کد خبر: 154553
A
ادعای مقام وزارت بهداشت:

طبق تحقیقات آمریکایی‌ها، نوزاد مادر زیر ۱۸ سال نوزاد طلایی است

صابر جباری، سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به هشدارهای پزشکان درباره بارداری زیر ۱۸ سال ادعا کرد: بارداری در هیچ سنی خطر ندارد، تنها در برخی شرایط نیازمند مراقبت بیشتر است و حتی طبق تحقیقات آمریکایی‌ها می‌گوید نوزاد مادر زیر ۱۸ سال و بالاتر از ۴۲ سال، نوزاد طلایی است.

طبق تحقیقات آمریکایی‌ها، نوزاد مادر زیر ۱۸ سال نوزاد طلایی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت نسبت به وقوع «ابربحران سالخوردگی» در کشور هشدار داد.

صابر جباری، در همایش بزرگداشت روز جهانی ماما، گفت: کشور ما در لبه پرتگاه ابر بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و اگر این بحران را جدی نگیریم، دچار مشکل خواهیم شد.

وی در ادامه به برخی گزاره‌های اشتباه در موضوع جمعیت اشاره کرد و افزود: بارداری در هیچ سنی خطر ندارد، تنها در برخی شرایط نیازمند مراقبت بیشتر است و حتی طبق تحقیقات آمریکایی‌ها می‌گوید نوزاد مادر زیر ۱۸ سال و بالاتر از ۴۲ سال، نوزاد طلایی است.

جباری ادامه داد: گفته می‌شد فاصله بین موالید باید بین ۳ تا ۵ سال باشد اما اکنون می‌گوئیم فاصله بین دو فرزند، کمتر از ۳ سال باشد هم مشکلی ندارد و نباید مادر سرزنش شود.

وی افزود: گفته شده که هیچ زنی نباید بالاتر از ۴۰ سالگی باردار شود اما امروزه می‌گوئیم بارداری در تمامی سنین مجاز است و بالای ۴۰ سال هم مشکلی ندارد چون در تمامی کشورها سن ازدواج افزایش یافته و نباید محدودیت قائل شویم.

جباری ادامه داد: گزاره دیگری می‌گفت تأخیر در بارداری مشکلی ندارد، در حالی که تأخیر در بارداری احتمال ناباروری اولیه را افزایش می‌دهد.

وی، زایمان طبیعی را زایمان برتر برای مادر و نوزاد دانست و گفت: با ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اجرای این قانون به اولویت وزارت بهداشت بدل شد؛ چرا که از ۷۳ ماده آن ۴۳ مورد یعنی معادل ۶۰ درصد کل قانون، مستقیم و غیر مستقیم تکلیف وزارت بهداشت است و در این راستا وزارت بهداشت قرارگاه جوانی جمعیت را تأسیس کرد.

جباری به نقش ماماها در اجرای سیاست‌های جمعیتی اشاره کرد و ادامه داد: ماماها وظایفی بر عهده دارند که اهم آن نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت و برخورد با تخلفات است.

 
 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر