کد خبر: 149636
A
معاون رییس جمهور

آلاینده‌های قزوین ۴۰ درصد جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد

سلاجقه معاون رئیس جمهور گفت:از نظر محیط زیست با اینکه قزوین ظرفیت خوبی دارد اما به دلیل قرار گرفتن در دالان باد، آلاینده‌ها و ریزگردها را در منطقه منتشر می‌کند و 40 درصد جمعیت کشور بویژه استان‌های همجوار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باتوجه به وزش باد، افزایش آلاینده‌ها در قزوین شرق تهران را متاثر می‌کند.

آلاینده‌های قزوین ۴۰ درصد جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست در سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: در سطح کشور استفاده از ظرفیت پسماند و تبدیل آن نادیده گرفته شده و درواقع به این شکل سالانه مقدار زیادی از ثروت کشور دفن می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در سایت محمدآباد استان قزوین روزانه 700 تن زباله وارد می‌شود که از این میزان 400 تن دفن شده و 300 تن هم به پسماند تبدیل می‌شود و ساماندهی و ارتقای وضعیت این سایت با کمک صندوق ملی محیط زیست پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور عنوان کرد: استان قزوین از نظر صنعتی و کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است و با مدیریت خوب می‌توان مواد غذایی نیمی از جمعیت کشور را تامین کرد.

وی بیان کرد: باوجود ممنوعیت استقرار واحدهای آلاینده در 120 کیلومتری پایتخت، در سال‌های گذشته صنایع آلاینده در این محدوده مستقر شد و در سمت قزوین تا شرق تهران صنایع آلاینده فعالیت دارند.

سلاجقه بیان کرد: نیروگاه شهید رجایی راندمان بالایی داشته و جزء نیروگاه‌های برتر کشور است، باوجود این در آلودگی نقش دارد و لازم است به سمتی پیش برویم که فعالیت به شکل سیکل ترکیبی باشد و امیدواریم در بودجه سال بعد برای این نیروگاه بودجه خوبی درنظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور گفت: رفع مشکل ریزگردها در اولویت سازمان محیط زیست کشور قرار دارد و ایران به عنوان میزبان نشست بین المللی گرد و غبار جهان معرفی شده که در تیر ماه آینده برگزار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: نصب فیلتر در کارخانه سیمان آبیک تا سه ماه آینده در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: برای مشکل ریزگردها قرار شده در اسفند ماه برای بررسی منشا ریزگردها جلسه مشترکی با کشور عراق برگزار شود، همچنین نشست با کشورهای همسایه رایزنی داریم.

منبع: تیتر قزوین 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر