کد خبر: 141276
A

علم الهدی: برخی معترضان حتی خدا و پیامبر هم قبول ندارند/ عده زیادی از بازداشت شدگان آب و غذا می‌خواستند، اما هیچکدام مهر برای نماز نخواستند/ آقایی که گفت مگر مردم مجبورند که امر به معروف کنند و نهی از منکر بشوند، به قرآن و قانون اساسی پشت پا زده

علم الهدی: یکی از دوستان بسیج دانشجویی برای من تعریف می‌کرد که در میانه بحبوحه‌های امنیتی و آشوب‎ها متوجه شدیم که یکی از لیدرهای آشوبگران ناگهان از انظار مخفی شد اما پس از تعقیب، مشخص شده که وی به دنبال فرار به آمریکا و پناهندگی بوده است. بعد از آن در قطار مشهد به نیشابور او را دستگیر کردند و اعتراف کرد که قصد پناهندگی را داشته است.

علم الهدی: برخی معترضان حتی خدا و پیامبر هم قبول ندارند/ عده زیادی از بازداشت شدگان آب و غذا می‌خواستند، اما هیچکدام مهر برای نماز نخواستند/ آقایی که گفت مگر مردم مجبورند که امر به معروف کنند و نهی از منکر بشوند، به قرآن و قانون اساسی پشت پا زده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور آحاد مردم مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: فرارسیدن این عید خجسته را به همه شما برادران و خواهران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم اما همه باید بدانیم که این روز، نه ولادت یک پیامبر مرده بلکه سالروز تولد یک پیامبر زنده است که حیات و هستی او به دین و مکتب گره خورده و تا زمانی که اسلام در دنیا برپاست، نبی مکرم اسلام (ص) هم زنده است و عالم بشریت از سایه پربرکت او بهره‌مند هستند.

وی افزود: اسلام سه وجهه قدرت دارد. در جنبه اول، همان مکتب و اسلام قرآنی است که از طرف خدا نازل شده و ذات اقدس پروردگار، خود حافظ آن است. جنبه دوم قدرت اسلام مربوط به وجود فکری و اعتقادی آن و همه دلدادگی‌هایی است که در قلوب آحاد مسلمانان عالم نسبت به مبانی دین وجود دارد که احکام آن را پذیرفته‌اند و در زندگی خود، خواهان اجرای آن هستند. این اعتقاد در دل و جان انسان‌هاست و هیچ قدرتی هم نمی‌تواند این وجهه از قدرت اسلام را دچار خدشه کند اما وجهه سوم قدرت اسلام مربوط به شاخصه‌های ظاهری و نمود بیرونی آن است و بر مبنای آن، به هر اندازه که مبانی و احکام دین در رفتار جامعه اسلامی بروز و ظهور یابد، قدرت اسلام هم افزایش می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون هیچ جنبه‌ای از قدرت‌های اسلام به‌اندازه وجهه سوم مورد تهاجم دشمن قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: جنبه‌های اول و دوم قدرت تاکنون دست‌نخورده باقی مانده زیرا هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند برخلاف خواست خدا، دست به تحریف اسلام بزند و یا علاقه به نبی مکرم اسلام (ص) و قرآن را در قلوب مسلمانان مخدوش کند اما در جنبه سوم، دشمن وجود عینی و ارزشی پیامبر اکرم (ص)، قرآن کریم و دین اسلام را در معرض توطئه و آسیب قرار می‌دهد و اگرچه قرآن را پاره می‌کنند یا آتش می‌زنند اما این هجمه برای تقابل با ارزش‌های اسلامی است که با تخریب یک نمود از قرآن، زمینه بروز و ظهور پیدا می‌کند.

وی یکی از ارزش‌های اساسی اسلام را حجاب دانست و ادامه داد: با حجاب می‌توان تشخیص داد که اسلام در یک جامعه حاکمیت دارد. خانمی که با حجاب اسلامی در خیابان تردد کند تا در معرض نگاه‌های شهوتران و تیرهای زهرآلود شیطان قرار نگیرد، نشان‌دهنده حاکمیت دین بر آن جامعه و استمرار حیات نبی مکرم اسلام (ص) است و جنگ با حجاب موضوعی نیست که مربوط به امروز و دیروز باشد بلکه از زمان استیلای استعمار بر ممالک اسلامی، مبارزه با حجاب به‌عنوان یک اصل اساسی در دستور کار معاندان قرار گرفته و حتی امروز هم از گسترش حجاب در کشورهای غربی جلوگیری می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عده‌ای همیشه می‌خواستند به وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) هجمه ببرند و هم بچه‌های جاهل را در این میان به میدان فرستادند تا چادر از سر زن باحجاب ایرانی بکشند و هم مزدورانی را اجیر کردند تا ]در خارج از کشور[ در مقابل چشم مردم برهنه شوند. علاوه بر این، دسته دوم هم عده‌ای از افراد فریب‌خورده بودند که بر اثر تبلیغات فضای مجازی به میدان آمدند و فقط هیجان به معنای ماهوی آن برایشان جذابیت دارد.

وی تأکید کرد: از همه این‌ها بدتر، خواص بی‌بصیرتی هستند که برخلاف مزدوران و فریب‌خوردگان، به میدان آمده‌اند و برخی حتی خدا و پیامبر را قبول ندارند. ثمره فعالیت‌هایشان هم همان حرفی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری اخیر خود مطرح کرد و به‌صراحت اعلام داشت که آشوب‌های اخیر در ایران باعث شده تا دیگر نیازی به برجام نداشته باشیم و امیدها به همین ناآرامی‌ها دوخته شده است.

علم‌الهدی گفت: یکی از دوستان بسیج دانشجویی برای من تعریف می‌کرد که در میانه بحبوحه‌های امنیتی و آشوب‎ها متوجه شدیم که یکی از لیدرهای آشوبگران ناگهان از انظار مخفی شد اما پس از تعقیب، مشخص شده که وی به دنبال فرار به آمریکا و پناهندگی بوده است. بعد از آن در قطار مشهد به نیشابور او را دستگیر کردند و اعتراف کرد که قصد پناهندگی را داشته است.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: این افراد به دنبال استفاده‌های شخصی از این ناآرامی‌ها هستند اما هیچ‌کدام دغدغه دین ندارند. یکی از مسئولان امنیت در این باره تعریف می‌کرد که عده زیادی از کسانی که بازداشت شده بودند، آب می‌خواستند، غذا می‌خواستند اما هیچ‌کدام یک مهر برای نماز نخواسته‌اند که نشان می‌دهد این افراد از اساس دغدغه دین ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه عناد دشمن با پیامبر (ص) است و همه توطئه‌های آنان در خط مبارزه با رسول خدا (ص) هدفمند شده است، اظهار کرد: اول کار دختر خانمی از دنیا می‌رود اما به‌تدریج برخی خواص بی‌بصیرت از این وفات، سوءاستفاده می‌کنند. البته اینکه به این افراد، خواص بی‌بصیرت گفته می‌شود، حمل بر صحت است درحالی‌که در حقیقت خیلی هم این افراد بی‌بصیرت نیستند بلکه بسیاری از این‌ها قصد دارند تا با استفاده از جریان اقلیت لائیک در این کشور، خود را قهرمان کنند و برای خود یک اردوی سیاسی بسازند.

وی افزود: برخی افراد که امروز به‌رغم روشن‎ شدن حقایق، هنوز بر طبل مبارزه با حجاب می‌کوبند، ادعا می‌کنند که حجاب مهم نیست درحالی‌که حقیقت آن است که حجاب برای افراد ضددین و بی‌بند و بار مهم نیست بلکه برای زن باعفت و مرد مؤمن ما که 85 سال قبل در این مسجد گوهرشاد هدف گلوله دژخیمان ضدحجاب قرار گرفتند و به شهادت رسیدند، حجاب مهم است.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: آقایی که دانسته یا نادانسته توییت می‌زند و می‌گوید «مگر مردم مجبورند که امر به معروف کنند و نهی از منکر بشوند»، به قرآن، فریضه الهی و اصول قانون اساسی پشت پا زده و بی‌توجهی می‌کند. مردم به فریضه الهی نیاز دارند تا امر به معروف بکنند و نهی از منکر بشوند.

وی ادامه داد: جریان لائیک و بی مذهبی که در خیابان هستند و قانون، حجاب و اسلام را زیر پا می‌گذارند، هرکدام یک هدف مشخص دارند؛ یا به دنبال پناهندگی هستند و یا قصد بهره‌برداری‌های انتخاباتی را دارند اما خواص بی‌بصیرت باید بگویند که چرا با یک توییت، به قرآن پشت پا می‌زنند. همان خواص بی‌بصیرتی که در فتنه ۸۸ اسباب زحمت شدند و امروز هم در تشخیص حق دچار مشکل هستند و قصد دارند تا از جریان لائیک جامعه، یک اردوی سیاسی بسازند.

علم‌الهدی تصریح کرد: دفاع از پیامبر (ص)، دفاع از ارزش‌های اسلام است و اگر امروز مردان و زنان جامعه ما از اسلام دفاع کردند، مدافع جان و حیات پیامبر (ص) بوده اند اما اگر در برابر این جریان بی‌تفاوت ماندند، در واقع در برابر هستی نبی مکرم اسلام (ص) بی‌تفاوت مانده‌اند.

وی در انتها گفت: شنبه ساعت 2 ظهر، بانوان مؤمن و باحجاب مشهدی در عرصه میدان شهدا تجمع بزرگ حجاب را برپا می‌کنند. از همه خواهران مردآفرین و غیرتمند می‌خواهیم که در این تجمع انقلابی شرکت کنند تا خار چشم دشمنان خارجی و مزدوران داخلی او باشند و حجت را بر خواص بی‌بصیرت تمام کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر