کد خبر: 9660
A

سلطانی فر: ستاد المپیک ۲۰۲۰ در وزارت ورزش تشکیل شد

وزیر ورزش و جوانان از تشکیل ستاد مسابقات المپیک و پارالمپیک 2020 از سوی این وزارتخانه خبر داد.

سلطانی فر: ستاد المپیک ۲۰۲۰ در وزارت ورزش تشکیل شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسعود سلطانی فر شامگاه شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال آوران استان تهران در بازی های المپیک و پارالمپیک 2016 که در استانداری تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: ستاد المپیک 2020 توکیو در حال حاضر از سوی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است و ادارات کل استانها در این زمینه ستادهای خود را تشکیل می دهند.
وی همچنین از مراسم تجلیل مدال آوران المپیک و پارالمپیک کشور با حضور ریاست محترم جمهوری خبر داد و گفت: این مراسم اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: یکی از برنامه های جدی این وزارتخانه تجلیل از ورزشکاران معلول و جانباز است که امیدواریم بتوانیم از این ورزشکاران قدردانی کنیم.
همچنین مسعود سلطانی فر در مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال آوران استان تهران در بازی های المپیک و پارالمپیک 2016 که در استانداری تهران برگزار شد، گفت: ورزشکاران ایرانی از 18 دوره المپیک برگزار شده در 16 دوره آن شرکت کرده اند که 8 دوره آن مربوط به قبل از انقلاب و 8 دوره آن مربوط به بعد از انقلاب است.
وی تصریح کرد: دستاورد حضور ورزشکاران ایرانی در تاریخ المپیک کسب 18 مدال طلا، 21 نقره و 29 برنز بوده است که 14 طلای آن بعد از انقلاب بدست آمده که نشان دهنده کارنامه پررنگ جمهوری اسلامی در عرصه ورزش است.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزشکاران 3 مدالی، 2 مدالی و تک مدالی در بین مدال آوران المپیک ایران حضور دارند، اظهار کرد: هادی ساعی با کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز پر افتخار ترین ورزشکار المپیکی ایران است.
وی یادآور شد: تمام این مدال ها تنها در چهار رشته ورزشی ذکر شده بدست آمده و تاکنون از کسب موفقیت در رشته های پر مدال همچون تیراندازی با 45 مدال در المپیک، شمشیر بازی با 36 مدال و قایقرانی با 90 مدال محروم بوده ایم.
سلطانی فر تاکید کرد که اکنون زمان آن فرا رسیده که با برنامه ریزی گسترده تر و زیربنایی تر علاوه بر رشد و توسعه ورزش همگانی، زمینه جهش قابل توجه ورزش قهرمانی را نیز در کشور فراهم کنیم.
وی آوردگاه المپیک را مهمترین عرصه رویارویی قهرمانان ورزشی عنوان کرد و افزود: از هم اکنون ستاد المپیک و پارالمپیک 2020 را در وزارتخانه تشکیل داده ایم که این ستاد وظیفه برنامه ریزی برای موفقیت ورزشکاران ایرانی در بازی های کشورهای اسلامی، المپیک زمستانی، بازی های 2018 جاکارتا و در نهایت المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو را بر عهده دارد.
سلطانی فر ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی ها و اقداماتی که در طول سالهای آتی انجام می شود، المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو، طلایی ترین المپیک برای جمهوری اسلامی ایران باشد.
وزیر ورزش و جوانان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه حق حسن رحیمی کشتی گیر تهرانی برنده مدال برنز المپیک 2016 ریو کسب مدال طلا بود، تاکید کرد که رحیمی با شایستگی کشتی گرفت و لیاقت مدال طلا را داشت.
 سید حسین هاشمی استاندار تهران در همین مورد اعلام کرد که به حسن رحیمی پاداش مدال طلا داده خواهد شد.
در این مراسم از حسن رحیمی کشتی گیر دارنده مدال المپیک، سارا خادم الشریعه بانوی شطرنج باز، صادق بیگدلی، داود علی پوریان والیبال نشسته پارالمپیکی، ابراهیم رنجبر ورزشکار المپیکی رشته تیر و کمان، داود احسانی شکیب و علی صادق زاده وزنه برداران پارالمپیکی و همچنین مربیان استان تهران در مسابقات المپیک و پارالمپیک تقدیر شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر