کد خبر: 148799
A
پورآقا علیشاهی:

اجرای مولدسازی دارایی های دولت باید شفاف باشد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرای مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، باید شفاف باشد و اطلاعات آن اطلاع رسانی شود.

اجرای مولدسازی دارایی های دولت باید شفاف باشد

به گزارش دیده بان ایران: مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، تصویب شده در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، 21 آبان سال‌جاری، به تایید رهبری رسید و براساس آن، هیات عالی مولدسازی دارایی‌های دولت از هفت عضو، معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بودجه و برنامه، یک نماینده از طرف رئیس مجلس و یک نماینده از طرف رئیس قوه قضائیه تشکیل شد.

گفتنی است، دبیرخانه و مجری مصوبات این هیات وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

درخصوص مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت با «معصومه پورآقا علیشاهی به گفتگو پرداخته‌ایم که به شرح ذیل است:

«معصومه پورآقا علیشاهی» در پاسخ به این پرسش که اجرای مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت در شرایط اقتصادی فعلی، به صلاح است؟ اظهار داشت: اجرای مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت در شرایط فعلی، بهترین کاری است که انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: وزیر اقتصاد درخصوص اجرای مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت گفته بود که این روند بصورت شفاف برگزار می‌شود؛اگر این مصوبه، بصورت شفاف برگزار بشود و تمام اطلاعات مربوط به آن اعلام شود در شرایط کنونی، بهترین کاری خواهد بود که انجام می شود.

این نماینده سابق مجلس دهم شورای اسلامی، تصریح کرد: با اجرای مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، این دارایی‌ها می‌تواند از بروکراسی اداری خارج شود و این سرمایه پنهان، وارد چرخه اقتصادی کشور خواهد شد.

پورآقا علیشاهی، تاکید کرد: در اجرای مصوبه مولدسازی نیاز است که یک نماینده، هم از بخش خصوصی حضور داشته باشد تا تعداد افرادی که بر اجرای این مصوبه نظارت دارند به 8 نفر، افزایش یابد.

وی افزود: بهتر است که یک نماینده از اتاق بازرگانی ایران و یا بخش خصوصی که حق رای داشته باشد بعنوان ناظر بر اجرای مصوبه مولدسازی حضور داشته باشد تا این مصوبه به زودی در کشور، اجرا شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه، گفت: چندین سال است که قرار است طرح مولدسازی دارایی‌های دولت در کشور اجرا شود ولی تاکنون، این اتفاق صورت نگرفته است و اجرای مصوبه مولدسازی یک محرک قوی برای اقتصاد کشور است.

مصونیت قضایی باعث ایجاد فساد در مولدسازی دارایی‌ها نمی‌شود

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا مصونیت قضایی درخصوص مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، فسادزا نیست؟ گفت: مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت اگر بصورت شفاف برگزار شود باعث ایجاد فساد نمی‌شود.

پورآقاعلیشاهی، اظهار داشت: مصونیت قضایی که برای افراد ناظر بر اجرای این مصوبه، در نظر گرفته شده، یک ایده مناسب است؛ چون، باعث می‌شود افرادی که ناظر بر اجرای این طرح هستند خواهند توانست که تصمیات مهم و موثری در این خصوص، اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: وقتی که مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت در یک اتاق شیشه‌ای و شفاف، صورت بگیرد و اطلاعات جلسات، بصورت شفاف در اختیار رسانه‌ها برای اطلاع رسانی قرار بگیرد در این صورت، هیچگونه فسادی درخصوص اجرای این مصوبه، صورت نمی‌گیرد.

حذف تشریفات درخصوص مصوبه مولدسازی دارایی‌ها

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که چرا درخصوص مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت نقش مجلس شورای اسلامی، نادیده گرفته شده است؟ گفت: مجلس دهم، موضوع سران 3 قوا را مطرح کرد تا آنها بتوانند در شرایط بحرانی، تصمیمات به موقع و موثر را اتخاذ کنند.

پورآقاعلیشاهی در پایان، اظهار داشت: در حال حاضر، اقتصاد کشور در شرایط بحرانی، قرار دارد و برای عبور از این شرایط، مصوبه مولدسازی مطرح شده و چون زمان کافی در اختیار نیست؛ بنابراین، بدون در نظر گرفتن تشریفات و ارسال این مصوبه، به مجلس شورای اسلامی، درخصوص اجرای این مصوبه، تصمیم‌گیری شده است.

منبع: بهارستان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر