کد خبر: 5314
A
ناگفته های شاهین نصیری نیا سر مربی تیم ملی آمریکا در گفت و گوی اختصاصی با دیده بان ایران:

چرا از ایران رفتم ؟!

حدود ۹ ماه در اردوی تیم جوانان بودیم؛ اما تیم را به مسابقات جهانی نبردند. گفتند استخاره کردیم بد آمد!! شما در خصوص این نوع مدیریت چه می گویید؟!

چرا از ایران رفتم ؟!

« شاهین نصیری نیا » در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ابتدا درباره خروج خود از کشور و پذیرفتن سرمربی گری تیم ملی آمریکا اظهار داشت: به تازگی قراردادم را تمدید کرده ام. البته چند پیشنهاد نیز داشتم، اما ترجیح دادم با تیم آمریکا ادامه همکاری بدهم.وی افزود: مسئولان فدراسیون وزنه برداری آمریکا از عملکردم راضی هستند. ما در المپیک ۲۰۱۶ ریو یک برنز و دو عنوان ششمی کسب کردیم که نتیجه خوبی بود.

 

قهرمان پیشین وزنه برداری جهان در مورد نتایج تیم ایران در المپیک برزیل نیز تصریح کرد: تیم ایران هم خوب کار کرد. هرچند که سهراب مرادی علی رغم کسب مدال طلا نتوانست رکوردهای خود را تکرار کند. ضمن این که کیانوش رستمی نیز عملکرد خوبی داشت. در مجموع این مدال ها برای تیم ایران قابل پیش بینی بودند.

 

نصیری نیا به شرایط پیش آمده برای بهداد سلیمی اشاره کرد و گفت: از اتفاقی که برای بهداد افتاد. بسیار ناراحت شدم. البته باید این نکته را نیز مدنظر داشت که این سختگیری ها در المپیک٬ فقط مختص سلیمی نبود و برای چند تیم و ورزشکارانشان در چند وزن هم این شرایط پیش آمد. اما نکته مهم تر برخورد مسئولان تیم ایران با این اتفاق بود که به نظرم رفتار خوبی را شاهد نبودیم.

 

وی در ادامه به اعزام نشدن بهادر مولایی به المپیک اشاره کرد و یادآور شد: می توانستند بهادر را هم به المپیک ریو ببرند. اما چنین کاری را نکردند. استدلال شان هم این بوده که وی به دلایل فنی و با نظر شورای عالی فنی راهی المپیک نشده است!

 

مربی تیم ملی وزنه برداری آمریکا ادامه داد: در شرایطی که رباط صلیبی بهادر مولایی پاره شده بود و حتی مصدومیتی شدیدتر از بهداد سلیمی نیز داشت. اما به خاطر رکوردهایش به کسب سهمیه بسیار نزدیک شده بود. جالب است فدراسیونی ها در شرایطی که بهادر تصادف هم کرده بود او را به کمیته انضباطی فراخواندند و دادگاهی کردند.

 

قهرمان وزنه برداری جوانان جهان در سال ۱۹۹۶ در مورد دلخوری کیانوش رستمی از کادر فنی تیم ملی نیز خاطر نشان کرد: کیانوش نمی خواهد با مربیان ایرانی کار کند. چون می گوید در تیم ملی باید یک بزرگ تر و یک آدم اهل فن حضور داشته باشد. جالب است او این خواسته اش را در برنامه طنز « خندوانه » و به شکل غیرمستقیم نیز بر زبان آورد.

 

وی در ادامه این مصاحبه به دخالت های مسئولان فدراسیون در تیم ملی اشاره کرد و افزود: فدراسیونی ها و البته شخص رئیس فدراسیون در کار همه دخالت می کنند. متاسفانه حاشیه های فدراسیون فعلی از فدراسیون قبلی بیشتر است. چون آقایان فقط دنبال پیاده کردن نظرات و دستورات خود هستند و خودرایی می کنند.

 

چرا باید بروم  در آمریکا مربیگری کنم؟ 

 

نصیری نیا با انتقاد از این که فدراسیون کنونی از قدیمی های این رشته استفاده نمی کند، اظهار داشت: رئیس فدراسیون قبل از انتخاب خود مدام می گفت از همه نیروها و اهالی وزنه برداری استفاده می کند. اما در عمل چنین چیزی را نمی بینیم. چرا من شاهین نصیری نیا! باید بروم در آمریکا مربیگری کنم؟

 

قهرمان وزنه برداری جهان در سال ۱۹۹۹ ادامه داد: من کوروش باقری و خیلی های دیگر در خدمت وزنه برداری کشورمان هستیم اما متاسفانه می خواهند از ما برای مقاصد دیگر استفاده کنند.

 

نصیری نیا به مشکلات فدراسیون کنونی با حسین رضازاده اشاره کرد و یادآور شد: می توانستند از رضازاده در جاهای مناسب استفاده کنند. چرا که به هرحال حسین ارتباطات خوبی با فدراسیون جهانی دارد و می توانست به وزنه برداری ایران کمک کند.

 

مربی تیم ملی وزنه برداری آمریکا در مورد سایر معضلات فدراسیون وزنه برداری ایران تصریح کرد: از استعدادیابی و پشتوانه سازی صحبت می کنند در حالی که اینها شعاری بیش نیستند. در شهری بزرگ مثل تهران ببینید وضعیت وزنه برداری چطور است، شهرهای دیگر بماند. به نظرم،آقایان به جای کارهای اقتصادی بیایند ۲۰۰ میله هالتر به باشگاه ها بدهند.

 

وی همچنین به اتفاقات عجیب در دوره گذشته ریاست رئیس فعلی فدراسیون وزنه برداری اشاره کرد و گفت: سال ۹۷ حدود ۹ ماه در اردوی تیم جوانان بودیم؛ اما تیم را به مسابقات جهانی نبردند. گفتند استخاره کردیم بد آمد!! شما در خصوص این نوع مدیریت چه می گویید؟!

 

قهرمان پیشین وزنه برداری جهان در پایان درباره « ایوانف » مربی اسبق و بلغاری تیم ملی وزنه برداری ایران نیز یادآور شد: وزنه برداری ایران، مدیون ایوانف است. او آن قدر مرد بود که در جریان قضیه دوپینگ آن ۹ وزنه بردار تیم ایران مسئولیت را بر گردن گرفت. من همچنان با او در ارتباطم. البته ایوانف به دلیل عمل جراحی که بر روی قلب خود انجام داده کار مربیگری نمی کند و تنها در حد مشاوره دادن فعالیت می کند.

گفت و گو از جواد منتخبی 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر