کد خبر: 9719
A

درخواست کویت برای لغو موقت محرومیت

مسئولان ورزش کویت از کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) و دیگر سازمان‌های ورزشی درخواست کردند به صورت موقت تعلیق آنها برداشته شود.

درخواست کویت برای لغو موقت محرومیت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کویت از فدراسیون‌های جهانی و IOC درخواست کرد  به صورت موقت به این کشور اجازه بدهند فعالیت‌های ورزشی خود را از سر بگیرد. آنها اعلام کردند دولت کویت شدیدا در حال تلاش است، تا با وضع قوانین جدید محرومیت‌ها را بردارد.

شیخ سلمان الصباح، وزیر ورزش کویت در نامه‌ای به AFC درخواست کرد که به صورت موقت محرومیت کویت برداشته شود تا این کشور بتواند در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیایی ۲۰۱۹ شرکت کند. AFC در بیانیه‌ای  مهلت کویت برای انجام اقداماتی در جهت برداشته شدن محرومیت‌ها را تا یازدهم ژانویه افزایش داد. پیش از این کویت تا ۲۳ دسامبر برابر این کار زمان داشت.

کویت در اکتبر ۲۰۱۵ از سوی IOC در برخی فدراسیون‌های جهانی محروم شد. دلیل این محرومیت دخالت‌های  دولتی در مسائل ورزش این کشور بود.

در بیانیه‌ای AFC آمده است: در صورتی که تا یازدهم ژانویه تغییری در شرایط کویت ایجاد نشود کشور دیگری در  قرعه‌کشی جایگزین کویت می‌شود. روز گذشته نیز شیخ سلمان اعلام کرده بود که کویت شبانه روز تلاش می‌کند تا نظر سازمان‌های ورزشی را جلب کند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر