کد خبر: 146340
A

انتقاد نماینده مجلس از دولت: تاخیر در ارسال برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه عدم هماهنگی بین دستگاه‎‌ها را به همراه دارد

احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس، گفت: دولت علی رغم عدم ارسال برنامه هفتم توسعه به مجلس بیش از دو هفته نیز در ارائه لایحه بودجه سال آینده تاخیر داشته است، این گونه اقدامات موجب نابسامانی در اجرای پروژه ها و عدم هماهنگی بین دستگاه‎‌ها می‌شود.

 انتقاد نماینده مجلس از دولت: تاخیر در ارسال برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه عدم هماهنگی بین دستگاه‎‌ها را به همراه دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احد آزادی خواه عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تاخیر در ارسال لوایح بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه به مجلس، گفت: فرآیند لایحه بودجه بر اساس قوانین موجود مشخص است و باید این لایحه براساس برنامه پنج ساله توسعه به مجلس ارائه شود به این معنا که لایحه بودجه برش سالانه برنامه‌های توسعه محسوب می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برابر با قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه باید حداکثر تا 15 آذرماه تحویل مجلس داده شود و توسط دولت‌های مختلف معمولا این کار انجام شده است، ادامه داد: دولت باید به صورت جدی تر به مسائل لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه ورود می‌کرد، برنامه پنج ساله ششم تمام شده و عملا دولت برنامه توسعه‌ای در اختیار ندارد و این برنامه تمدید نیز نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت ابتدا باید برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه کند و در گام بعدی برش سالانه بودجه را ارائه نماید که چنین اقدامی را انجام نداده است، عنوان کرد: دولت علی رغم عدم ارسال برنامه هفتم توسعه به مجلس بیش از دو هفته نیز در ارائه لایحه بودجه سال آینده تاخیر داشته است، این گونه اقدامات موجب نابسامانی، تاخیر در اجرای پروژه ها و عدم هماهنگی بین دستگاه‎‌ها می‌شود.

آزادی خواه، تصریح کرد: دولت حتما باید اتفاقات ناگوار در زمینه تاخیر در ارسال برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه سال آینده به مجلس را جبران کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر