کد خبر: 150444
A

مراسم بهترین‌های فیفا ۲۰۲۲/ سال رؤیایی مسی تکمیل شد؛ دومین جایزه The Best برای لئو/ اسامی برندگان جوایزThe Best

مراسم بهترین‌های فیفا در سال ۲۰۲۲ در پاریس برگزار شد و بهترین‌های سال گذشته میلادی جوایزشان را دریافت کردند که مهم‌ترین جوایز را آرژانتینی‌ها به خودشان اختصاص دادند.

مراسم بهترین‌های فیفا ۲۰۲۲/ سال رؤیایی مسی تکمیل شد؛ دومین جایزه The Best برای لئو/ اسامی برندگان جوایزThe Best

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از این که ۲ سال مراسم بهترین‌های فیفا به صورت مجازی برگزار شد، امسال فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم گرفت این مراسم را در پاریس برگزار کند؛ مراسمی که در پایان آن لیونل مسی جایزه بهترین بازیکن مرد را کسب کرد.

مراسم از ساعت ۲۳:۳۰ با صحبت‌های جانی اینفانتینو رئیس فیفا آغاز شد و او از پله اسطوره فوتبال برزیل که چندی پیش درگذشت، یاد کرد. در ادامه رونالدو نازاریو روی صحنه آمد و جایزه ویژه فیفا را به یادگار به همسر پله فقید تقدیم کرد

اولین جایزه‌ای که تقدیم شد، جایزه بهترین دروازه‌بان زنان بود که به مری ارپس سنگربان تیم ملی انگلیس و منچستریونایتد رسید. رقبای او در این راه آن کاترین برگر گلر آلمانی چلسی و کریستین اندلر گلر شیلیایی لیون بودند.​

 

جایزه بعدی به بهترین دروازه‌بان مرد سال اهدا شد. در رقابت با یاسین بونو سنگربان مراکشی سویا و تیبو کورتوا سنگربان بلژیکی رئال‌مادرید، امیلیانو مارتینس سنگربان آرژانتینی استون‌ویلا به این جایزه دست پیدا کرد.

در بخش بعدی جایزه پوشکاش برای بهترین گل سال توسط الساندرو دل‌پیرو اهدا شد به مارسین اولکسی لهستانی بازیکنی که در فوتبال معلولان این گل را در دیدار وارتا پوزنان و استال برای وارتا به ثمر رساند.

مارسین اولکسی (جایزه پوشکاش)

سپس جایزه بهترین مربی زن سال اهدا شد به سارینا ویگن سرمربی تیم ملی انگلیس که این تیم را قهرمان جام ملت‌های اروپا کرد. سونیا بومپاستور سرمربی فرانسوی لیون و پیا سوندهاگ سرمربی سوئدی تیم ملی زنان برزیل رقبای ویگن هلندی بودند.

سارینا ویگمن (بهترین سرمربی زن)

سپس فابیو کاپلو آمد تا جایزه بهترین مربی مرد را اهدا کند. در رقابت با کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی رئال‌مادرید و پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی، لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین که این تیم را قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ کرد، به این جایزه ارزشمند رسید.

لیونل اسکالونی (بهترین سرمربی مرد)

جایزه بازی جوانمردانه را هم علی دایی اسطوره فوتبال ایران اهدا کرد به لوکا لوکاشویلی بازیکن گرجستانی که بازیکن حریف را از خطر مرگ نجات داده بود. لوکا هم در این مراسم حضور نداشت و پیامی ویدیویی ارسال کرد.

لوکا لوکاشویلی (جایزه بازی جوانمردانه)

اهدای جایزه لوکا لوکاشویلی توسط علی دایی

جایزه بعدی، جایزه هواداری بود که هواداران آرژانتین این جایزه را به خودشان اختصاص دادن و یک هوادار مسن به نمایندگی از آن‌ها روی صحنه حاضر شد.

هواداران آرژانتین (جایزه هواداران)

سپس بهترین تیم‌های زنان و مردان سال معرفی شدند که به شرح زیر است:

تیم زنان سال 2022

بهترین تیم مردان سال 2022

در نهایت بهترین بازیکنان سال ۲۰۲۲ جهان را شناختیم. الکسیا پوتیاس ستاره اسپانیایی بارسلونا در رقابت با الکس مورگان ستاره آمریکایی و بت مید بازیکن آرسنال و انگلیس، جایزه بهترین بازیکن زن سال را به خودش اختصاص داد. او سال گذشته هم این جایزه را کسب کرده بود.

الکسیا پوتیاس (بهترین بازیکن زن سال)؛ بهترین‌های فیفا 2022 (The Best)

الکسیا پوتیاس

در نهایت نوبت رسید به اهدای جایزه‌ای که منتظرش بودیم و لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین و فوق‌ستاره پاری‌سن‌ژرمن که همراه آلبی‌سلسته قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شد، این جایزه را برای دومین مرتبه کسب کرد. رقبای مسی در کسب این جایزه کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن و کریم بنزما ستاره فرانسوی رئال‌مادرید بودند.

لیونل مسی (بهترین بازیکن مرد سال)

لیونل مسی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر