کد خبر: 169879
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۵۸:

توزیع سیگار خارجی توسط دخانیات ممنوع اعلام شد

خطوط اساسی سیاست اقتصادی و اجتماعی کشور اعلام‌ شد. این خبر که تیتر یک امروز شنبه ۲۶ آبان سال ۱۳۵۸ روزنامه چاپ عصر کشور کیهان است اختصاص دارد به گفتگویی که این جریده با مسئولان وزارتخانه ها داشته است. کیهان در این شماره در چهار صفحه متن کامل قانون اساسی جدید را جهت اطلاع عموم مردم منتشر کرده است و در باکسی دیگر از آخرین آمار تلفات و خسارات زلزله خراسان نوشته که ۳۸۵ کشته داده است

توزیع سیگار خارجی توسط دخانیات ممنوع اعلام شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خطوط اساسی سیاست اقتصادی و اجتماعی کشور اعلام‌ شد. این خبر که تیتر یک امروز شنبه ۲۶ آبان سال ۱۳۵۸ روزنامه چاپ عصر کشور کیهان است اختصاص دارد به گفتگویی که این جریده با مسئولان وزارتخانه ها داشته است. کیهان در این شماره در چهار صفحه متن کامل قانون اساسی جدید را جهت اطلاع عموم مردم منتشر کرده است و در باکسی دیگر از آخرین آمار تلفات و خسارات زلزله خراسان نوشته که ۳۸۵ کشته داده است.

IMG_20231117_114018_226

قطعی شدن اخراج صدها دانشجوی ایرانی از آمریکا خبر داغ دیگر این روزنامه است و گویا سنای آمریکا درخواست قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران‌‌ را پیشنهاد کرده است‌. وزارت خارجه ایران هم در خبری تجدید روابط سیاسی با لیبی را اعلام داشته است. اما خبری با عنوان عدم توزیع سیگارهای خارجی از فردا توسط سازمان دخانیات در صفحه دوم‌ روزنامه منتشر شده که سوژه این شماره " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" است که متن آن به شرح زیر می باشد؛

در پی تحریم کالاهای آمریکایی از سوی گروه‌های مختلف مردم، امروز مهندس حسین هنربخش مدیر عامل شرکت دخانیات ایران اعلام داشت که دخانیات از فردا سیگار خارجی توزیع نخواهد کرد.

وی افزود؛ دخانیات در شش‌ماهه گذشته سال جاری میزان تولید داخلی را افزایش داده و نسبت به دوره مشابه ۳۰۰ میلیون نخ فزونی داشته است. افزایش تولید در زمانی صورت گرفته که مواد اولیه کمتر در دسترس بوده است‌. کارکنان دخانیات هم قول داده اند با همکاری صمیمانه و شبانه روزی میزان تولید داخلی را افزایش دهند تا مصرف کنندگان دخانیات با کمبود دچار نشوند و ضمنا جلوی سودجویی فرصت طلبان و احتکار کنندگان گرفته شود.

IMG_20231117_114018_377

هنربخش اضافه کرد؛ از مصرف کنندگان انتظار داریم ما را در این راهی که در پیش گرفته اند یاری دهند و مصرف خود را کاهش دهند.  وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۶ حدود ۱۰ میلیارد سیگار خارجی وارد ایران شد در حالی که در طی شش‌ماه گذشته فقط دو میلیارد نخ سیگار وارد شده است.

امروز همچنین اعلام شد که سپاه پاسداران بشدت از ورود سیگار وینستون توسط قاچاقچیان جلوگیری خواهد کرد‌‌. در پی همین دستور در چند روز اخیر چند انبار بزرگ سیگار قاچاق که فرصت طلبان در نظر داشتند آنها را احتکار کرده و با استفاده از موقعیت فعلی گران‌تر بفروشند کشف شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر