کد خبر: 150363
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ اسفند ۱۳۵۸؛

از به نصف رسیدن تولید نفت ایران تا برگزاری مراسم یادبود علامه دهخدا

روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در روز چهارشنبه ۸ اسفند سال ۱۳۵۸ در تیتر نخست خود خبر از پرده برداشتن از فعالیت سازمان سیا برای اعزام جاسوس به ایران را داده که در برنامه دیشب افشاگری دانشجویان پیرو خط امام اعلام شده است‌


از به نصف رسیدن تولید نفت ایران تا برگزاری مراسم یادبود علامه دهخدا

به گزارش دیدبان تاریخ؛ روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در روز چهارشنبه ۸ اسفند سال ۱۳۵۸ در تیتر نخست خود خبر از پرده برداشتن از فعالیت سازمان سیا برای اعزام جاسوس به ایران را داده که در برنامه دیشب افشاگری دانشجویان پیرو خط امام اعلام شده است‌ و اینکه اطلاعات جاسوسی بوسیله میکروفیلم و انتقال آن به پشت تمبرهای مخصوص ایرانی ارسال می شد.

-6041599795589659146_121

در محل نمایندگی سازمان ملل در تهران هم اعضای کمیسیون تحقیق جنایات آمریکا در ایران با معلولین انقلاب دیدار کردند. همچنین این اعضاء قرار است از بهشت زهرا و کاخ های رژیم گذشته هم دیدن کنند. ضمنا از سوی رئیس جمهور بنی صدر، فرماندهان جدید سپاه پاسداران تعیین شدند. عباس دوزدوزانی فرمانده کل سپاه، ابوشریف قائم مقام و فرمانده عملیاتی و یوسف کلاهدوز بعنوان فرمانده ستاد مرکزی معرفی شدند. بنی صدر همچنین گفته است تصدی من بعنوان رئیس جمهوری با رای مجلس شروع خواهد شد. از سوی شورای انقلاب نیز شرایط ورود خبرنگاران خارجی به ایران اعلام شد و همچنین لایحه تاسیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی هم تصویب شد. دو خبر اقتصادی و فرهنگی برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

۱- تولید نفت ایران در مقایسه با رژیم گذشته به نصف کاهش یافت

-6041599795589659145_121

علی اکبر معین فر وزیر نفت ایران در گفتگویی با خبرگزاری پارس اعلام کرد که تولید نفت خام خود را به نصف تقلیل داده ایم.

وزیر نفت گفت؛ سیاست نفتی ما بر این رویه است که حتی المقدور این سرمایه خدادادی را حفظ کرده و میزان تولید را در حد مصرف داخلی و به اندازه احتیاجات ارزی کشور حفظ کنیم و از نظر قیمت تا آنجا که میسر است منافع ملی خود را در نظر بگیریم و بر اساس همین سیاست است که تولید نفت خام خود را به نصف تقلیل داده ایم و با وجود این تقلیل اینک بیش از میزانی که در رژیم طاغوت عایدی نفت کشور بود درآمد داریم. ما آنقدر مستقل هستیم که به هر میزانی که بخواهیم نفت تولید می کنیم و به هر کشوری که مایلیم می فروشیم و از تحویل آن به هر کشوری که آنرا دوست خود نمی دانیم جلوگیری می کنیم.

-6041599795589659144_121

۲- مراسم یادبود استاد علامه دهخدا در ابن بابویه برگزار شد

بعدازظهر دیروز طی مراسم یادبودی بر آرامگاه استاد فقید علامه علی اکبر دهخدا از خدمات و دلبستگی های وی به فرهنگ و ملیت ایرانی تجلیل شد. در این مراسم که بر تربت علامه دهخدا در ابن بابویه انجام شد، اصغر پارسا نماینده شورای مرکزی جبهه ملی ایران- نمایندگان سازمانهای جبهه ملی- نمایندگان دانشگاهیان- نمایندگان اتحاد دانشجویان و جوانان ملی گرا و گروهی از کارکنان و مسئولین لغت نامه دهخدا و همچنین نمایندگان گروههای مختلف مردم شرکت داشتند و با نثار حلقه های گل بر تربت آن فقید نسبت به وی ادای احترام کردند. ضمنا جبهه ملی اعلام کرده است که بمناسبت سالروز درگذشت استاد علامه دهخدا پنجشنبه این هفته- فردا- در جلسه سخنرانی هفتگی در محل تشکیلات مرکزی پیرامون خدمات و آثار او توسط دو تن از یاران علامه دهخدا سخنرانی خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر