کد خبر: 170725
A
وزیر نیرو اعلام کرد:

تبلیغات کولرهای گازی جز در مناطق گرمسیر ممنوع می‌شود

وزیر نیرو با بیان اینکه در شورای عالی انرژی مصوب شد تبلیغات کولرهای گازی در سراسر کشور به جز مناطق گرمسیری ممنوع شود، ادامه داد: این موضوع به زودی عملیاتی خواهد شد و رسانه‌های کشور باید در مورد مذمت و مشکلات استفاده از کولرهای گازی در سراسر کشور و مناطق عادی و سردسیر از نظر عادی و طبی اطلاع رسانی گسترده کنند.

تبلیغات کولرهای گازی جز در مناطق گرمسیر ممنوع می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر نیرو از به کارگیری شیوه نوین مدیریت مصرف در بخش خانگی خبر داد و گفت: به محض آماده شدن زیرساخت‌ها جزئیات این شیوه اعلام خواهد شد، به گونه‌ای که هر فرد در هر لحظه مصرف، تحت تاثیر اطلاع‌رسانی و شیوه‌های انگیزشی تصمیم به مصرف کردن یا نکردن خواهد گرفت.

 علی‌اکبر محرابیان در جلسه با مدیران صنعت برق و مدیران عامل شرکت های توزیع نیروی برق، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد دلاورمردان خطه ایران اسلامی به ویژه در دفاع مقدس گفت: تابستان امسال و دیگر سال‌هایی که پشت سر گذاشتیم با تجارب مختلفی مواجه شدیم، این در حالیست که یک مجموعه دانش بنیان، پویا و رو به رشد نکات مثبت را دریافت، تکرار و تقویت کرده و نکات منفی را  شناسایی و به نحوی مدیریت می‌کند که از اثرات نکات منفی بر کنار باشد.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر برگزاری جلسات عبور از پیک، از برنامه‌های توسعه و دراز مدت صنعت برق نباید غافل بود، ادامه داد: در طول دو سال گذشته برنامه‌های ارزشمندی تدوین شده است و از مدیران صنعت برق انتظار دارم بخش قابل توجهی از اوقاتشان را در جهت اجرای برنامه‌های عظیم و دراز مدت و اساسی به کار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های سالانه زمانی قابل دفاع است که هر کدام برشی از برنامه درازمدت باشد، ادامه داد: چنانچه اقدامات ضربتی در رفع مشکلات و نگرانی‌های صنعت برق باشد، تاثیر و اثرگذاری نخواهد داشت.

برنامه‌های چهار ساله بخش برق در برنامه هفتم

وی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت در وزارتخانه یک برنامه چهار ساله تدوین کردیم و بعد به برنامه هفتم تبدیل شد، ادامه داد: در پی آن کمیته‌ای نیز مامور شد برنامه ۲۰ ساله صنعت برق را تدوین کند و این برنامه‌ها در جایگاه خودش تصویب و برای عملیات اجرایی آماده شد، در واقع زمانی برنامه ارزشمند است که برشی از برنامه دراز مدت باشد.

محرابیان با اشاره به مفهوم ناترازی به عنوان فاصله  بین تولید و تقاضای مصرف اظهار کرد: آیا اعدادی که در این زمینه اعلام می‌شود و روش محاسبه صحیح است؟ در بخش تولید ظرفیت‌های تولید را آماده می‌کنیم، اما در بخش تقاضا آیا اینکه هر مصرف کننده‌ای هر میزان مصرف را در هر ساعتی تقاضا کند به عنوان تقاضای واقعی مطرح می‌شود و آیا مجاز هستیم با این معادله محاسبه کنیم؟ و آیا این به عنوان محاسبه صحیح مطرح می شود؟

وی گفت: به عبارتی با این میزان ناترازی که داریم یک تلاش دسته‌جمعی برای رفع ناترازی می‌کنیم. آیا قرار است صنعت کشور، کشاورزی و خانگی هر میزان مصرف را با هر شرایطی‌ در هر ساعتی درخواست کند و صنعت برق کشورهم خودش را مامور کند و مسئول پاسخگویی بداند؟ طبق بررسی‌ها تقریبا در هیچ نقطه جهان و هیچ کشوری نیست که صنعت برق خود را برای رفع این نیازها تنظیم کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه زمانی که نیازهای بخش‌های مختلف را مطابق با الگو و برنامه صحیح مصرف انرژی تنظیم کنیم این  معادلات تفاوت اساسی پیدا می کند، افزود: در صنعت برق برای رفع ناترازی دو مدل ویژه داریم. یک روش این است که  صنعت را به گونه‌ای توسعه دهیم که ظرفیت‌های  تولید، توزیع و تامین را افزایش دهیم و در کنار این باید مدیریت مصرف را به گونه‌ای انجام دهیم که با حداقل انرژی بتوانیم حداکثر تامین انرژی انجام دهیم. در واقع پیک‌های لحظه‌ای و ساعتی را به خطوط به هم متصل در طول شبانه روز تبدیل کنیم که معنای آن تامین انرژی بیشتر و مصرف اقتصادی از  کلیات صنعت برق  کشور است و کل ساعت شبانه روز در کل سال را شامل می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر