کد خبر: 149661
A

اتحادیه اروپا ۷ نهاد وابسته به سپاه را تحریم می کند+ اسامی

اتحادیه اروپا دوشنبه بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران را اعلام خواهد کرد

اتحادیه اروپا ۷ نهاد وابسته به سپاه را تحریم می کند+ اسامی

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از پایگاه آکسیوس، دو مقام اتحادیه اروپا می گویند این اتحادیه با اشاره به ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، بنا دارد شمار دیگری از نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم قرار دهد.

پایگاه آکسیوس به نقل از مقامات اتحادیه اروپا نوشت انتظار می رود اتحادیه اروپا هفت نهاد مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را که، به ادعای این اتحادیه در تحویل پهپاد به روسیه برای جنگ علیه اوکراین نقش دارند، مورد تحریم قرار دهد.

آکسیوس به استناد گفته مقامات آگاه اروپا نوشت که تصمیم در مورد تحریم نهادهای وابسته به سپاه می تواند در این هفته اعلام شود. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود، گفت: بسته تحریم‌های جدید سپاه به طور رسمی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون اروپا با سفرای اتحادیه اروپا مطرح شد.

به نوشته آکسیوس نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نهادهایی است که به ادعای واهی تحویل پهپاد به روسیه و آموزش اپراتورهای روسیه‌ای قرار است مورد تحریم قرار گیرد. سازمان تحقیقات و خودکفایی سپاه نهاد دیگری است که در فهرست تحریم اروپا قرار خواهد گرفت.

شرکت اوج پرواز ما دو نفر، شرکت پراور پارس، صنایع هوایی قدس و صنایع هوایی شاهد از دیگر نهادهای هستند که به نوشته آکسیوس تحت تحریم قرار خواهند گرفت.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ الجزیره هم به نقل از منابع آگاه نوشته است: «اتحادیه اروپا دوشنبه بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران را اعلام خواهد کرد»

 الجزیره به نقل از یک دیپلمات اروپایی در این باره نوشت که آمریکا و اروپا در نشست مونیخ درباره پرونده هسته‌ای ایران گفتگو می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر