کد خبر: 146847
A

سعید جلیلی مدعی شد: رشد اقتصادی در زمان روحانی منفی بود/ هشت سال تمام مسائل را به برجام گره زدند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متأسفانه هشت سال تمام مسائل کشور را به برجام گره زدند و همین مسائل رشد منفی اقتصادی و عدم جذب سرمایه گذار را به وجود آورد.

سعید جلیلی مدعی شد: رشد اقتصادی در زمان روحانی منفی بود/ هشت سال تمام مسائل را به برجام گره زدند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سعید جلیلی شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به هدف دشمن از ایجاد اغتشاشات در کشور، گفت: دشمن از زمانی که از گزینه های خود ناامید در متأصل شده بود، دست به چنین کاری زد و توطئه خود را در جمهوری اسلامی به سمت ایجاد ناامنی پیش برد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه دشمن همیشه در مقابل جمهوری در عرصه های مختلف با شکست مواجه شده است، افزود: تحریم هایی که علیه ایران اسلامی وضع کرده اند اگر یک دهم آن را در یک کشور دیگر اجرایی می کردند، کمتراز یک یا دو سال آن کشور سقوط می کرد.

وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بودند تا به اهدافشان دست یابند ولی ملت بصیر و هوشیار ایران اسلامی بازهم شکستی دیگر به تحمیل کردند و در این زمینه هم راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

جلیلی با اشاره به برجام گفت: عده ای در جریان برجام اعلام می کردند که اگر برجام امضا نشود حتما گزینه نظامی اجرایی خواهد شد، در صورتی این دستاورد موهوم بود و دانشگاهیان باید در این خصوص هوشیار بوده و جامعه را نسبت به این مسائل آگاه سازند، زیرا دشمن در کشورهای دیگر راه به جایی نبرده، چگونه می خواهد بحث نظامی را مطرح کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی عنوان کرد: عده ای با مطرح شدن برجام در طول هشت سال، همه مسائل کشور را به آن گره زدند و اعلام کردند هم چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد و هم اقتصاد ولی در عمل چنین چیزی اتفاق نیفتاد و رشد اقتصادی کشور در هشت سال منفی و جذب سرمایه گذاری صورت نپذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تسهیلات کل کشور در بحث مسکن ۱۵۴ هزار میلیارد تومان بود، گفت: در سال گذشته تسهیلاتی که به کارکنان بانک ها پرداخت شده ۱۴۶ هزار میلیارد تومان بوده که نشان می دهد اشکالاتی در ارائه تسهیلات وجود دارد و این موضوع اصلی کشور نیست.

جلیلی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته سالیانه تقریبا ۸۰۰ هزار ازدواج در کشور صورت می گیرد که به همین میزان نیاز به مسکن جدید داریم، مسکن های از قبل مانده هم باید تکمیل شود و بافت های فرسوده هم نیاز به مرمت و بازسازی دارند لذا ساخت یک میلیون مسکن یک ضرورت است

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر