کد خبر: 145427
A

مشاور عالی وزیر کشور:نرخ باروری کشور به یک و ۶ دهم درصد رسید

مشاور عالی وزیر کشور در امور اصلاح ساختار جمعیت گفت: نرخ باروری کشور به یک و ۶ دهم درصد رسیده در حالی که این مهم باید ۲ و پنج دهم درصد باشد.

مشاور عالی وزیر کشور:نرخ باروری کشور به یک و ۶ دهم درصد رسید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ «محمد اسماعیل اکبری» روز پنجشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران آموزش و پرورش استان مرکزی در دانشگاه فرهنگیان اراک، افزود: نرخ زاد و ولد در کشور به شدت کاهش پیدا کرده و پیری جمعیت شتاب بی سابقه‌ای گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال ۲۱۰۰ کهنسالی جمعیت در ایران ۹۰ درصد فراگیر می‌شود، اظهار داشت: در آینده‌ای نه چندان دور در هر خانه‌ شهروند ایرانی، یک پیر مرد و یک پیر زن وجود خواهند داشت.

مشاور عالی وزیر کشور افزود: کاهش جمعیت در کشور ما ۱۰ سال به طول انجامید در صورتی که روند کاهش جمعیت در سایر کشورها ۳۰ تا ۶۰ سال زمان بُرده است.

اکبری ادامه داد: سرمایه انسانی در کنار سایر سرمایه‌ها مانند آب، خاک و هوا ثروت واقعی یک کشور را تشکیل می‌دهند و در صورتی که نسبت به افزایش نرخ زاد و ولد و جوانی جمعیت کشور برنامه‌ریزی نشود، در آینده‌ای نزدیک کشور در تامین نیروی انسانی در بخش‌های مختلف با مشکل جدی مواجه می‌شود.

وی اظهارداشت: رویکردهایی همچون دیر ازدواج کردن، دیر بچه‌دار شدن، فرزند کمتر و طلاق بلای جامعه ایران شده است.

مشاور عالی وزیر کشور در امور اصلاح ساختار جمعیت گفت: تک فرزندی بزرگترین ظلمی است که والدین به تنها فرزند خود می‌کنند چرا که تک فرزندان معنای ایثارگری، مهربانی و بخشندگی متقابل را هرگز درک نخواهند کرد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر