقات فوتبال لیگ برتر عملا سازمان لیگ و باشگاه‌های فوتبال ایران را متوجه یک ضرر میلیاردی هنگفت کرده است. چرا که با خبر شدیم اسپانسر تبلیغات محیطی فوتبال با وجود اینکه برای حق پخش قول همکاری داده اما به خاطر تصویربرداری غیر استاندارد در هنگام پخش مسابقات رسما ادعای خسارت میلیاردی در نامه به مدیران سازمان لیگ کرده است.

پیش از این به خاطر به نتیجه نرسیدن فوتبال و صدا و سیما در پرونده حق پخش تلویزیونی، مدیران فدراسیون فوتبال برای چند هفته تصمیم گرفتند جلوی ورود دوربین‌های برنامه‌های محتوایی رسانه‌ملی به ورزشگاه را بگیرند و تا هفته‌ها این داستان ادامه داشت. رسانه ملی، اما در پاسخ این سیاست اهالی فوتبال، در اقدامی حیرت انگیز تصمیم گرفت تصویربرداری پخش زنده مسابقات فوتبال را با تغییراتی قابل توجه همراه کند.

واکنش مسئولان تلویزیون این بود که تصویربرداری مسابقات فوتبال را به شکلی انجام بدهند تا تابلو‌های تبلیغاتی کنار زمین در طول مسابقه به خوبی به نمایش گذاشته نشود. اوج این اتفاق در هفته یازدهم مسابقات و در بازی استقلال -نفت تهران رخ داد و تصاویر ارسالی روی آنتن به شدت فاقد کیفیت، غیر استاندارد و به اصطلاح فنی «دفورمه» بود.
 
تغییر زاویه فیلم‌برداری دوربین‌های اصلی به شکلی بود که تصویربرداران تلویزیون از ارتفاع کاستند و کنار خط طولی در ضلع شرقی ورزشگاه را از کادر خارج کردند. به این ترتیب وقتی توپ و بازی به آن طرف کشیده می‌شد، بینندگان به زحمت می‌افتادند و نیم‌تنه بالای بازیکنان و اتفاقات آن قسمت زمین قابل مشاهده نبود. در همان بازی مجری تبلیغات محیطی رسما پیامی در تابلو‌های ال‌ای دی کنار زمین با این مضمون: «به علت تصویربرداری غیر استاندارد صدا و سیما از مردم شریف عذرخواهی می‌کنیم».

اتفاقات هفته یازدهم هرچند یک آبروریزی بزرگ برای رسانه ملی و فوتبال بود منتهی در کمال تاسف این سیاست با تغییر سیستم تصویربرداری در هفته‌های بعد هم به نوعی هوشمندانه‌تر ادامه پیدا کرد و عملا باعث اعتراض شرکت‌های طرف قرارداد اسپانسر تبلیغات محیطی فوتبال شد. این شرکت‌ها که به برای تبلیغات از فوتبال سرمایه قابل توجهی مالی وارد چرخه اقتصاد خود و این رشته کرده بودند، به صورت مکتوب و شفاهی به عدم پخش استاندارد تبلیغات خود در مسابقات به ویژه بازی‌های پخش زنده اعتراض و ادعای خسارت کردند.

این اتفاقات در دربی هم به اوج خود رسید و در مهم‌ترین بازی که اسپانسر تبلیغات محیطی روی درآمدزایی در آن حساب ویژه باز کرده بود، تبلیغات کنار زمین به خوبی در تصاویر تلویزیونی قرار نگرفت.

به همین ترتیب اسپانسر در نامه‌ای اعتراضی به مسئولان صدا و سیما و تاکید روی جزئیات این اتفاق که عملا مفاد قرارداد را زیر سوال برد، رسما ادعای خسارت میلیاردی کرده است و از همین رو طرفی قرارداد برای تعیین تکلیف و محاسبه رقم این خسارت باید پای میز مذاکره بنشینند.

مدیران فوتبال ایران پیش از این در جریان قرارداد با شرکت‌های ایران نوین و فناپ هم مجبور به دادن خسارت‌های میلیاردی به خاطراجرا نشدن درست مفاد قرارداد شده بودند. منتهی این بار پای اختلافات با صدا و سیما و کارشکنی‌هایی که به آن اشاره شد در میان است.

صدا و سیما نه تنها پول قرارداد حق پخش تلویزیونی را مدت‌هاست که به فوتبال ایران پرداخت نمی‌کند بلکه حالا با اختلاف‌هایی که با مدیران فوتبال و باشگاه‌ها پیدا کرده با سیاست جدید خود در تصویربرداری مسابقات لیگ، عامل خسارت میلیاردی قابل توجه به فوتبال هم شده است. به این ترتب یاید منتظر ماند و دید میزان خسارت تعیین شده با توجه به ادعای رسمی اسپانسر و اعتراض شرکت‌های سرمایه گذار چقدر خواهد بود و این بار چند میلیارد پول فوتبال از بین خواهد رفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر