کد خبر: 179544
A
روزنامه‌گردی دیده‌بان تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۵۶؛

از قطع رابطه ایران و کنیا تا آزاد شدن قیمت مرغ و تخم مرغ

تیتر اول روزنامه اطلاعات در ۴۶ سال پیش به قطع رابطه سیاسی ایران و کشور کنیا به دلیل ذکر این جمله وزیر خارجه آن کشور - ایران آفریقایی نیست و چه حقی دارد در امور آفریقا دخالت کند- اختصاص دارد.

از قطع رابطه ایران و کنیا تا آزاد شدن قیمت مرغ و تخم مرغ

به گزارش سایت دیده بان ایران، صفحه اول روزنامه اطلاعات  ۴۶سال قبل امروز شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ که در ۲۸ صفحه و به قیمت ۱۰ ریال منتشر شده بود را مشاهده می کنید که تیتر اول آن به قطع رابطه سیاسی ایران و کشور کنیا به دلیل ذکر این جمله وزیر خارجه آن کشور - ایران آفریقایی نیست و چه حقی دارد در امور آفریقا دخالت کند- اختصاص دارد. افزایش دریافتی معلمان از فروردین سال آتی، تصویب لایحه عفو زندانیان و گزارش تکان دهنده گزارشگران اطلاعات از دنیای زیر زمینی فیلم‌های سکسی در تهران ازدیگر تیترهای جالب توجه و مهم این صفحه هستند. اما خبر آزاد شدن قیمت مرغ و تخم مرغ که در نیم تای پایینی روزنامه منتشر شده سوژه دیدیان تاریخ امروز است که با هم متن کامل خبر را مرور میکنیم که ماجرا از چه قراراست...

IMG_20220218_073113_292

قیمت مرغ و تخم مرغ از امروز آزاد اعلام شد‌. بر اساس تصمیمی که در مذاکره با تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ بعمل آمد قرار شد قیمت هر کیلو تخم مرغ ۷۰ ریال تعیین گردد و قیمت مرغ هر کیلو ۱۰۰ ریال. این تعیین قیمت در صورتی مورد قبول قرار خواهد گرفت که تولیدات مرغداری‌ها در بازار قیمت کمتری داشته باشد.

وزیر کشاورزی و عمران روستایی در جلسه ای با حضور معاونان و نمایندگان تولید کننده مرغ و تخم مرغ اعلام داشت که قیمت مرغ و تخم مرغ آزاد اعلام میشود ولی اگر قیمت‌ها از حد معقول با سود عادلانه تجاوز کرد وزارت بازرگانی و وزارت کشاورزی با وارد کردن مرغ و تخم مرغ کمبودها را جبران خواهند کرد و از اجحاف به مصرف کننده جلوگیری می کنند. 

photo_2024-02-18_17-22-37

وزیر کشاورزی گفت: هدف از آزادی قیمت، برای رسیدن به حد خودکفایی است و در سال جاری ۱۸۰ هزار تن گوشت مرغ در داخل مملکت تولید شده است و حدود ۲۰ الی ۲۵ هزار تن کمبود را با واردات جبران کرده ایم و با آزاد شدن نرخ، تولیدکنندگان  خود باید در کارشان انصاف به خرج دهند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر