کد خبر: 173638
A

نژادبهرام، عضو سابق شورای شهر تهران: فرهنگ را پلمپ نکنیم

عضو سابق شورای شهر تهران در یادداشتی نوشت: این رویکرد جدید بود که شهر کتاب مرکزی به دلیلی فرهنگی پلمپ شود! یعنی به بهانه "حجاب" که امری فرهنگی است مرکز عرضه فرهنگ و کتاب پلمپ می شود این رویکرد از عجایب روزگار است.

نژادبهرام، عضو سابق شورای شهر تهران: فرهنگ را پلمپ نکنیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ زهرا نژادبهرام، عضو سابق شورای شهر تهران در یادداشتی نوشت: 

خبر پلمپ شهر کتاب مرکزی در تهران طی روزهای گذشته این نگرانی را برای جامعه ایجاد کرد که آیا فرهنگ و کتاب نیز پلمپ می شود !؟ هر چند که خبر آمد روزی دیگر فک پلمپ شد اما حقیقت امر همچنان باقی است! 

البته پیش از این نیز خبرهایی از این دست داشتیم اما این رویکرد جدید بود که شهر کتاب مرکزی به دلیلی فرهنگی پلمپ شود! یعنی به بهانه "حجاب" که امری فرهنگی است مرکز عرضه فرهنگ و کتاب پلمپ می شود این رویکرد از عجایب روزگار است.

این امر به این معنی است که شهر کتاب که مرکزی برای نشر فرهنگ و دانش است در ردیف رستوران، مغازه و کافی شاب تعریف شد و این امر را جدی تر کرد که برای جامعه امروز ایران و حتی سیاستگذاران فرهنگی و انتظامی مکان عرضه کتاب در ردیف سایر کسب ها و اصناف قرار دارد و هیج تفاوتی برای مدیران جامعه نمی کند که این جا اندیشه عرضه می شود،اینجا فکر به اشتراک گذاشته می شود و اینجا دانش تجربه می شود.

در واقع جامعه ای که داعیه فرهنگ دارد و انقلابش را فرهنگی خوانده و دینش را به اعتبار" ون والقلم بما یسطرون "دین فرهنگ دانسته در چه دامی افتاده که مدیران و مسوولین آن توجهی به امر فرهنگی ندارند و با ادبیات انتطامی با مرکز عرضه کتاب روبرو می شوند.

منبع: روزنامه آرمان امروز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر