کد خبر: 184295
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۵۷؛

قیمت مرغ گران شد

دعوت به قیام برای مقابله با آشوب و اغتشاش در کشور از سوی عبدالمجید مجیدی هماهنگ کننده جناح پیشرو تیتر یک شماره امروز چهارشنبه ۱۶ فرردین سال ۱۳۵۷ روزنامه اطلاعات است. این روزنامه از زد و خورد یهودیان و فلسطینی ها در مراسم پخش جایزه اسکار خبر داده و مصاحبه اختصاصی هم با وزیر آموزش و پرورش داشته که وی گفته است محتوای ۲۰۰ کتاب درسی عوض می‌شود. جنجال ماجرای عاشقانه پرنسس مارگارت با یک آبجو ساز و تهدید ملکه الیزابت به اخراج وی از عضویت خاندان سلطنت خبر داغ دیگر روزنامه است. اطلاعات همچنین از کشف داروی معجزه آسا برای درمان معتادان نوشته و از انصراف آمریکا از تولید بمب نوترونی خبر داده است.

قیمت مرغ گران شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دعوت به قیام برای مقابله با آشوب و اغتشاش در کشور از سوی عبدالمجید مجیدی هماهنگ کننده جناح پیشرو تیتر یک شماره امروز چهارشنبه ۱۶ فرردین سال ۱۳۵۷ روزنامه اطلاعات است. این روزنامه از زد و خورد یهودیان و فلسطینی ها در مراسم پخش جایزه اسکار خبر داده و مصاحبه اختصاصی هم با وزیر آموزش و پرورش داشته که وی گفته است محتوای ۲۰۰ کتاب درسی عوض می‌شود. جنجال ماجرای عاشقانه پرنسس مارگارت با یک آبجو ساز و تهدید ملکه الیزابت به اخراج وی از عضویت خاندان سلطنت خبر داغ دیگر روزنامه است. اطلاعات همچنین از کشف داروی معجزه آسا برای درمان معتادان نوشته و از انصراف آمریکا از تولید بمب نوترونی خبر داده است. 

روزنامه را ورق میزنیم و به صفحات داخلی آن می‌رویم به خبری در رابطه با گران شدن مرغ بر میخوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

photo_2024-04-04_08-44-18

قیمت مرغ در بازار افزایش یافت و تولید کنندگان بر خلاف تعهدی که به دولت سپرده بودند قیمت هر کیلو مرغ آماده طبخ را به ۱۶۰ ریال رساندند.

 بدنبال افزایش قیمت تخم‌مرغ امروز اعلام‌ شد که سازمان گوشت کشور بمنظور تنظیم بازار هدف و مقادیر متنابهی مرغ وارداتی به بازار عرضه خواهد کرد‌.

 افزایش بی رویه قیمت از چندی قبل مورد عمل تولید کنندگان مرغ قرار گرفته است و هنگامی که قیمت مرغ بمنظور افزایش تولید داخلی و بی نیازی از واردات افزایش داده شد، سندیکای مرغ فروشان تعهد کرد که حداکثر قیمت هر کیلو مرغ آماده طبخ را ۱۳۵ تا ۱۴۰ ریال بدست مصرف کننده برساند ولی این نرخ اجرا نشد و از امروز در تمام مرغ فروشی‌ها مرغ هر کیلو ۱۶۰ ریال فروخته می‌شود. 

در همین حال قیمت مرغ منجمد نیز افزایش یافت و بهای هر کیلو ۱۲۰ ریال به هر کیلو ۱۳۰ ریال عرضه گردید مرغ منجمد توسط سازمان گوشت کشور از قرار هر کیلو ۱۱۰ ریال تحویل مغازه داران می‌شود و این سازمان اعلام کرده است ذخایر مرغ به اندازه ای است که علاوه بر تهران می‌تواند برای مدتی طولانی در سراسر کشور توزیع گردد. 

photo_2024-04-04_08-48-34

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر