کد خبر: 153961
A
زهرانژاد بهرام فعال سیاسی و عضو شورای شهر پنجم:

اگر سرمایه گذاری دولتی بر بافتهای فرسوده برای تولید مسکن فعال می شد، مسکن ارزان داشتیم

زهرانژاد بهرام فعال سیاسی و عضو شورای شهر پنجم نوشت: مسکن نخستین و جدی ترین مسئله برای شهرهای کشور است که بی توجهی یا کم توجهی به آن مسائل زیادی را به وجود می اورد! دراین میان راهکارهای اصلی برای کاهش قیمت اجاره و خرید مسکن جز در اصلاح وضعیت اقتصاد و کاهش تورم و هزینه ساخت میسر نیست.

 اگر سرمایه گذاری دولتی بر بافتهای فرسوده برای تولید مسکن فعال می شد، مسکن ارزان داشتیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ زهرانژاد بهرام فعال سیاسی و عضو شورای شهر پنجم نوشت: مسکن نخستین و جدی ترین مسئله برای شهرهای کشور است که بی توجهی یا کم توجهی به آن مسائل زیادی را به وجود می اورد! دراین میان راهکارهای اصلی برای کاهش قیمت اجاره و خرید مسکن جز در اصلاح وضعیت اقتصاد و کاهش تورم و هزینه ساخت میسر نیست.

دراین میان کم توجهی به ظرفیت بافتهای فرسوده برای تولید مسکن نیز مزید بر علت است از اینرو به نظر می رسد.برای کوتاه مدت دولت باید راهکار حمایتی از مستاجرین را با دادن وام های موثر و اثر گذار و درعین حال آسان برای تداوم سکونت استجاری ارائه کند که بحران مسکن تا حدی قابل تحمل شود و در میان مدت با طراحی برای تولید مسکن ارزان که یقینا در بستر بافتهای فرسوده که جز مناطق مرکزی شهرها هستند نسبت به عرضه مسکن مناسب تلاش کند. 

شاید اگر سرمایه گذاری دولتی بر بافتهای فرسوده برای تولید مسکن که بیش از چند دهه است که مسئله اساسی شهرهای کشور می باشد مورد توجه دولت ها بود و از ساخت مسکن در زمین های حاشیه شهرها که فاقد زیر ساخت های لازم برای اسکان هستند خودداری می شد 

امروز شاید تولید انبوهی از مسکن های مناسب و نسبتا ارزان برای اجاره و خرید در مرکز شهرها بودیم و نگران مسائلی چون فرسوده گی ، زلزله  و..... نمی شدیم !

فراموش نکنیم که مسکن از اولویت ها ی اصلی زندگی ست پس نمی توان آسان از آن عبور کرد !می بایستی به فکر مستاجرین باشیم؛ شاید نهضت ساخت مسکن ملی ، امید ، ..... بتواند روزنه ای باشد اما بسیار محدود و کوچک است !

شاید اگر نهضت مشارکت ملی برای ساخت مسکن در بافت فرسوده با مشارکت دولت و دادن تسهیلات مناسب را راه اندازی می کردیم بیشتر موفق می شدیم

روزنامه آرمان امروز ٩ اردیبهشت ١٤٠٢

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر