هاشمی رفسنجانی ۴۰ سال پیش در چنین روزی در خاطرات چهارشنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۶۳ نوشت:آقای سعید رجایی خراسانی(نماینده ایران در سازمان ملل) آمد، از تمایل آمریکا برای باز کردن راهی برای آشتی با ایران گفت و از سیاست ایران در قبال آمریکا اظهار نگرانی کرد. گفتم بنا نیست که روابط را با آمریکا تیره تر کنیم ولی آنها باید از شرارت خودشان کم کنند.