کد خبر: 181259
A

معاون پارلمانی رییس جمهور: تاکنون ۲۰ درصد لوایح در مجلس به قانون تبدیل شده است

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور درباره لوایح باقی مانده در مجلس که تاکنون تصویب نشده، اظهار کرد: نمایندگان مجلس طرح های بسیاری برای بررسی داشتند که برخی از این طرح ها مربوط به دولت قبل بود و در نوبت بررسی بودند. دولت فعلی نیز لوایحی برای بررسی داشت که در مجموع حدود ۲۶۰ لایحه در مجلس باید مورد بررسی قرار می گرفت.

معاون پارلمانی رییس جمهور: تاکنون ۲۰ درصد لوایح در مجلس به قانون تبدیل شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور درباره لوایح باقی مانده در مجلس که تاکنون تصویب نشده، به شفقنا گفت: نمایندگان مجلس طرح های بسیاری برای بررسی داشتند که برخی از این طرح ها مربوط به دولت قبل بود و در نوبت بررسی بودند. دولت فعلی نیز لوایحی برای بررسی داشت که در مجموع حدود ۲۶۰ لایحه در مجلس باید مورد بررسی قرار می گرفت.

حسینی ادامه داد: مجلس امسال بررسی «برنامه هفتم توسعه» و «بودجه ۱۴۰۳» را در دستور کار داشت که این دو لایحه بسیار وقت مجلس را گرفت. از سوی دیگر مجلس اعلام کرد که برنامه سه شنبه ها «نظارتی» است یعنی در این روز به طرح ها و لوایح رسیدگی نمی شود. از این جهت تعداد قابل توجهی از لوایح و طرح ها همچنان در نوبت هستند و امیدواریم که بعد از نوروز که حدود یک ماه و نیم فرصت باقی است و بحث بودجه و برنامه تمام می شود، برخی از این موارد که دولت هم به عنوان دو فوریتی یا فوریت مطرح کرده به نتیجه نهایی برسد.

وی اعلام کرد: از تعداد ۱۵۸ لایحه ای که برخی مربوط به دولت قبل نیز هست، تاکنون بالغ بر ۲۰ درصد به قانون تبدیل شده و باقی لوایح و طرح ها در مراحل بعدی در دست بررسی است.

حسینی درباره لوایح حائز اهمیت برای دولت، گفت: یکی از لوایحی که مورد تأکید دولت بود و هنوز به تصویب نرسیده، تشکیل وزارت بازرگانی است. لوایح متعدد دیگری نیز دارای اهمیت است و هر یک از وزیران و دستگاه ها برای لوایح مربوطه وزارتخانه خودشان اولویت قائل هستند به عنوان مثال معاونت امور زنان و خانواده دائماً پیگیر است تا لایحه «ارتقاء امنیت زنان» در اولویت قرار بگیرد و هر چه سریعتر به تصویب برسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر