کد خبر: 148840
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۵۷؛

کسانی که جنگ داخلی راه بیندازند تیرباران می کنم- بختیار

از سرنوشت نامعلوم بودجه سال آینده تا پس ندادن ده میلیارد تومان پول‌های ایران در بانک‌های سوئیس.

کسانی که جنگ داخلی راه بیندازند تیرباران می کنم- بختیار

به گزارش دیده بان ایران: این تیتری است که روزنامه ۱۲ صفحه‌ای آیندگان در روز یکشنبه ۱۵ بهمن سال ۱۳۵۷ بعنوان خبر دست اول خود انتخاب کرده است. از طرفی امام خمینی نیز گفته است اگر مردم قبول کردند رژیم، جمهوری خواهد بود. استعفای جواد شهرستانی از شهرداری تهران، پایان تحصن خانواده همافران، آغاز به کار بانک‌های کشور فقط در روزهای اوج و آزادی ادامه اجتماعات در تهران از جمله تیترهای شاخص دیگر این جریده صبحگاهی هستند. به صفحه سوم روزنامه رفته به دو خبر درباره بودجه سال آینده و پس ندادن ۱۰ میلیارد تومان پول ایران توسط بانک‌های سوئیس بر می‌خوریم که متن کامل هر دو خبر به شرح زیر است:

۱- بودجه سال آینده چه می‌شود؟

در حالی که تنها یک ماه و نیم به پایان سال باقی است هنوز بودجه سال آینده کشور به پارلمان داده نشده است و تعدادی از نمایندگان این پرسش را مطرح می‌سازند که دولت بختیار با توجه‌ به شرایط کنونی مملکت در قبال این مساله چه سیاستی  در پیش خواهد گرفت؟ دولت بختیار سیاست کلی خود را بر صرفه‌جویی و جلوگیری از ریخت و پاش‌های گذشته قرارداده است و به همین جهت در بودجه سال آینده تعداد قابل ملاحظه ای از طرح‌های عمرانی اجرا نخواهد شد و تنها اجرای آن دسته از طرح‌ها و برنامه‌ها پیگیری می شود که از یک سو در شرف پایان باشند و از سوی دیگر مربوط به تامین رفاه و توسعه اقتصادی کشور باشد. با این توجه پیش بینی می‌شود که بودجه سال آینده کشور بسیار محدود و خلاصه باشد به همین دلیل نیز دولت نیازی نمی‌بیند که در شرایط فعلی که مسائل مهمتری مطرح است در این فکر باشد.

روزنامه 1

۲- بانک‌های سوئیسی ۱۰ میلیارد تومان پول ایران را نمی‌دهند.

برن- بانک‌های سوئیس پول‌هایی را که به تازگی از تهران به زوریخ انتقال یافت بر نمی‌گردانند. این مطلب را منابع آگاه بانکی سوئیس گفتند.

کمیسیون دائمی حکمیت متشکل از نمایندگان بانک‌های ملی و بانک‌های عمده سوئیس به این نقل و انتقال های ارزی که بیش از ۲/۵ میلیارد فرانک سوئیس معادل بیش از ۱۰ میلیارد تومان می شود و در ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) از ایران خارج شد رسیدگی کرده است.

روزنامه2

این کمیسیون به این نتیجه رسیده است چنانچه حکومت آینده ایران بخواهد پول‌های یاد شده را پس بگیرد باید به دادگستری سوئیس ثابت کند که پول‌ها دزدیده شده است یا حیله‌هایی در خارج کردن ارزها صورت گرفته است. کمیسیون یاد شده افزود؛ از طرفی سرمایه‌هایی که از ایران خارج شده است با اجازه بانک ملی صورت گرفته است و بنابراین از نظر مقام‌های سوئیس کار خلافی انجام نگرفته است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر