کد خبر: 152884
A

طالبان: ورود خانواده‌ها و زنان به «باغ رستوران‌»های هرات ممنوع است

یک مقام رسمی روز دوشنبه گفت که طالبان، خانواده‌ها و زنان را از رفتن به رستوران‌های دارای باغ یا فضای سبز در ولایت هرات در شمال غربی افغانستان منع کرده است. او گفت که این حرکت در پی شکایت علمای دین و افراد جامعه مبنی بر اختلاط جنسیت در چنین مکان‌هایی صورت گرفته است.

طالبان: ورود خانواده‌ها و زنان به «باغ رستوران‌»های هرات ممنوع است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک مقام رسمی روز دوشنبه گفت که طالبان، خانواده‌ها و زنان را از رفتن به رستوران‌های دارای باغ یا فضای سبز در ولایت هرات در شمال غربی افغانستان منع کرده است. او گفت که این حرکت در پی شکایت علمای دین و افراد جامعه مبنی بر اختلاط جنسیت در چنین مکان‌هایی صورت گرفته است. 

این جدیدترین محدودیت در سلسله محدودیت‌های اعمال شده توسط طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت در اوت ۲۰۲۱ است. 

مقامات می‌گویند که این محدودیت‌ها به دلیل اختلاط جنسیتی یا به دلیل عدم استفاده صحیح از حجاب یا روسری اسلامی توسط زنان اعمال شده است. 

ممنوعیت غذاخوری در فضای باز فقط در هرات اعمال می‌شود. بازمحمد نذیر، معاون رئیس اداره امر به معروف طالبان، گزارش‌ رسانه‌ها مبنی بر اینکه ورود خانواده‌ها و زنان به همه رستوران‌ها ممنوع است را تکذیب کرد. او گفت این ممنوعیت فقط در مورد رستوران‌هایی با مناطق سبز مانند پارک است که زنان و مردان می‌توانند در آنجا یکدیگر را ملاقات کنند.

منبع: یورونیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر