کد خبر: 8221
A
باقری معتمد در گفت و گو با دیده بان ایران:

تغییر تابعیتی در کار نیست/من هنوز تابعیت ایرانی دارم؛ اخبار منتشر شده کذب محض است / مسئولان فدراسیون تکواندو حتی حالم را هم نمی پرسند

باقری معتمد: در طول زمان درمان و بعد از آن، پولادگر، مقانلو و ذوالقدری هیچ سراغی از من نگرفته اند.اگر در جایی چنین چیزی عنوان شده، کذب محض است.

 تغییر تابعیتی در کار نیست/من هنوز تابعیت ایرانی دارم؛ اخبار منتشر شده کذب محض است /  مسئولان فدراسیون تکواندو حتی حالم را هم نمی پرسند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران٬ جام جهانی تکواندو در حالی از فردا در باکو آذربایجان آغاز می شود که این روزها صحبت از سفر  « محمد باقری معتمد » به این کشور برای حضور در تیم ملی تکواندو آذربایجان و البته شایعاتی مبنی بر تغییر تابعیت عضو سابق تیم ملی ایران بر سر زبان ها افتاده است، موضوعی که باقری معتمد آن را رد می کند. 

باقری معتمد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وتحلیلی دیده بان ایران، در این باره اظهار داشت: من حدود دو سال پیش به همراه یکی دیگر از هم تیمی های خودم که از ناحیه زانوی پا دچار پارگی رباط صلیبی شده بودیم، دوران نقاهت خود را می گذراندیم. اما فدراسیون تکواندو هیچ گونه دعوت رسمی جهت حضور در اردوی تیم ملی از بنده به عمل نیاورد. ولی برای هم تیمی دیگرم که در یک زمان از آسیب فارغ شده بودیم، این دعوت صورت پذیرفت.

وی افزود: در طول زمان درمان و بعد از آن، پولادگر، مقانلو و ذوالقدری هیچ سراغی از من نگرفته اند.اگر در جایی چنین چیزی عنوان شده،  کذب محض است.

نایب قهرمان المپیک لندن ادامه داد: از هنگام ورود به تیم ملی ایران تا به حال حدود ۶۰  مدال رنگارنگ از مسابقات رسمی و تورنمنت های مختلف در سطح آسیا ،جهان و المپیک برای کشورم ایران به ارمغان آوره ام.  کسب مدال نقره المپیک لندن در صورتی رقم خورد که از ناحیه رباط صلیبی دچار پارگی شدم که تا امروز به دور از چشم همین آقایان فدراسیون نشین بوده است. بنده با این شرایط وارد  المپیک لندن شدم و به لطف خدا و کمک کادر فنی آن زمان توانستم شرمنده مردم کشورم نباشم. 

باقری معتمد در ادامه٬ خاطر نشان کرد: موضوعات عنوان شده و دروغ هایی که می شنوم، بدترین شرایط روحی و روانی را به من وارد کرده است. البته آن زمان جز سکوت کار دیگری از من برنمی آمد. چون حمایتگری دلسوز وجود نداشت و این وضعیت برای بسیاری از قهرمانان نامی هم رخ داد. 

وی در مورد سفر خود به باکو برای حضور در ترکیب تیم ‌ملی آذربایجان اظهار داشت: اگر در این مقطع در آذربایجان هستم، فقط به عنوان یار کمکی و مطابق با قانون و به دعوت سر مربی فهیم تیم ملی تکواندو آذربایجان حاضر شدم. اگر منع قانونی وجود نداشته باشد، در این مسابقات به عنوان بازیکن کمک مسابقه می دهم. بنده اصلا تابعیت خودم را تغییر نداده ام. الان به غیر از من، افراد دیگری هم در تیم های شرکت کننده به عنوان یار کمکی حضور دارند و این مسئله ای  معمولی است. »

ملی پوش سابق تیم ملی تکواندو یادآور شد: علی رغم پیشنهاد دو کشور دیگر که در این دوره حضور دارند که به عنوان یار کمکی برای آن ها بازی کنم، ولی بنده ترجیح دادم برای آذربایجان مسابقه بدهم. چون سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان سال ها، مربی من در تیم ملی تکواندو ایران بوده و کاملا با روحیات و شرایط فنی بنده آشنایی دارد. اگر حضورم منع قانونی  نداشته باشد، در جام جهانی تیم ملی تکواندو آذربایجان را همراهی خواهم کرد. 

نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن با بیان این که همواره به عنوان یک سرباز در خدمت تیم ملی کشورم هستم، گفت:  مایل بودم که برای کشورم با پرچم کشورم در مسابقات شرکت کنم، ولی وقتی فضا و شرایط مسمومی نسبت به من حکمفرماست، این امکان هرگز میسر نخواهد شد. کما اینکه همان گونه که در صحبتهایم بیان داشته ام، این دوستان به ظاهر معتمد و اخلاق مدار ، حتی یک تماس خشک و خالی با من برقرار نکردند. 

باقری معتمد در پایان، خاطر نشان کرد: با توجه به بسیاری از رفتارها و اقدامات پلید و زشت در قبال من، در فرصت مقتضی اسنادی را منتشر خواهم کرد. هر چند که از این جماعت فدراسیون نشین که تصمیم گذار هستند، هیچ انتظاری نمی توان داشت که:  خانه از پای بست ویران است!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر