کد خبر: 151578
A

احمدخاتمی: روحانیت هنوز از چشم مردم نیفتاده/ انصاف نیست عده ای فحش بشنوند

احمدخاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری:‌ برخی می‌گویند روحانیت نفوذش را از دست داده اما به صراحت می‌گویم که روحانیت هنوز از چشم نیفتاده است.

احمدخاتمی: روحانیت هنوز از چشم مردم نیفتاده/ انصاف نیست عده ای فحش بشنوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید‌احمد خاتمی امروز در گردهمایی بزرگ ائمه جمعه، علماء و روحانیون استان گیلان در آستانه ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه امروزه تمام دنیای شرک و کفر به جنگ با اسلام آمده است اظهار داشت: روحانیت علمداران این نبرد هستند و عمامه‌ و پوشش روحانیت نیز لباس رزم و جهاد در راه دین است.

امام جمعه موقت تهران درباره اهمیت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین به معنای روشنگری است و انقلاب اسلامی نیز مرهون همین روشنگری‌ها است و اگر این روشنگری‌ها نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

خاتمی روشنگری‌های عالمان دین در طول 44 سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه تداوم این مسیر از جهاد تبیین می‌گذرد تصریح کرد: در جهاد تبیین باید روشنگری منطقی و استدلالی باشیم و نیازی به هتاکی نیست چون ما منطق داریم اما کسی‌که هتاکی و فحاشی می‌کند منطق ندارد.

وی به 15 نکته قرآنی جهاد تبیین اشاره و بیان کرد: جهاد تبیین باید مستند باشد؛ شایعات فضای مجازی و امثال آن سند نیست بلکه انسان باید علم به واقعیت داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دروغ‌های انتشار یافته در فضای مجازی علیه کشور، نظام اسلامی و انقلاب که توسط افراد مختلف به‌ویژه در خارج از کشور انتشار می‌یابد افزود: مسائل را چشم و گوش بسته قبول نکنیم بلکه تحقیق کنیم و عالمانه حرف بزنیم و چیزی که به آن علم داریم را مطرح کنیم.

 خاتمی با بیان اینکه روایات اهل‌بیت(ع)‌ و قرآن سرشار از جاذبه است و روحانیون قبل از منبرهای ماه مبارک رمضان حتماً مطالعه، مشاهده تفسیر و روایات را دنبال کنند گفت: تحلیل سیاسی هم باید مستند به واقعیات باشد و سست نباشد و در کلام سعی شود رسا و گویا با مردم صحبت شود.

وی بیان عمیق‌ترین مطالب با زبان ساده و رسا را هنر دانست و افزود: کلام پیامبراکرم(ص) ساده و گویا بود و هرکس کلام ایشان را می‌شنید سریع متوجه می‌شد و درک می‌کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت توجه به تولی و تبری در سخنرانی‌ها متذکر شد: رهبر معظم انقلاب هم بارها فرمودند که "موضع‌‌تان را مشخص کنید"؛ عده‌ای در کلام، ارادت به رهبری دارند اما در سخنرانی‌هایشان از ادبیات و فرهنگ رهبری استفاده نمی‌کنند لذا اگر رهبری را دوست داریم باید فرهنگ ایشان را هم دوست بداریم.

خاتمی شجاعت را لازمه جهاد تبیین دانست و افزود: کسی که موضعش با ولایت باشد، او را مورد هتاکی قرار می‌‌دهند تا از میدان کنار بکشد و در حال حاضر با تخریب‌های فضای مجازی آلوده مواجه هستیم اما حزب‌اللهی‌ها همچنان در میدان باشند و در میدان بودن را افتخار خود بدانند.

وی با اشاره به هدف دشمن در اغتشاشات چند ماهه گذشته خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر، تمام دعوایشان با اصل اسلام بود به‌همین دلیل قرآن را سوزاندند و پرچم جمهوری اسلامی را که مزین به نام الله و الله‌اکبر است را به آتش کشیدند و نشان دادند که با الله اکبر در تقابل هستند البته تخریب همیشه وجود داشته است؛ بالای 70 هزار منبر، مولا علی(ع) را تخریب کردند و وقتی مولا در محراب به شهادت رسید، عده‌ای گفتند مگر علی نماز هم می‌خواند؟

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در جهاد تبیین باید منصفانه صحبت شود نه متملقانه و بدبینانه افزود: گرانی‌های افسارگسیخته وجود دارد اما این واقعیت هم فراموش نشود که ما در وضعیت جنگ هستیم و هرجا که پا می‌گذاریم، آمریکا سعی می‌کند به سرعت فرش را از زیر پایمان بکشد.

خاتمی اضافه کرد: مسئولان کشور برای حل مشکلات پولی با برخی کشورهای عربی توافقاتی می‌کنند اما بلافاصله با ورود خزانه‌داری آمریکا، قراردادها فسخ می‌شود و حتی برخی کشورها به مسئولان‌ می‌گویند خواستار رابطه با ایران هستیم اما می‌ترسیم آمریکا تحریم‌مان کند.

وی افزود: در چنین وضعیتی مسئولان کشور در حال مدیریت و تدبیر هستند آیا انصاف است از عده‌ای فحش هم بشنوند؟ البته سوء‌تدبیرها را انکار نمی‌کنیم اما سعی کنیم مشکلات و سختی‌ها را در کنار خوبی‌ها ببینیم و به مردم امید دهیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت بصیرت‌مدارانه صحبت کردن برای تحقق جهاد تبیین گفت: پرچمداران دین در راه جهاد تبیین باید بصیرت و صبر داشته باشند.

 خاتمی با بیان اینکه مردم، عالمان دین را با ساده‌زیستی و تحمل سختی‌ها می‌شناسند و برای مردم قابل تحمل نیست که یک عالم دین، کاخ بسازد افزود: برخی می‌گویند روحانیت نفوذش را از دست داده اما به صراحت می‌گویم که روحانیت از چشم نیفتاده است و این ما هستیم که باید مراقبت کنیم تا حریم روحانیت با عمل‌مان حفظ شود.

وی به ضرورت تبلیغ چهره به چهره و با حوصله صحبت کردن با جوانان اشاره و بیان کرد: جریانات برانداز باید با اسم معرفی شوند تا مردم هوشیار شده و خود از شر آنان حفظ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان نیز در این مراسم با بیان نکاتی درباره ماه مبارک رمضان پیش‌رو اظهار داشت: ماه مبارک رمضان امسال دیگر فصل کار نیست لذا اهالی مناطق سعی کنند مساجد را احیا و درهای مساجد را باز کنند و از علماء و فضلا برای حضور در مراسمات دعوت کنند.

 رسول فلاحتی با اشاره به ضرورت حضور گرم در مساجد، حسینیه‌ها و اجتماعات مذهبی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در بعضی روستاها، شهرها و بخش‌ها، نماز جماعت در 3 وقت برگزار و مساجد باز می‌شود و در سایر نقاط که این اقدام صورت نمی‌گیرد هم باید تلاش شود که مساجد را باز کنند.

امام جمعه رشت تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان، در کنار تبلیغ آیین دین خدا، سنت پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) باید به خودمان هم بپردازیم و اگر خود را فراموش کنیم، باخته‌ایم و امیدوارم استفاده بهینه را از این ایام داشته باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر